Hobby, 3D, Relief, CNC  
Share this page!
Cikkek/Articles
Általános Cikkek [6]
Elektronikai témájú cikkek [4]
ArtCAM témájú cikkek [17]
Fa anyaggal kapcsolatos cikkek [2]
MACH3 témájú cikkek [8]
Statistic
Online összesen: 2
Vendégek: 2
Felhasználók: 0
Visitors
Barátaink/Friends
  • Honlap létrehozása
  • TOP 100
  • HOBBYCNC fórum
  • Klavio Kft.
  • Felületkezelések
  • 3D Object Converter
  • Tavir AVR
  • Xplod lapja
  • H2Opok oldala
  • CNC4free
  • DOTG)
  • Tweakie CNC
  • Miki-bá oldala
  • Amatőr oldala
  • Íjász oldala
  • cncfafaragás (New!)
  • CnCPart.hu
  • MiniBee
  • Főoldal » Cikkek » Cikkek » ArtCAM témájú cikkek

    Z-depth létrehozása 3ds Max segítségével
    Sziasztok!
     
    Megosztanám veletek akik kérdezték chaten is hogy hogyan lehet létrehozni Z csatornás képeket a 3D modellekből! Pár nagyon egyszerű lépésben videó formájában próbálom megmutatni a főbb lépéseket! Elöljárójában annyit hozzátennék hogy a bemutató videóban lévő címert saját kezüleg egy kép alapján rajzoltam körbe a Max-ban és a vonalakat egy mósosító segítségével térbeli elemekké konvertáltam. És ahhoz hogy a Z-depth kép összességében látható legyen ezért az egyes elemeket a modellben fel illetve lefelé kell növelni illetve csökkenteni pont azért hogy a mélység és magasság jól elkülönüljön! Sok sikert és próbálkozást mindenkinek!


     





     

    A képernyő hátterének beállításáról egy oktató videó:



    Forrás: http://www.youtube.com/watch?v=vdacUtofuRg&feature=channel_video_title
    Kategória: ArtCAM témájú cikkek | Hozzáadta:: IselTom (2011-08-30)
    Megtekintések száma: 1058 | Hozzászólások: 11 | Helyezés: 5.0/1
    Összes hozzászólás: 10
    0   Spam
    8 IselTom   (2011-08-31 18:35)
    A francba!! Amint a videóban is látható a Top nézetbe még amikor ezt a címert alkottam betudtam hívni egy JPEG fájlt amit mára rendesen elfelejtettem hogy csináltam akkor!!!! sad :( sad Valaki segítsék hogy csinálhattam!!!??? biggrin Egy nagyon gááz! sad

    0   Spam
    9 KisKZ   (2011-08-31 18:53)
    Tom!
    Csak otthon tudom megnézni!
    Ha hazaérek dobok fel a laptotyra egy próbaverziót és megnézem!
    A legrosszabb eset ha csinálsz egy lapot majd planar materilal-ként simán felfeszíted rá a jpg-t. De ez nem az igazi megoldás. Valahol a Wievport beállításoknál kell hogy legyen valami...
    Most nem ugrik be.

    0   Spam
    10 IselTom   (2011-08-31 18:59)
    Igen szerintem se plane-re csináltam mert a videóba se látszik a plane hanem valami nézet beállítás szerűség vana dologban de egyszerűen azt se tudom honnan találtam meg ezt a módszert! sad Pont most próbáltam a plane-es módszert de az csak 3d nézetbe adja hozzá a képet!

    0   Spam
    7 IselTom   (2011-08-30 20:59)
    Értem! Köszi a kiegészítést! smile Ezt majd még próbálgatom de mg így elsőre kicsit bonyi nekem de mégegyszer végigfutom az írásod hátha másodjára leesik! smile

    0   Spam
    6 IselTom   (2011-08-30 20:57)
    Köszi KisKZ! Ugyanmár ez a legkevesebb amit tehetek a közösségért! Végülis én érdeklődtem és ti segítettetek a legtöbbet! smile Én csak rájöttem további fortélyokra! smile Ok nyugodtan rakd az enyém alá! smile

    0   Spam
    5 KisKZ   (2011-08-30 20:45)
    Ha megengeded ide teszem majd a Tiéd alá.

    A legfontosabb:
    Nagyon-nagyon köszönjük, hogy hajlandó voltál fáradni azzal, hogy cikket írj Nekünk!

    0   Spam
    1 IselTom   (2011-08-30 20:20)
    Még annyit hozzátennék hogy érdemes Top nézetben renderelni valamint hogy ha elsőre teljesen fehér Z-depth jönne létre akkor kicsit közelebbre kell zoom-olni a nézetet ahogy a videóban is látszik! Nem tudom ne kérdezzétek miért csinálja elsőre mindig! aki tudja megírhatná! smile További javaslatokat,ötleteket is fogadok szívesen! smile

    0   Spam
    2 KisKZ   (2011-08-30 20:31)
    Azért igy BB kóddal beillesztett videóval jobb. smile
    Ugyanazokat a kodokat tudod itt is használni mint amit a Chate-en, vagy a fórumban.

    0   Spam
    3 KisKZ   (2011-08-30 20:32)
    Majd egyszer csinálok egy videót arról, hogy hogyan is kell beállítani, Mental Ray esetében.

    0   Spam
    4 KisKZ   (2011-08-30 20:40)
    Alapértelmezésben a render elements alatt betett Z depth értékei tényleg nem szoktak bejönni sajnos.
    A kamerától mért legközelebbi és legtávolabbi obkjektumtávolságból valamilyen algoritmus szerint választ magának legmélyebb (fekete) és legmagasabb (fehér) távolsági szintet.
    De!
    Nem érdemes a kamerával mozogni, mert ha ez a fenti algoritmus autora lenne véletlen állítva minden alkalommal csak egy találom értéket ad meg a fenti kettőnek.
    Helyette itt a render elements alatt a Z depth (most nincs előttem a szoftver, így lehet Z-channel vagy Z-puffer néven van) beállításai alatt ki lehet venni az automatikus mélységérték beállítást és egy jól beállított kameraálláshoz magad is megadhatod a legmélyebb (fekete) és legközelebbi (fehér) távolsági szinteket.
    A legmélyebb érték mögött minden fekete, a legközelebb érték felett a kamera felé az objektum minden pontja fehéren lesz lerenderelve a Z pufferbe.
    Ezzel egyébként nagyon szépen bele lehet folyatni a hátsó részeket a relief alapsíkjába.

    Ha kérdés van csak szólj!

    Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
    [ Regisztráció | Belépés ]
    Támogatás
    Belépés/Login

    Keresés a honlapon
    Fórum/Last posts
  • Gray to Hz
  • Természetfotók
  • Vectric vektorgrafi...
  • Általános elektroni...
  • Lézergravírozás
  • Ingyenes CAM szoftv...
  • Vezérlő, szoftver p...
  • Bárki gépe
  • Hirdetések
    Hobby CNC maró
    Hobby CNC maró igé...
    Hobby CNC maró, fó...
    Utolsó képek
    Marási munkák
    Marásra kérhető
    Kézi rajzok
    Copyright HobbyCnCArt © 2016