 |
Basrelief from Anatolii Suprun
| |
KisKZ |
Dátum/Date: Vasárnap, 2012-12-16, 21:30 | Üzenet/Post # 1 |
 alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3088
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline |
Basrelief szoftverek Anatolii Supruntól Basrelief node for Blender 2.6, Basrelief node for 3DS MAX, Basrelief Geom for 3DS MAX A szoftverek és a hozzájuk tartozó videó tutorialok elérhetőek a http://buy.3drelief.net/ oldalon. |
|
| |
KisKZ |
Dátum/Date: Vasárnap, 2012-12-16, 21:31 | Üzenet/Post # 2 |
 alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3088
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline |
Sziasztok!
A fenti szoftverek közül a Basrelief node for 3DS MAX és a Basrelief geom pluginokhoz keresnénk tesztert. Sajnos úgy néz ki, hogy magyar nyelvű operációs rendszer alatt nem működnek.
Tehát olyan tesztert keresek, aki angol nyelvű rendszerrel és mellette egy 3DSMAX 2013-al rendelkezik. |
|
| |
KisKZ |
Dátum/Date: Vasárnap, 2012-12-16, 21:34 | Üzenet/Post # 3 |
 alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3088
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline |
Hogy képet alkothassatok arról, hogy mi is ez a basrelief plugin megoldás, következzen néhány videó Anatolii-tól. Ezek a videók nagy felbontában érhetőek el közvetlenül a YouTube-on!
Én már az első megjelenéskor megvásároltam Anatoliitól a basrelief node for Blender 2.6-ot. Több relief készítésében a segítségemre volt már:
BasRel v1.0 plug-in for 3ds Max 2013: Jogtiszta licenc van Anatoliitól, de sajnos magyar operációs rendszer alatt még nem tudtam használni:
Egy kis bemutató az új Basrelief geom for 3DSMAX pluginról: Szintén jogtiszta licenc, azonban itt is beleszól sajnos a magyar operációs rendszer és nem tudtam még használni:
|
|
| |
Béni |
Dátum/Date: Szerda, 2012-12-19, 21:19 | Üzenet/Post # 4 |
 Fontos tag
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 659
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline |
KisKZ, a "követelmények" beszerzés alatt. Nem vagyok profi a 3D studioban, régebben alap dolgokat csináltam csak. Ha megfelelek, gondolom, magánban rendezzük a részleteket.
http://dotg.weebly.com/ http://benishare.weebly.com/ |
|
| |
KisKZ |
Dátum/Date: Szerda, 2012-12-19, 22:14 | Üzenet/Post # 5 |
 alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3088
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline |
Quote (Béni) Ha megfelelek, gondolom, magánban rendezzük a részleteket.
Kevés nálad jobb ember létezne erre.. Húha... Megkeresgélem a mélcímedet.
Mindjárt írok is.
ééééss... Már írtam is és ment is az anyag. Ha kedved és időd van, megköszönöm, Anatolii nevében is a segítségedet. Nagyon hasznos kis program ez, és végre valós mesh-t készít, nem pedig depth map-et. Az mindig problémás beolvasáskor.
Mégegyszer nagyon köszönöm! |
|
| |
Béni |
Dátum/Date: Kedd, 2012-12-25, 18:06 | Üzenet/Post # 6 |
 Fontos tag
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 659
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline |
Csináltam néhány tesztet. Kipróbáltam 32 bites operációs rendszeren 32 bites 3DSMAX-al is, de igazán a 64 bites rendszer alatti 64 bites verzió az ami jól működött.
Két videó, két módszerről:
http://dotg.weebly.com/ http://benishare.weebly.com/ |
|
| |
KisKZ |
Dátum/Date: Kedd, 2012-12-25, 22:39 | Üzenet/Post # 7 |
 alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3088
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline |
(Béni) Két videó, két módszerről
Köszönjük Béni!
Ami érdekeset észrevettem, hogy itt a geometria készítésénél is előjön a depth map csíkozódáshoz félelmetesen hasonló effekt a felületen. Ez azt jelentheti, hogy továbbra is ezt használja alapként a geometria elkészítésekor, legalábbis ugyanugy a 256 színárnyalatnak megfelelő szintszámmal dolgozik. Ez nagy feneség sajnos a sima Basrelief node-nál is, de általában a depth map alkalmazásnál. Ott segít kicsit egy kis utómunka valamilyen képszerkesztőben ha rádobunk egy kis blurt.
Érdekes, hogy volt már olyan depth map, amit beolvasva viszonylag szép felületet kaptam. De nem tudok rájönni hogyan is. Ha jól tudom akármilyen képet viszel be az AC-ba, annak a színmélységét leredukálja 8 bitesre és ezzel 256 színárnyalatra. Ha ez tényleg így van, akkor ez mindig gondot fog jelenteni sajnos, és mindig lépcsőződést...
Inkább kérdezem: Ez tényleg így van?
Rákérdezek arra, hogy itt a geometria készítésnél nem lehet-e más szintszámmal, esetleg más metódussal dolgozni. |
|
| |
ronihun0385 |
Dátum/Date: Szerda, 2012-12-26, 14:58 | Üzenet/Post # 8 |
 aktív tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 207
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline |
Béni, szia! Érdeklődnék, hogy win7 64bit alatt megye? beszélgettünk chaten róla, engem érdekelne meg is venném de kiváncsi vagyok , h működik e rendesen.
köszönöm
www.cncfafaragas.hu |
|
| |
Béni |
Dátum/Date: Szerda, 2012-12-26, 17:22 | Üzenet/Post # 9 |
 Fontos tag
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 659
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline |
ronihun0385, egyelőre nekem csak Win7 64 bit alatt volt használható. Tehát, a válasz, igen. Viszont, ha komolyabb dolgokat akarsz, akkor memóriából is kell egy kevés. Nekem 16 Gbyte van, de ezzel is hamar elértem a határokat. A plugin még fejlesztés alatt, tehát a kimenet még javulhat. A ZDepth módszer sokkal jobb eredményt ad, mint az elsőn bemutatott. Így annak a használata javasolt. A memória igény nem fog változni, mivel azt a 3DSMAX kéri. Már régebben leírtam itt valahol, hogy 3D-ben sokkal egyszerűbb modellezni, mint pl. AC-ben reliefet készíteni. Ezzel az eszközzel a 3D-s modell fordítható át jó minőségű relieffé. A 45 dollár szerintem méltányos ár.
További tesztek folyamatban. Amennyiben az eddigiektől eltérő jó módszert találok, akkor azt dokumentálom és itt is közzé teszem.
http://dotg.weebly.com/ http://benishare.weebly.com/ |
|
| |
ronihun0385 |
Dátum/Date: Szerda, 2012-12-26, 19:06 | Üzenet/Post # 10 |
 aktív tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 207
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline |
Béni, (Béni) egyelőre nekem csak Win7 64 bit alatt volt használható. Tehát, a válasz, igen.
Örömmel hallom. és köszönöm, hogy megosztod a tapasztalatokat. nézem a videókat, és igyekszem meggyőzni magam , hogy próbáljam ki:)
www.cncfafaragas.hu |
|
| |
Béni |
Dátum/Date: Szerda, 2012-12-26, 19:14 | Üzenet/Post # 11 |
 Fontos tag
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 659
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline |
ronihun0385, a második (Zdepth) módszer teljesen jó eredményt ad. Azt javaslom, küldj egy modellt és csinálok belőle reliefet. Így láthatod, hogy mit lehet belőle kihozni (az én szerény képességemmel).
http://dotg.weebly.com/ http://benishare.weebly.com/ |
|
| |
KisKZ |
Dátum/Date: Szerda, 2012-12-26, 20:32 | Üzenet/Post # 12 |
 alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3088
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline |
Sziasztok!
Közben infó Anatoliitól.
Ugye MAX alá két féle pluginről van szó. Az egyik a Basrelief node for MAX. Ez most is megvásárolható nála. Ez arra való, hogy a 3D modellről relief jellegű geometriát leíró Depth map-ot készítsünk majd azt ha kell egy kis utómunkával javíthatjuk és felhasználhatjuk AC vagy ASPIRE alatt. Ez most jelenleg 45 dollárba kerül.
A másik a Béni által tesztelt BasrelGeom for MAX plugin. Ez valódi 3D relief modellt hoz létre amelyet MAX-ból való mentés után importálni lehet a számunkra kedves szoftverünkbe és tovább dolgozhatunk vele. Ez jelenleg még (ahogy Béni is írta és részt is vesz benne a mi részünkről) teszt fázisban van.
Jelenleg mind a kettő problémás magyar 32 bites Win7 alatt. Ezt részben okozhatja a memória igény, de emellett Anatolii szerint a programozásban használt unicode karakterkészlet is problémát okoz. Ígéretet kaptunk Anatoliitól, hogy ahogy lehet orvosolja a problémát.
Amikor mind a két plugin készen lesz, a BasrelGeom is felszabadításra kerül, a kettő plugin egy csomagban lesz elérhető az eddigi 45 dolláros áron!
Egyelőre időpontokról szó sincs sajnos. |
|
| |
ronihun0385 |
Dátum/Date: Szerda, 2012-12-26, 22:45 | Üzenet/Post # 13 |
 aktív tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 207
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline |
KisKZ,
akkor várok türelmesen. addigis jó tesztelést és várok még infókat. a csomagárat jobban szeretem  Hozzáadva (2012-12-26, 22:45) --------------------------------------------- Béni,
oksa köszönöm.holnap küldök.
www.cncfafaragas.hu |
|
| |
Béni |
Dátum/Date: Péntek, 2012-12-28, 14:09 | Üzenet/Post # 14 |
 Fontos tag
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 659
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline |
A következő teszt a BasRel v1.0 pluginnal készült. (A felhasznált modell az épülő gépemé.) Nem ez az első és nem is a legjobban sikerült. De látható, hogy ebben a megoldásban jóval több lehetőség rejlik, mint az eddig próbáltakban.
Jobban megismerkedem vele és egy látványosabb bemutatót is készítek majd.
http://dotg.weebly.com/ http://benishare.weebly.com/ |
|
| |
Béni |
Dátum/Date: Péntek, 2012-12-28, 15:24 | Üzenet/Post # 15 |
 Fontos tag
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 659
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline |
Egy másik próba:
http://dotg.weebly.com/ http://benishare.weebly.com/ |
|
| |
KisKZ |
Dátum/Date: Péntek, 2012-12-28, 18:14 | Üzenet/Post # 16 |
 alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3088
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline |
Köszönjük Béni!
Azt hiszem én is készítem majd egy rövid videót a kicsit nehezebben kezelhető előző, még Blender alatt működő verzióról. Ez a MAX es verzió kezelhetőbb, egyszerűbb. Talán (elnézést ha másnak más a véleménye) a modellező szoftver is sokkal könnyebben használható. Persze... A Blender ingyenes és ez nagy előnyt jelent. De azt már előzetesen mondhatom, hogy ez a később készült MAX es verzión látszik az hogy fiatalabb és jobb mint a régebbi Blender alatt futó. |
|
| |
poros |
Dátum/Date: Péntek, 2013-10-18, 08:21 | Üzenet/Post # 17 |
 haladó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 148
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline |
Sziasztok! Az utolsó hozzászólás óta eltelt már majd egy év. Azóta próbálkozott valaki a szoftverrel? Béni útmutatása alapján találtam ide mint látom Ő próbálkozott vele többet. Végig olvasva a topicot kicsit tisztább képem van róla,de sok itt leírt dolog számomra kínai. A videókat nézve egyszerűnek tűnik de nem tudom eldönteni érdemes e beleásnom magamat. Art-ban próbálkozom de számomra nehézkesnek tűnik a relief elkészítése a programban. Van olyan,hogy "napokat" ülök a gép előtt mire "elfogadható" reliefet tudok készíteni. Erre szeretnék egy egyszerűbb megoldást. |
|
| |
Béni |
Dátum/Date: Péntek, 2013-10-18, 12:31 | Üzenet/Post # 18 |
 Fontos tag
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 659
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline |
poros, azért azt gondolom tudod, hogy itt egy kész modell "lebutítása" történik csak relief szerűvé!?
http://dotg.weebly.com/ http://benishare.weebly.com/ |
|
| |
poros |
Dátum/Date: Hétfő, 2013-10-21, 06:44 | Üzenet/Post # 19 |
 haladó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 148
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline |
Béni, Nézd el nekem ha esetleg hülyeséget írok de nem vagyok jártas ezekben a dolgokban! A leírás alapján nekem az jön le,hogy JPG és egyébb filéből készít olyan 3d-s filét amit az ac vagy as programok úgy tudnak kezelni mint egy relief filét. |
|
| |
Béni |
Dátum/Date: Hétfő, 2013-10-21, 18:57 | Üzenet/Post # 20 |
 Fontos tag
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 659
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline |
poros, én sehol sem találtam olyan utalást, amit úgy lehetne érteni, hogy képből készít reliefet ez a plugin. Ez 3D-s modellből dolgozik. A kimenete 16 bites szürkeárnyalatos kép, amit az ismert programok tudnak fogadni. (Ha jól emlékszem, a kimenet lehet modell is több formátumban, de az STL pl. gyengébb minőséget ad, mint a szürke.)
"BasRel is designed to give a complete solution for creation of bas-relief (high-quality HeightMaps) from 3D models or 3D scenes."
http://dotg.weebly.com/ http://benishare.weebly.com/ |
|
| |
 | |  |
| Copyright HobbyCnCArt © 2023 | | |
 | |  |
|
|