Hobby, 3D, Relief, CNC  

[ Új üzenetek · Tagok · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
Oldal 2 / 2«12
A fórum moderátora: KisKZ, Tomi, Amatőr 
Fórum » Computergrafika » 3D grafikai szoftverek » SCULPTRIS (SCULPTIRS szoftver téma)
SCULPTRIS
KisKZ Dátum/Date: Szombat, 2011-03-19, 08:35 | Üzenet/Post # 1
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Az ingyenes Sculptris szoftverrel kapcsolatos téma.
Munkák, kérdések, válaszok.
 
KisKZ Dátum/Date: Péntek, 2011-11-04, 09:59 | Üzenet/Post # 21
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Woodfront a másik fórumon kérdezett, hogy hogyan lehet megoldani azt, hogy szürkeárnyalatos képet vigyünk be a Scupltris-ba és azt dolgozzuk tovább.

A megoldás egyszerű:
Készítenünk kell egy olyan brusht (Ecsetet) amelynek az alapját a szürkeárnyalatos kép adja.

Plane-ra kell állítani a kezdő alakot, és kikapcsolni a szimmetriát.

Ez után kell odapöttyenteni a plane-ra az ecsettel egyszer, a megfelelő helyre.
Ez az ecset deformálja a felületet az alapját adó kép világossági fokozatainak megfelelően.

Ez azonban elsőre nem hozza azt a felbontást mint amit szeretnénk.

A deforméció felbontása két dologtól függ.
Az egyik a brush alapját adó kép felbontása.
A másik...
A másik pedig az, hogy ahova odapöttyintünk vele, annak a felületnek milyen az alapfelbontása.
Egy nagyon ritka rácsozású síkot természetes hogy nem tudunk szépen, finoman deformálni.

Tehát mielőtt az ecsettel "letennénk" a szürkeárnyalatos képet, érdemes az alap sík felület felbontását megnövelni a Subdivide all parancs segítségével.

Ha felkapcsoljuk a háló megjelenítését (Wireframe) akkor nagyon jól tudjuk követni azt a képernyőn, hogy a Subdivide All parancsra hogyan változik a plane felbontása.

Természetesen több próbálkozás kell ahhoz, hogy megtaláljuk a megfelelő (még nem túl sűrű) felbontást az ecseten szereplő képhez.

Azokon a helyeken, ahol az ecset kép nem kívánja meg a nagy felbontást, utálag érdemes csökkenteni azt, a Reduce Brush használatával.

Jó munkát!
 
woodfront Dátum/Date: Péntek, 2011-11-04, 22:47 | Üzenet/Post # 22
nézelődő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 1
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Szeretném itt is megköszönni a segítségedet az ecset létrehozásával ás "odapöttyintésével" kapcsolatban. Nagyon sokat segítettél, soha nem jöttem volna rá. Még egy kérdésem lenne (valójában nem csak egy de először próbálkozom egyedül). Biztosan van a programban utolsó művelet visszavonása, de ezt sem találom. Nekem szokatlan nagyon a sculptris felépítése, s az angol tudásom is elég gyér.
 
KisKZ Dátum/Date: Péntek, 2011-11-04, 22:54 | Üzenet/Post # 23
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Quote (woodfront)
Nekem szokatlan nagyon a sculptris felépítése, s az angol tudásom is elég gyér.


Bizony elsőre elég szokatlan volt nekem is.
De aztán dolgozva vele nagyon hamar rááll az ember keze.

A visszavonásra a CTRL+Z használható.
 
Fórum » Computergrafika » 3D grafikai szoftverek » SCULPTRIS (SCULPTIRS szoftver téma)
Oldal 2 / 2«12
Keresés:

Copyright HobbyCnCArt © 2016