Woodfront a másik fórumon kérdezett, hogy hogyan lehet megoldani azt, hogy szürkeárnyalatos képet vigyünk be a Scupltris-ba és azt dolgozzuk tovább.
A megoldás egyszerű: Készítenünk kell egy olyan brusht (Ecsetet) amelynek az alapját a szürkeárnyalatos kép adja.
Plane-ra kell állítani a kezdő alakot, és kikapcsolni a szimmetriát.
Ez után kell odapöttyenteni a plane-ra az ecsettel egyszer, a megfelelő helyre. Ez az ecset deformálja a felületet az alapját adó kép világossági fokozatainak megfelelően.
Ez azonban elsőre nem hozza azt a felbontást mint amit szeretnénk.
A deforméció felbontása két dologtól függ. Az egyik a brush alapját adó kép felbontása. A másik... A másik pedig az, hogy ahova odapöttyintünk vele, annak a felületnek milyen az alapfelbontása. Egy nagyon ritka rácsozású síkot természetes hogy nem tudunk szépen, finoman deformálni.
Tehát mielőtt az ecsettel "letennénk" a szürkeárnyalatos képet, érdemes az alap sík felület felbontását megnövelni a Subdivide all parancs segítségével.
Ha felkapcsoljuk a háló megjelenítését (Wireframe) akkor nagyon jól tudjuk követni azt a képernyőn, hogy a Subdivide All parancsra hogyan változik a plane felbontása.
Természetesen több próbálkozás kell ahhoz, hogy megtaláljuk a megfelelő (még nem túl sűrű) felbontást az ecseten szereplő képhez.
Azokon a helyeken, ahol az ecset kép nem kívánja meg a nagy felbontást, utálag érdemes csökkenteni azt, a Reduce Brush használatával.
Szeretném itt is megköszönni a segítségedet az ecset létrehozásával ás "odapöttyintésével" kapcsolatban. Nagyon sokat segítettél, soha nem jöttem volna rá. Még egy kérdésem lenne (valójában nem csak egy de először próbálkozom egyedül). Biztosan van a programban utolsó művelet visszavonása, de ezt sem találom. Nekem szokatlan nagyon a sculptris felépítése, s az angol tudásom is elég gyér.