Hobby, 3D, Relief, CNC  

[ Új üzenetek · Tagok · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
Oldal 1 / 11
A fórum moderátora: KisKZ, Tomi, csewe, Amatőr 
Fórum » HOBBYCNC » HOBBYCNC megmunkálás, technológiák » 3D nyomtatás (3D nyomtatás)
3D nyomtatás
KisKZ Dátum/Date: Szombat, 2011-10-22, 20:32 | Üzenet/Post # 1
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Ismerkedés a 3D nyomtatással hobby eszközökkel
 
KisKZ Dátum/Date: Szombat, 2011-10-22, 21:00 | Üzenet/Post # 2
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Sziasztok!

A napokban már beszélgettünk arról, hogy milyen anyagot, és hogyan lehetne a meglévő 3W-os lézergravírozónkkal úgy megolvasztani, hogy a megolvasztott anyagot rétegről rétegre egymásra építve gyakorlatilag 3D nyomtatással készíthessünk el valamit.

A sok ötlet (veszett vagy nem veszett) között az amit a leggyorsabban meg tudtam próbálni az a DRYLAC porfesték volt.
Olyan 20 perc kellett az ötlettől egy fél vödörnyi beszerzéséhez. smile

Tehát ma kiszaladtam és megnéztem, hogy hogyan viselkedik ez az anyag a lézer hatására.

Valamit sikerült elérni. smile
Sajnos azt látom, hogy már az is egy kisebb kihívás, hogy a megfelelő vastagságú újabb és újabb rétegeket úgy tudjam majd felvinni, hogy azok megbízhatóan, mindenhol pontosan egységesen fedje az előző réteget.
Az is érdekes, hogy előbb egy olyan, más, nem olvadó anyagból egy réteget fel kell vinni majd a táblára, amely segít abban, hogy a kész elemet majd le lehessen emelni a tábláról. Azt hiszem ez sem probléma, mert igen olcsón találtam fehér 220-as Alu oxid homokszóró anyagot (ugye ez egyébként is kell nekem).

A legnagyobb kihívás az lesz, hogy bizony a lézert kell hogy tudjam modulálni egészen a 0 teljesítménytől az anyagnak megfelelő beállítható, sebességfüggő teljesítményre.
Most még az alapteljesítmény (elvileg csak hely jelölő teljesítmény) is megolvasztható a festékpor.
Probléma a teljesítmény jelenlegi szabályozatlansága abban is, hogy a gyorsulás kezdetekor (gyakorlatilag 0 sebességnél) már teljes lézerteljesítményt kapunk. Így ezeken a helyeken az anyag jobban megmelegszik, és a körülötte lévő rész is megolvad.
Tehát a kezdő és végpontok körül jobban "összeszedte", nagyobb területről olvasztotta össze a port.

Igen... Lehet játszani az anyag színével is. ez most éppen (nem véletlen mert sejtésem sem volt róla hogy fog viselkedni) a lehető legjobb teljesítmény felvevő fekete színű.

De akármilyen is az anyag, a lézerteljesítmény folyamatos szabályozására mindenképpen szükség van.

Nagyon nagy kérdés, hogy milyen vastag vonalakban tudunk építkezni. Nagyon nagy kérdés, hogy ha sikerülne pontosabban szép vékony vonalakban dolgozni, akkor ezekből a vékony vonalakból milyen széles falat kellene minimum építeni, hogy egy stabil, nem törékeny eredményt kapjunk.

Sok sok érdekes és jó kérdés. smile

A képeket látva vehetnénk úgy is, hogy ez egy tökéletes kudarc volt a mai nap, de én érdekes módon éppen fordítva érzem. smile

Szóval ez a csúnyaság már a lézerrel készült.
Egyszerűen képtelen voltam néha rendesen felvinni egy réteget, ezért van pl. hézag a gyűrűben, hol dombosan ment fel a következő réteg.....
Még elképzelésem sincs, hogy hogyan tudnék a legegyszerűbben elkészíteni egy olyan pirinyó edényt, amelynek a tálcája megy csak lefelé lépésenként ha akarom, a felső pereme mindig ugyanott (fókusz sík) marad. Mellette kétszintű kellene hogy legyen, mert a felszórt új réteget amikor lehúzom a felső peremre fektetett valamilyen egyenes eszközzel a lehullott pornak egy másik edényben kell gyűlnie.

A képek:


 
tweakie Dátum/Date: Vasárnap, 2012-01-22, 12:47 | Üzenet/Post # 3
alapvető tag
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 972
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 5
Helyzet/Status: Offline
Hi KisKZ,

That is amazing results you have had there with the toner. Have you done any more experiments with this technique ??

Inspired by the CandyFab project I did try some Caster Sugar and made this little bike in 3 layers last year but since then I have not pursued the project.

I would be most interested in any further progress you make with this.

Tweakie.


Csatolások/Attachments: 1698258.jpg(25Kb)


Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm.
 
KisKZ Dátum/Date: Hétfő, 2012-01-23, 11:04 | Üzenet/Post # 4
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Quote (tweakie)
That is amazing results you have had there with the toner. Have you done any more experiments with this technique ??


Hello tweakie!

This is'nt a toner, this is black electrostatis paint powder.
I'm juts tried it at this time, but I got some information under this test.
First problem is the missing Laser power regulaion.
Without this I had problem because under acceleration and deceleration laser give more power to one point.
These areas laser melt more powder, therefore here result is more thicker.
My friend will make me an special power regulator for Laser, whan he will have time for it.

Another:
-I just made test without any special accessories.
I did not made exact layer thickness, and lot of other nessesaryes for a good result.
It was only a test for find a material for this work.

-I will put laser head of this machine onto a new mechanical structure. Here I will use linear steppers.
Other nessesary thing will it, to build a new optics for this head. Actuall optics is not so good.
I need first find a nessesary optics for these type diodas.

But... Step by step everything. smile
 
tweakie Dátum/Date: Hétfő, 2012-01-23, 14:24 | Üzenet/Post # 5
alapvető tag
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 972
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 5
Helyzet/Status: Offline
Hi KisKZ,

Sorry, I thought it was Toner.

The main problems I found is that I use 'co-axial air assist' (to protect my lens) and this blows any fine powders away biggrin
To overcome this problem I need to make a new 'air knife' which blows tangential air across my lens to protect it. The second problem is that some fine powders (such as icing sugar) immediately ignite on contact with the laser (incidentally toner does not ignite).

I really am most interested in your progress with 'selective sintering' methods and any power regulation you develop for controlling the thickness at the ends of the lines etc.

It is exciting times biggrin

Tweakie.


Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm.

Az üzenetet módosította/Modified by tweakie - Hétfő, 2012-01-23, 14:26
 
KisKZ Dátum/Date: Hétfő, 2012-01-23, 15:22 | Üzenet/Post # 6
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Quote (tweakie)
The main problems I found is that I use 'co-axial air assist' (to protect my lens) and this blows any fine powders away


Yeah!

Everything can be black around machine if I will use this. smile

Quote (tweakie)
I really am most interested in your progress with 'selective sintering' methods and any power regulation you develop for controlling the thickness at the ends of the lines etc.


As I saw... I need more time to go back to this project. sad
It is one of my favorite thing, but I know, for this will nessesary lot of test, lot of work.

It is favorite like 3D scanning, but.... You know... You have not time only for your favorite themas. It is usual.
 
Kéri Dátum/Date: Szombat, 2013-04-06, 09:32 | Üzenet/Post # 7
ismerkedő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 74
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Sok más mellet foglalkoztat a 3D nyomtatás is. Természetesen hobby megvalósíthatóság szintjén.

-Sok technológiát megismertem, a legreálisabb kivitelezhetőség szempontjából, a műanyag extruderes, de a technikának vannak korlátai, ráadásul fém alkatrészeket nem lehet csinálni
vele. Persze azért kivitelezés minőségétől függően ez is sok mindenre jó:
http://www.youtube.com/watch?v=8_vloWVgf0o

-Aztán van az a technológia hogy porba rétegenként rányomtatunk valami ragasztó anyaggal. Ez jó, de a nyomtatófejet, a port és a ragasztót problémás megoldani.
Ezzel már szoktak fém alkatrészeket is gyártani, de sok utómunka szükséges.
http://www.youtube.com/watch?v=i6Px6RSL9Ac

-Ezen problémák áthidalására találtam ki egy hibrid rendszert. Extruder helyett plazma fémszóróval felépíteni a tárgyat (ez viszonylag hozzáférhető eszköz, legalább is kaptam egy használtra jó ajánlatot)
Esetleg CO2 hegesztő drótos adagolású anyagfelépítése is felmerült bennem.

-Azonban már megint nem találtam fel a spanyolviaszt. Találtam egy zseniális, jóval egyszerűbb és rugalmasabb gyártási módszert.
Itt bármilyen hőre olvadó anyagot por formájában ráfújnak a munkaterületre, és fókuszált laserrel ráolvasztják egy pontban a felületre.
Látva itt a laseres eredményeket, és KisKZ korábbi próbálkozását a porfestékes rétegezéssel, technológiailag szerintem nem lenne probléma egy ilyen 3D nyomtató megépítése
http://www.youtube.com/watch?v=gcIdSBxtO1Q

Szóval ezt is felvettem a 1001. megvalósítandó dolog közé, amire nincs időm smile

Hozzáadva (2013-04-06, 09:32)
---------------------------------------------

Idézet (KisKZ)
A legnagyobb kihívás az lesz, hogy bizony a lézert kell hogy tudjam modulálni egészen a 0 teljesítménytől az anyagnak megfelelő beállítható, sebességfüggő teljesítményre.Most még az alapteljesítmény (elvileg csak hely jelölő teljesítmény) is megolvasztható a festékpor.
Probléma a teljesítmény jelenlegi szabályozatlansága abban is, hogy a gyorsulás kezdetekor (gyakorlatilag 0 sebességnél) már teljes lézerteljesítményt kapunk. Így ezeken a helyeken az anyag jobban megmelegszik, és a körülötte lévő rész is megolvad.
Tehát a kezdő és végpontok körül jobban "összeszedte", nagyobb területről olvasztotta össze a port.


A megoldás egyszerű, szerintem impulzus laserrel kell dolgozni, ami fix távolságokra ad impulzust, sebességtől függetlenül. A léptetőmotorok összegzett STEP jelével lehet is vezérelni.
Természetesen célszerű egyenletes sebességet tartani a maradékhő miatt, de ennek hatását is lehet csökkenteni ha olvadáspont alatt nem sokkal temperált kamrába helyezzük a munkadarabot, és a laser csak az a kis pluszt adja ami a megfolyáshoz kell.

Amúgy szép kísérlet. Elsőre ne is akarj tökéletes eredményt, itt a technológia működőképessége az érdekes, nem a minőség.


Az üzenetet módosította/Modified by Kéri - Szombat, 2013-04-06, 09:23
 
tweakie Dátum/Date: Szombat, 2013-04-06, 09:36 | Üzenet/Post # 8
alapvető tag
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 972
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 5
Helyzet/Status: Offline
Szia Keri,

Laser lerakódás legérdekesebb - köszönöm kiküldetés a linkeket. cool

Tweakie.


Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm.
 
Kéri Dátum/Date: Szombat, 2013-04-06, 10:18 | Üzenet/Post # 9
ismerkedő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 74
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
tweakie,
Yes, I'm glad I found this method.
I think, accurate and feasible.
Works with plastic and metal as well. Changing the base material during operation is also possible.
Ideal for printing composite structures.

Of course, the operating parameters, requires a lot of experimentation.


Igen, én is örülök hogy megtaláltam ezt a módszert.
Úgy gondolom, precíz, megvalósítható.
Működik műanyaggal, és fémmel is. Az alapanyag váltása, üzemközben is lehetséges.
Ideális megoldás kompozit szerkezetek nyomtatására is.

Természetesen az üzemi paraméterek beállítása, sok kísérletezést igényel.
 
Fórum » HOBBYCNC » HOBBYCNC megmunkálás, technológiák » 3D nyomtatás (3D nyomtatás)
Oldal 1 / 11
Keresés:

Copyright HobbyCnCArt © 2016