Hobby, 3D, Relief, CNC  

[ Új üzenetek · Tagok · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
Oldal 8 / 9«126789»
A fórum moderátora: KisKZ, Amatőr, Tomi, csewe 
Fórum » HOBBYCNC » HOBBYCNC szerszámok » Gravírtűk (Gravírtűk)
Gravírtűk
KisKZ Dátum/Date: Péntek, 2011-01-21, 10:48 | Üzenet/Post # 1
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline

Kérdések, válaszok gravírtű, témában.

 
Dogee Dátum/Date: Kedd, 2012-09-25, 16:16 | Üzenet/Post # 141
nézelődő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 1
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Sziasztok,
olvastam hogy volt akinek alapanyag problémája volt. Itt egy oldal ahol keményfém alapanyagot, gravírtű előgyártmányokat is tudtok rendelni, colos és metrikus méretben. A legolcsóbb a készre köszörült köranyag (330 mm) de ha nem tudjátok darabolni és felezni (1,5xD hosszan) akkor rendelhető. Egyedi megoldásokban is tudnak segítséget nyújtani.
Üdv,
Dogee
 
Amatőr Dátum/Date: Kedd, 2012-09-25, 17:36 | Üzenet/Post # 142
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 2207
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
Dogee, üdv a csapatban!
Köszi az infót! Te már vásároltál Tőlük? Tudsz valami irányárat az előgyártmányokra? Sajnos ezeknek nem találom az árait.


H1i.hu
 
süllő46 Dátum/Date: Vasárnap, 2013-03-31, 19:26 | Üzenet/Post # 143
komoly tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 466
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 1
Helyzet/Status: Offline
Egy kis segítséget kérek. Lithophan képekhez gravírtűt használtok?
 
zasti Dátum/Date: Vasárnap, 2013-03-31, 19:32 | Üzenet/Post # 144
Fontos tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 671
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 5
Helyzet/Status: Offline
süllő46
Szia
Én igen abból is a lehető leghegyesebbet smile
0.1mm és kb 0.07-0.09 es fogásokkal


In the life everything is moving. Like Me.
"Down the slope."
 
süllő46 Dátum/Date: Vasárnap, 2013-03-31, 19:53 | Üzenet/Post # 145
komoly tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 466
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 1
Helyzet/Status: Offline
zasti, Köszönöm!
 
miki-bá Dátum/Date: Vasárnap, 2013-03-31, 21:39 | Üzenet/Post # 146
alapvető tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 817
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 2
Helyzet/Status: Offline
süllő46
Amit Zasti ir az jó ! ,de lehet egy nagyobb képnél rengeteg idő míg elkészül.
Én 30"-os és 0.2mm hegyű tűt használok, 0.15 lépéssel. 8-10 e ford/perc
A kép amit láttál a talin az 1h és 15perc alatt készült el.

Üvd


" Ember ,küzdj és bízva bízzál"

http://famakett.hu/
 
süllő46 Dátum/Date: Vasárnap, 2013-03-31, 22:47 | Üzenet/Post # 147
komoly tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 466
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 1
Helyzet/Status: Offline
miki-bá, Köszönöm!
 
zasti Dátum/Date: Hétfő, 2013-04-01, 19:34 | Üzenet/Post # 148
Fontos tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 671
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 5
Helyzet/Status: Offline
süllő46
Igazán nincs mit.Amit elfelejtettem, de Miki-bá leírta, az "kb"
Azért függ a kép méretétől, és az igényel részletességtől is.
Egy bizti.0.2mm 25'-30' nagyobbat nem használok 3mm vastag anyagban.
ilyenkor előtte jól kitakarítom a befogót, mert 0.1mm heggyel is lehet 0.3mm csíkot marni, ehhez elég egy pici por a patronban, és mindjárt másképp fut a gravírtű.
Ez a minimum amit be kell tartani ahhoz, hogy fotószerű maradjon.// átlag méretű (nálam) 100x150, 150-220mm képnél//
Az hogy sokáig tart meg elég gépfüggő!

Üdv zasti


In the life everything is moving. Like Me.
"Down the slope."
 
süllő46 Dátum/Date: Kedd, 2013-04-02, 23:27 | Üzenet/Post # 149
komoly tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 466
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 1
Helyzet/Status: Offline
zasti, Köszönöm a jótanácsokat.
 
Tibs Dátum/Date: Kedd, 2014-01-21, 17:36 | Üzenet/Post # 150
kezdő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 37
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Készítettem a forgatómmal egy-két gravírtűt.
A képen D3 20fok R0.25 látható.
9fokonként 0.01mm-el van aláköszörűlve.
Egy 2.3mm-es gyémánttal műveltem.
Hosszirányban a szemcsenagyság látszik palástirányba meg a gép felbontása.
     

kép1    kép2


Az üzenetet módosította/Modified by Tibs - Kedd, 2014-01-21, 17:45
 
Amatőr Dátum/Date: Kedd, 2014-01-21, 19:17 | Üzenet/Post # 151
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 2207
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
Tibs, jól néz ki, majd mutasd meg milyen ha faragsz vele valamit!

H1i.hu
 
Kéri Dátum/Date: Szerda, 2014-01-22, 09:16 | Üzenet/Post # 152
ismerkedő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 74
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
A forma nagyon jó, de a felület nekem rondának tűnik. Gyémánt vágótárcsa élével csináltad? Mert ha átmennél a lapjával is a felületen máris szebb lenne. Én mondjuk csak a nagyolást csinálom azzal. Ha bakelitkötésű gyémánt küszőrűvel csinálod az már gyönyörű felületet ad. Én a fazék formájút használom. Ha pedig igazán profi minőséget akarsz akkor finom gyémántporos csiszolópasztával tükörfényesre is polírozod, legalább az élét.
Jó párszor vágtam el a kezem ilyen szerszámmal mert durván élesebb mint bármi, amit eddig láttam, de persze ezt nem én csináltam, ezt már vettem én is, de a forgatóddal szerintem te meg tudnád csinálni.
 
Tibs Dátum/Date: Szerda, 2014-01-22, 16:05 | Üzenet/Post # 153
kezdő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 37
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
A felület két okból sem szép.
Az első hogy 2 tengely megy és ettől lépcsős a felület.
A második hogy a 2.3-as gyámánt palástjával csináltam ami elég durva.
Semmi komoly gyémántkorongom nincs csak egy 28mm-es tárcsa.
Most azon törpölök hogy megdöntöm a forgatót 10fokba és a tárcsa homlokával csiszolom.
Meg már egy 5. tengelyen ...     hajaj.
 
Amatőr Dátum/Date: Szerda, 2014-01-22, 19:44 | Üzenet/Post # 154
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 2207
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
Tibs, igazából miért baj hogy lépcsős? A lényeg hogy az élek meglegyenek, nem mindegy milyen a hátraköszörülés? Úgysem csinál semmit.

H1i.hu
 
Tibs Dátum/Date: Szerda, 2014-01-22, 21:22 | Üzenet/Post # 155
kezdő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 37
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Végülis nem tudom.
Lehet hogy maximalista vagyok?
 
kymco1 Dátum/Date: Szerda, 2014-01-22, 21:39 | Üzenet/Post # 156
alapvető tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 857
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 4
Helyzet/Status: Offline
üdv

Valaki dolgozott már ilyennel. most rendeltem 1db-ot és kiváncsi vagyok.
gravírtű
 
Kéri Dátum/Date: Szerda, 2014-01-22, 23:15 | Üzenet/Post # 157
ismerkedő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 74
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Idézet Amatőr ()
Tibs, igazából miért baj hogy lépcsős? A lényeg hogy az élek meglegyenek, nem mindegy milyen a hátraköszörülés? Úgysem csinál semmit.
Ha működik akkor jó, de egy adott előtolásnál dörzsölheti az anyagot és akkor már turbómarónak hívják smile
Meg aztán szerintem azzal a 28mm-es galvános tárcsával már szép lesz sima lesz. Nincs gond a felbontással, a nagyok sem bonyolítják el
 
csewe Dátum/Date: Csütörtök, 2014-01-23, 09:09 | Üzenet/Post # 158
Fontos tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 596
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 1
Helyzet/Status: Offline
kymco1, igazhogy nem dolgoztam még ilyennel,de sokallom az R0.5-et.
Legalább is reliefhez.
 
Kéri Dátum/Date: Csütörtök, 2014-01-23, 09:37 | Üzenet/Post # 159
ismerkedő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 74
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Minden csak azon múlik mennyire akarsz részletes reliefet.
Egyrészt ez gömbvégű tehát simább az eredmény, másrészt haladósabb ha éppen olyan kedved van.
 
kymco1 Dátum/Date: Csütörtök, 2014-01-23, 19:44 | Üzenet/Post # 160
alapvető tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 857
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 4
Helyzet/Status: Offline
cseweKéri
nagyobb munkákhoz fogom használni. olyan 500mm hossz és 50mm átmérő fölötti oszlopokat, és torzókat miegyebeket szeretnék készíteni.
A legnagyobb méret ami elfér a fogatómon az 1600mm hosszúság és 190mm átmérő. 
Szeretném kihasználni a lehetőségeimet  biggrin
 
Fórum » HOBBYCNC » HOBBYCNC szerszámok » Gravírtűk (Gravírtűk)
Oldal 8 / 9«126789»
Keresés:

Copyright HobbyCnCArt © 2016