Hobby, 3D, Relief, CNC  

[ Új üzenetek · Tagok · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
Oldal 1 / 11
A fórum moderátora: KisKZ, csiki, Tomi 
Fórum » megmunkálási módok, technológiák » Műhelytitkok » Műanyagok (élpolírozás házilag)
Műanyagok
BigG Dátum/Date: Szombat, 2011-01-29, 22:44 | Üzenet/Post # 1
barátkozó tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 96
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 1
Helyzet/Status: Offline
Az egész 8éve kezdődött mikor levélnehezéket kellet gyártanom az egyik mobilszolgáltató feltöltőkártyáinak reklámozására.
2db 100x80x20 mm plexi lap közé illesztettem és gondos élzárásokkal a rövid oldalról PLEXI RAGASZTÓT folyattam mindaddig míg kitöltötte a hézagot.
A kezdetleges technológia miatt ekkor kezdődött a neheze, gyönyörű átlátszó tömb de a szélek...huh
Eredendően is tárcsafűrésszel volt darabolva most megint érintőt vettem körben, sajnos a tárcsafűrész nem hagy tökéletes felületet de eltüntetett mindent ( egyenetlenséget, kifolyt ragasztót, ráragadt applikálót )


A következő feladat a matt élek előkészítése és polírozása:
1.
vékony acéllappal az élsíkok sorjázása mindaddig míg szemmel láthatóan egységesen sima lesz, /ehhez a snitzer hátsó lapja tökéletesen megfelel a műveletnél magunk felé húzva és az élre kb 60 fokos szögben tartva harap legjobban a citlingelő/
2.
finom csiszoló és vagy polírozó szivaccsal rendezetlen pályán nem rányomva dolgozzunk a felületen mindaddig míg úgy érezzük ennél jobb nem lehet smile (1perc intenzív csiszolás)
3./a
GÁZFORRASZTÓVAL kelő gyakorlás után tökéletesen víztiszta felületet érhetünk el. Az anyag reakciója a nyílt lángra rendkívül gyors ezért határozott mozdulattal magunk felé haladva meg kell olvasztani a felületet, gyakorlatban lesz egy pont egy pillanat mikor beüvegesedik-megindul a plexi ezt megvárva azonos sebességgel kell végighaladni a felületen, lesz, hogy buborékosodik az anyag ekkor sokáig voltál egy helyen ami nem baj ha újrakezded az első ponttól smile
Javaslom az élek megtartása érdekében ha szükség van rá, hogy az olvasztandó felületet a hőelvezetés miatt alumínium lappal vagy zártszelvénnyel fogjuk közre, figyelve az élsíkra amivel egybevágjon a a hőelvezető de vályút ne alkossanak mert akkor az élek közelében opálos marad az anyag. Ezzel a nyílt lángos módszerrel élvilágítós munkáinkon- relief-n is végezhetünk felületjavításokat-átalakításokat.
3./b
alacsony fordulaton polírozó rongykoronggal és pasztával is víztiszta felületet érhetünk el az elv ugyanaz csak a hőt dörzsöléssel kapjuk és valamivel kezelhetőbb a folyamat.
3./c
és amiért az írásom is készült a sufniban is lehet polírozni egy viharöngyújtóval nem kell félni tőle csak arra vigyázz, hogy ne melegedjen túl az öngyújtó!!!

és az eredmény

 
KisKZ Dátum/Date: Kedd, 2011-02-01, 10:36 | Üzenet/Post # 2
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3073
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
BigG,

Ez nagyon tetszik!

hands

 
Sir-Nyeteg Dátum/Date: Péntek, 2011-02-04, 14:41 | Üzenet/Post # 3
aktív tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 155
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
Hmm, én meg végigmentem az éleken a reszelőtől kezdve a 2000-es vizes csiszolópapírig. <_<
 
Tomi Dátum/Date: Péntek, 2011-02-04, 18:11 | Üzenet/Post # 4
komoly tag
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 310
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 1
Helyzet/Status: Offline
Régebben nagyon sok írásban (Ezermester, Rádiotechnika) utaltak rá, hogy plexi polírozásához kitűnő segédanyag a fogkrém, filccel polírozva.
Nálam is bevált egyszer-egyszer, de vajmi ritkán munkálok meg plexit.
 
qrta6 Dátum/Date: Vasárnap, 2017-07-02, 00:42 | Üzenet/Post # 5
nézelődő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 4
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Sziasztok. Lenne egy kérdésem, igazából plexi gravírozásrol. Nem tudom jó helyre írok e,szoval mellekeltem egy képet ha minden igaz, látszik rajt hogy mi a jelenség. 0.1mm gravirtű, 30 fokos, 0.2mm stepover és 0.025 mélység. Igazából szépen dolgozik de, és itt a gond, mikor elhagy egy helyet, később visszatér és folytatja akkor ilyen más színű lesz a dolog,mintha nem ugyanabba a mélységbe térne vissza,vagy nem is tudom de latszik a képen. Mindíg akkor van ez mikor dolgozik egy helyen,atmegy masikra es visszajön folytatni. Esetleg valakinek valami ötlet hogy mi lehet a problema vagy merre induljak el ? Köszönöm előre is a válaszokat.
Csatolások/Attachments: 5375198.jpg(33Kb)


Az üzenetet módosította/Modified by qrta6 - Vasárnap, 2017-07-02, 00:45
 
kaqkk Dátum/Date: Vasárnap, 2017-07-02, 04:02 | Üzenet/Post # 6
haladó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 139
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
qrta6,  Nem tudom milyen programmal írod a G kódot , de próbáld meg úgy rendezni hogy ne kelljen visszamennie a gépnek egy már elkészült mintába . Házilag nem tudsz olyan visszaállási pontosságot elérni amit a plexin megtörő fény nem fog láttatni , ha csak 0,001 mm a pontatlanság az már szerintem plexin megvilágítva más fénytörést mutat (látszik)

Hozzáadva (2017-07-02, 04:02)
---------------------------------------------
Ezt maximum úgy tudod javítani ha hőlégfúvóval vagy lánggal (szakács fáklya) óvatosan megmelegíted a mintát a marás felől akkor a mart felületek "beolvadnak" elsimulnak (elsőre nem biztos hogy jó lesz de ...)


Az üzenetet módosította/Modified by kaqkk - Vasárnap, 2017-07-02, 04:30
 
qrta6 Dátum/Date: Vasárnap, 2017-07-02, 08:50 | Üzenet/Post # 7
nézelődő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 4
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Aspire programban csináltam a G kódot, alapból lentről halad felfele,viszont a hibas reszeken fenntrol lefele. Azt kellene beallitani hogy egy irányból csináljon mindent,de hiába változtatok a conventional vagy climb módon.
 
kaqkk Dátum/Date: Vasárnap, 2017-07-02, 13:13 | Üzenet/Post # 8
haladó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 139
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Próbáld talán azt hogy minden betűt-mintát külön fájlba ments és ezeket egymásután fűzve csináld a g kódot .
 
qrta6 Dátum/Date: Vasárnap, 2017-07-02, 13:41 | Üzenet/Post # 9
nézelődő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 4
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Ez lehet jó megoldás,mert ma az A betüvel kisérleteztem,ha egy szó vagy mintával együtt van akkor nem jó,viszont ha kulon az A betüt gravirozom akkor müködik,és mindig egy irányból megy. Tesztelem még és megírom hogy megoldódott e. Addig is köszönöm az ötletet.
 
Íjász Dátum/Date: Szerda, 2017-07-05, 17:15 | Üzenet/Post # 10
haladó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 126
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 2
Helyzet/Status: Offline
qrta6
Idézet Tomi ()
0.1mm gravirtű, 30 fokos, 0.2mm stepover és 0.025 mélység
Hát... nem tudom... de , ha egy tizedes gravírtűvel két tizedes lépésekben haladsz, az eleve oka lehet.
Próbáltad már kisebb lépésekkel?
 
qrta6 Dátum/Date: Csütörtök, 2017-07-06, 10:24 | Üzenet/Post # 11
nézelődő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 4
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Próbáltam,akkor is benn marad a csík. Azért 0.2 lépésekkel mert igy picit csikos ami tetszik,látszik mivel készult. De eddig a vonalakkal nem tudok mit kezdeni.
Esetleg valaki szokott itt gravírozni plexibe,nála is előfordulnak a csikok vagy csak én nem jövök rá ?

Hozzáadva (2017-07-06, 10:24)
---------------------------------------------
Teszek fel egy képet,ez 0,5mm 30 fok 0.2 lépésekkel. Ahol összeér ott mindig alakul ki csik,ami vastagabb,vagy jobban látszik,de van hogy egy sima feluletben is.
Csatolások/Attachments: 7021179.jpg(29Kb)


Az üzenetet módosította/Modified by qrta6 - Csütörtök, 2017-07-06, 10:25
 
miki-bá Dátum/Date: Szombat, 2017-07-08, 07:50 | Üzenet/Post # 12
alapvető tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 838
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 2
Helyzet/Status: Offline
qrta6, Üdv !

Egy tesztet csinálj kérlek, mégpedig egy párhuzamos maróval egy négyzetet vagy hasonlót .
Amennyiben azon sem fedik egymást a kimart lapok ,akkor a marómotor és a tárgyasztal merőlegességével lehet valami,
amit hézagolással ki tudsz küszöböli.( egy mérőóra segítségével).
A plexi és a műanyagok megmunkálásához borotva éles szerszám kell.( Nekem a DATRON vált be.)
A szerszámgyártók lapján meg vannak adva az adott anyaghoz az általuk ajánlott megmunkálási paraméterek, amik kiinduló értéket
is adhatnak számodra. A plexi-ből is van extrudált és öntött fajta. Az extrudáltat jobban meg lehet munkálni. 
Nekem a megmunkálási stratgéinánál jobban bevált vektorokkal párhuzamos megmunkálás.( kiválasztható a G-kód generálásakor)
A plexi megmunkálásánál ajánlják még a hűtést és kenést. A hűtést vízzel a legegyszerűbb megoldani , mégpedig.
a megmunkálni kívánt darab széleinél gyurmából egy "tartályt" képezünk és feltöltjük vízzel és azon a részen csináljuk a megmunkálást.
Persze fúvókával is lehet ezt csinálni. 
Remélem tudtam segíteni ,de a fentiek nem szentírások csak ez a tapasztalatom.

Üdv

Miki -bá


" Ember ,küzdj és bízva bízzál"

http://famakett.hu/
 
Fórum » megmunkálási módok, technológiák » Műhelytitkok » Műanyagok (élpolírozás házilag)
Oldal 1 / 11
Keresés:

Copyright HobbyCnCArt © 2017