Szia Mikibá! Ez még csak az előterv egy piciny része.
Itt csupán a csapágy beépítést, környezetet vizsgálom még.
Az alsó zöld henger egy 60 fogú T5-ös 16 széles szíjhoz való bordáskerék.
Tehát bordásszíjjas hajtás lesz mind a két tengely.
NEMA23 motorokhoz lesz tervezve, 6 os áttétel, fél max 1/4 mikrolépéssel, D150-es maximálsi henger megmunkáláshoz.
A képen nincs rajta még a kerék felhúzásához szükséges tárcsak és a felhúzó csavar.
Egyébként a hétvégén még kell tesztelnem egyet. Ki kell mérnem, hogy normál hőmérsékleten a csapágy kottyan-e, és ha igen mennyit, ugyanis ez ugy van tervezve, hogy a belső gyűrűk összehúzott (egymásra felfekvő) állapotában lehet lefixálni. Nincs hézagolás. Viszont a jelenlegi beépítési környezetben a munkahűmárséklet 70 foktól 100 fokig terjedhet.
Elképzelhető, hogy ugy van a csapágy tervezve, hogy ezeken a munkahőmérsékleteken áll be az üzemi hézag (elvileg 0 hézag) beálljon.
Ha ez így van akkor a belső csapágygyűrűkből szimmetrikusan le kell köszörültetnem a normál hőmérsékleti tartományban mérhető hézagot. Csak akkor lesz megfelelően kottyanásmentes a szerkezet.
A tengelytáv egyébéknt a motor és a forgástengely között 120mm lesz.
Kicsit problémás elsőre még a NEMA23 motor felfogatása, mert ahhoz, hogy a kerekek (ugye azon egy 10 fogú kerék lesz) egy szontben legyenek, eléggé le kell vinnem a motorfelfogatást. De már van ötletem rá.
Ez után a másik tengely csapágyazása következik amelynek ha lehet a legnagyobb mértékben meg kell egyezni ezzel (ne legyen annyi alkatrészféleség).
HA az is megvan utána következik az, hogy öntvény módba vált a házrsésztervezése, majd egy optimálással meg kell oldanom, hogy ugy egyensúlyozzam ki a másik forgáspont felett a szerkezetet, hogy a súlypont a másik forgástengylere essen, ha lehet a csapágy közepére.
Ez megoldható szerencsére, vannak rá eszközök a PRO/E-ben.
Ezzel elérhetem azt, hogy a szerkezet elforgatásakor az forgtaásához szükséges erő minimalizálva legyen. Mivel a munkadarab mérete és eztze a súlya is változhat, így arra nem nagyon építhetek ebben a tekintetben, de ha a fentit hoznmi tudom, akkor a forgatási erőszükségletet igazándiból csak a munkadarab fogja meghatározni.
A másik érdekes kérdés még, az, hogy még beszélnem kell azzal, aki majd használni akarja, aki kérte ezt tőlem.
Tudnom kell milyen mozgástartománmyokban milyen megmunkálandó darabokban gondolkodik.
Ez igazándiból a vízszintes tengely és a tárgyasztal távolságát határozza majd meg.