Hobby, 3D, Relief, CNC  

[ Új üzenetek · Tagok · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
Oldal 7 / 8«125678»
A fórum moderátora: KisKZ, Amatőr, Tomi, csewe 
Fórum » HOBBYCNC » HOBBYCNC Mechanika » Általános mechanikai topic (Általános mechanikai topic)
Általános mechanikai topic
KisKZ Dátum/Date: Szerda, 2010-12-22, 22:02 | Üzenet/Post # 1
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
.
.
.
Mechanika témában bármi ami érdekes, ami kérdéses....
 
KisKZ Dátum/Date: Szerda, 2013-01-09, 23:03 | Üzenet/Post # 121
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
(Topi)
A kisebb motorra azért gondoltam, mert ha megnézzük a motorok adatlapjait, akkor azt látjuk, hogy a kisebb motor nak magasabb a max. fordulata. (nekem így rémlik)
A kisebb motor kisebb nyomatékát akarom kompenzálni a két motorral.


Nem merek erre igazán semmit mondani. Még soha nem néztem össze a motorok adatlapjait. Igazad lehet.

A két motort megint nem magamtól vettem a fejembe. Amikor kinn voltam Hostyánál, mutatta az épülő alu profilokból álló gépét, és elmondta, hogy hiába a nagyon korrekt összeszerelés, hiába a precíz elemek, bizony ha egy oldalon megfogta mérhető volt a híd keresztbe feszülése.
Ez nem feltétlen jelent problémát például kisebb teljesítményigényű vagy kevésbá pontosság igényes megmunkálásoknál, de én szeretnék alut is marni majd. A biztos és precíz megoldásnak a két motor hajtás mutatkozik.
Az, ahogy Te is mondod, hogy a motorok ereje összeadódik csak hasznára válik a gépnek.

Inkább áramot engednék kevesebbet át a rendszeren, így én sorba szeretném majd kötni a motorokat.
Próbálok minál alacsonyabb névleges feszültségen működö motorokat keresni majd és ha lehet nagyobb feszültségű vezérlőket használni.

Ami most van azok MSD 50-4.2-es vezérlők és egy 420VA-es toroidot tartalmazó tápegység.
 
mex Dátum/Date: Szerda, 2013-01-09, 23:10 | Üzenet/Post # 122
ismerkedő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 54
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Inkább áramot engednék kevesebbet át a rendszeren, így én sorba szeretném majd kötni a motorokat.


Töröm a fejem, de még nem olvastam erről a megoldásról.
Párhuzamos kötésről sem mindig írnak jót, hajlamos "zavart" működésre, az igazi külön-külön vezérlő lehetne, de ennek meg a pénztárca nem örül. sad
 
KisKZ Dátum/Date: Szerda, 2013-01-09, 23:25 | Üzenet/Post # 123
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
(mex)
Párhuzamos kötésről sem mindig írnak jót, hajlamos "zavart" működésre, az igazi külön-külön vezérlő lehetne, de ennek meg a pénztárca nem örül


Én azt hiszem még Magi Pistánál (mármint az oldalán) voltak így kötve a habvágók. Vagy... vagy párhuzamosan???? huh

De ha van bármi infód vagy tanácsod, esetleg ellentanácsod, kérlek oszd meg!
Ha valamiér nem tanácsos a dolog, akkor nem csinálom majd így.

Lehet eleve halott ötlet is ez így! Mert ez egyelőre csak ötlet.
 
mex Dátum/Date: Szerda, 2013-01-09, 23:37 | Üzenet/Post # 124
ismerkedő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 54
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
A soros kapcsolásnál a motorok induktivitásai összeadódnak, így a gyorsaság látja kárát.
Párhuzamos kötésnél megfelelően nagyáramú vezérlővel talán jobb a helyzet egész lépésszámnál, de törtlépéseknél, ahogy előbb is írtam előfordul zavar, lépésvesztés, és ezt nem mindig sikerül kiküszöbölni. Elég ha az egyik léptecs forgórészmágnese egy hajszálnyival gyengébb mint a másiké, és kész a gubanc..
Biztonságos, gyors, és így is nyomatékos hajtást szerintem külön vezérlővel kell építeni.
 
KisKZ Dátum/Date: Szerda, 2013-01-09, 23:46 | Üzenet/Post # 125
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
(mex)
Biztonságos, gyors, és így is nyomatékos hajtást szerintem külön vezérlővel kell építeni.


Ami a borzasztó, hogy még értem is amit leírtál!

Igazad van.

Magasabb feszültségen üzemelő vezérlő??? Segítene a soros kötésen?

(mex)
Biztonságos, gyors, és így is nyomatékos hajtást szerintem külön vezérlővel kell építeni.


Igen... Ez egyértelmú, de... Van amikor nincs rá... Akkor keresgélné az ember a megoldást.
Ráadásul ez élő kérdés, mert Hostya talán szeretné két motorral két orsóval meghajtani a gépét.
De én csak egy MSD 50-5.6-ost tudok Neki adni. Több nincs.
Két kicsi motort akart felhasználni, de a paramétereit most meg nem mondom.

De lehet akkor kell venni két Picodrove-t vagy valami hasonlót helyette.
 
mex Dátum/Date: Csütörtök, 2013-01-10, 00:08 | Üzenet/Post # 126
ismerkedő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 54
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Igen, a magasabb üzemi feszültségű vezérlő megoldás lehet a soros kapcsolású léptecsek alkalmazására.
Mindenesetre utána kell nézni hogy mekkora induktivitású motorokhoz lehet eredményesen használni.
 
ronihun0385 Dátum/Date: Csütörtök, 2013-01-10, 08:18 | Üzenet/Post # 127
aktív tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 207
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Üdv Uraim!
Lehet nektek van igazatok de szerintem akkor is felesleges a két motor hajtás. ha belegondolsz tengelyenként 2 motor két vezérlő
és nem is nagyon lehet olvasni róla. Én azért irtam mert nem szeretne kisérletezni. ...és persze a pénztárca. Én azt javaslom, a vázat tervezd úgy mintha kétmotoros lenne, azzal még nem rontasz el semmit. Ha van infó róla bármikor felteheted a második motort. De az áttétel szerintem nem jelente akkora töbletköltséget.
KisKZ, az én gépemet is 1motor hajtja 1.9Nm es stepper de ha ezt a gépet megfogja valami a hobby szinten kell háttt.
Ha megfelelő a merevítés kizárt, hogy akkorát csavarodjon a gép. Én is marok alut 1mmes fogással de nem vettem észre hogy különösebben érdekelné a gépet. A zx100at pedig én bátran ajánlom a vasdarab helyett. nekem több 100órát ment probléma nékül. olcsó és könnyű munkálni. 2db anya 4000ft hát én sokallom plusz posta.


www.cncfafaragas.hu
 
Topi Dátum/Date: Csütörtök, 2013-01-10, 10:44 | Üzenet/Post # 128
barátkozó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 89
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
én azt javaslom a vázat tervezd úgy mintha kétmotoros lenne azzal még nem rontasz el semmit. ha van infó róla bármikor felteheted a másidik motort. de az áttétel szerintem nem jelente akkora töbletköltséget.


Meggyőztetek, egy darab 1 Nm-es motor lesz tengelyenként, nem akarok kísérletezni, mint fentebb írtam. Egy megvitatni való ötlet volt, de már elmúlt :-))

Az áttételről meg azt gondolom, hogy ha helyes a számításom, (majd úgyis ellenőrzöm még) akkor a fenti motor 500-900 N szánirányú erőt képes kifejteni maximum, amely függőlegesen fel tudna emelni 50 - 90 kg-ot!
Nagyon durván becsülve forgácsoláskor ennek talán 20-30%-a ébred, a gyorsítási erőket is hozzáadva sem lehet több 50%-nál.
Tehát szerintem áttétel nélkül is túl van méretezve a hajtás.
De biztosat majd az ellenőrző számítások után...

Tehát a motorok darabszáma megoldódni látszik.

Várom a további ötleteteket, javaslatotokat, kritikákat.

Topi
 
KisKZ Dátum/Date: Csütörtök, 2013-01-10, 22:21 | Üzenet/Post # 129
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
(ronihun0385)
az én gépemet is 1motor hajtja 1.9Nm es stepper de ha ezt a gépet megfogja valami a hobby szinten kell háttt.


Tudod... Az enyémeken 3.1Nm-es motorok hajtják, és bizony nem tudok biztosan 1400-1500mm/perc felé menni.
Az asztalom akad, rendszeresen a széleken, lépésvesztés...
Az anyákat nem tudom utánállítani, mert megszorulnak ha bármilyen módon próbálnék rájuk szorítani.

Igaz... A Z egységen kívül a többi barkácsolva volt.

Mellette, és ez lesz a legnagyobb probléma: a H2 sem az a vezérlő ami kihajtaná ezeket a motorokat.
Két ujjal összecsípve a TR orsót kicsit nagyobb sebességnél megfogom a 3.1Nm es motort sad
Ugy vacak az egész ahogy van...

Az MSD50-4.2-vel megnéztem a motorokat, de nem volt rendes feszültésgű tápom, egy 30V ig kitekert 24V os kapcsolóüzeművel néztem. Kis sebességeknél így még nagyon erősek, de ha elkezdem emelni a sebességet az erő elszáll.

Ha sikerül oda jutni, akkor meglesz egy 420VA-es 50V os tápom előbb utóbb.
Még ez sem az igazi, de azért jobb mint most.
Ezzel tudom majd megnézni, hogy a motorok mit tudnak kihozni magukból.

A motorjaim ilyenek:
3.1NM NEMA 23

A vezérlők ezt fogják tudni:
MSD50-4.2

Szét kellene szedni és újraépíteni.

Lehet egyszerűen szépen leírom mi van nálam, mi minden van, mi nincs, és kérem a tanácsaitokat, hogy hogyan csináljak gépet ebből a romhalmazból.
 
KisKZ Dátum/Date: Csütörtök, 2013-01-10, 22:31 | Üzenet/Post # 130
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
(Topi)
akkor a fenti motor 500-900 N szánirányú erőt képes kifejteni maximum, amely függőlegesen fel tudna emelni 50 - 90 kg-ot!


Csak ellenpélda, nem jellemző, de nálam előjött ez is:

Ha megfelelően koncentrikusan tudod megvezetni az anyát az orsóval!
Ha egy kicsit is jobban befeszül keresztbe gyakorlatilag ezt az erőt is le tudja fogni! smile
 
ronihun0385 Dátum/Date: Csütörtök, 2013-01-10, 22:36 | Üzenet/Post # 131
aktív tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 207
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
KisKZ,

ha nállam jársz (intézem a kikapcsolódásod biggrin ) megmutatom mit tud az enyém. fában 10mmes fogásnál 4000mm/perc
aluba 1mmes fogással 1500-at engedek mert manuális a hűtésem cillitbenges flakonbol:)


www.cncfafaragas.hu
 
KisKZ Dátum/Date: Csütörtök, 2013-01-10, 22:56 | Üzenet/Post # 132
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
(ronihun0385)
ha nállam jársz (intézem a kikapcsolódásod biggrin ) megmutatom mit tud az enyém. fában 10mmes fogásnál 4000mm/perc
aluba 1mmes fogással 1500-at engedek mert manuális a hűtésem cillitbenges flakonbol:)


Meg fogom nézni! smile
A videóidat a fórumon félretettem holnapra.
Nyugalomban akarom végignézni.
 
Topi Dátum/Date: Péntek, 2013-01-11, 12:43 | Üzenet/Post # 133
barátkozó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 89
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
(KisKZ)
Az asztalom akad, rendszeresen a széleken, lépésvesztés...
Az anyákat nem tudom utánállítani, mert megszorulnak ha bármilyen módon próbálnék rájuk szorítani.


Talán egy kicsit tudok segíteni Neked a problémában.

Először egy kis szerszámgép-elmélet:



Mint az ábrán is látszik a térben 6 irányba lehet egy tárgyat elmozdítani. 3 egyenesvonalú irányba, x, y, z, (ezek derékszögben vannak),
illetve a 3 tengely körül forgatni lehet a tárgyat. Rx, Ry, Rz. (Természetesen e 6 irány bármilyen szabadon választott kombinációjába).

Egyenesvonalon mozgó szánt úgy tudunk készíteni, hogy a szán szabadságfokokaiból 5-öt lekötünk kényszerekkel (3 forgó és 2 egyenest ) és így az általunk kívánt 1 db egyenesvonalú mozgás marad. 3D marónál a 3 szánnál 3 különböző irányt hagyunk meg.
(Forgóasztal esetében pl. megmarad az x, a z, és mondjuk az Ry)

Képzeld el, hogy Te az újonan beépítendő szánodat az ábra szerinti x irányban szeretnéd mozgatni.

Ha rászerelsz 1 db egyenesvezetéket (pl. azt a gördülőset a két kocsival amit használni szoktatok), akkor a szabadságfokokból lekötöttél 4-et
( z, Rz, y, Ry) és megmaradt 2, az x irányú, ami nekünk jó, és az Rx irányú (mivel az egy vezeték miatt még x tengely körül el tudna fordulni a szán), ami nem jó. És itt jön egy nagyon fontos szabály:

A szabadságfokokat minden esetben csak a legszükségesebb darabszámú kényszerrel szabad lekötni, ellenkező esetbel létrejön az un. túlhatározottság, ami szerintem a te géped szánjainak a szorulását is okozza.

Magyarán szólva az 1 db egyenesvezeték mellé felszerelt másik már egy-egy szabadságfokot többször köt le, ezért válik túlhatározottá a rendszered.

(Topi)
Kialakítás szerint az x és az y nyitott vezeték lesz egy vezetőprizmával és egy támasztófelülettel. A számított erők nem valószínű hogy elemelnék a nyitott vezetéket a csúszó ellendarabjától, az egy vezetőprizma viszont kiküszöböli a túlhatározottságot, így beállításkor sok bosszúságtól kímélem meg magamat.


A hosszú bejegyzésemben, ahol leírtam a leendő gépem felépítését már úgy terveztem, hogy ezt a hibalehetőséget nem "tervezem bele a gépbe". (Nyilvánvaló, hogy a fenti problémánál teljesen mindegy, hogy gördülő- vagy csúszóvezetékről van szó.)

Ennyi elmélet után visszatérve a Te géped esetére szerintem semmit sem kell újraépítened, csak ezt a túlhatározottságot kellene feloldani valahogyan.
Nem látom át pontosan a vezetéked felépítését, de gondolom, hogy a vezeték rögzítési lehetősége a gépalaphoz az minimum 2 db vízszintes sík felületből álló felfogatási lehetőség, felületenként min. 2db furattal a rögzítőcsavaroknak.
Ha ez így van, akkor a következőt kellene csinálni:
Válaszd ki tetszésed szerint az egyik vezetéket, és lazítsd meg a rögzítőcsavarjait annyira, hogy az előbb említett felfogatási síkok el tudjanak mozdulni a gépalapon oldalirányba. Ha így csinálsz mozgatási tesztet (forgácsolás nélkül, és csak ezzel a szánnal), akkor szerintem a feszülésnek, szorulásnak meg kell szűnnie!
Ha nem változik jelentősen a helyzet, akkor még egy lehetőség van.
Ha a menetes orsó nem tökéletesen párhuzamos a leszorított vezetékkel, akkor is felmerülhet feszülés, mivel az orsó hajlása miatt a különbséget középtájon még kompenzálni tudja az orsó rugalmassága, de már a végei felé nem, hiszen a hajlítható hossz vészesen csökken közeledve a csapágyakhoz.

Tehát én a következő próba elvégzését javasolom:

Ha a vizsgálandó szánon van még keresztben szán, akkor az asztalt állítsd a vizsgálandó szán fölé, nehogy a csavarok fellazításakor az egész elbillenjen.
- Lazítsd fel mindkét vezeték rögzítőcsavarjait
- Egy párszor járasd meg a szánt nem túl gyorsan végállástól végállásig. Ekkor a vezetékek beállnak az orsóval párhuzamos irányba
- Az egyik végállásban óvatosan húzd meg az egyik vezeték azon oldali lefogatócsavarjait, ahol most van a szán.
- Vidd a másik végállásba, és ott is húzd meg ugyanannak a vezetéknek a csavarjait. (látod, egyenként kötöd le a szabadságfokokat)
- Csinálj egy pár oda-vissza mozgatást, és közben figyeld a le nem fogatott vezetéket: ha a szán mozgatása közben a vezeték oldalirányba folyamatosan mozog, az azt jelenti, hogy a vezetékek kocsijai ami az asztalhoz vannak rögzítve nem párhuzamosak egymással. (ez alatt azt értem, hogy egy-egy oldali két kocsi vezetőfelületei kijelölnek egy-egy irányt. Ha ezek nem párhuzamosak, akkor nem nehéz belátni, hogy lerögzített vezetékeken sohasem fog feszülésmentesen elmozdulni a szán.) Ez esetben párhuzamosba kell állítani őket. (A fent említett mozgás az pár tized mm is lehet, az is elég a feszüléshez!!)
- Hogy később se legyen probléma, én úgy szüntetném meg a szánjaid túlhatározottságát, hogy a fellazított vezeték felfogatólapjai alá némi gépzsírt tennék, és a rögzítőcsavarokat hosszabbra cserélve megfelelő tekercsrugón keresztül szorítanám a gépvázhoz.

A fenti próba elvégzésének a feltétele az, hogy a rögzítőcsavarjaid furatai megengedjék azt a 0.5-1 mm-es oldalirányú játékot ami kell.

Remélem érthetően fogalmaztam, sok sikert!

Topi
Csatolások/Attachments: 7660189.jpg(62Kb)


Az üzenetet módosította/Modified by Topi - Péntek, 2013-01-11, 12:50
 
elektron Dátum/Date: Péntek, 2013-01-11, 13:50 | Üzenet/Post # 134
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 229
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 2
Helyzet/Status: Offline
Ezekkel az ember találkozik, mikor elkezd játszani a mechanikákkal.
 
KisKZ Dátum/Date: Péntek, 2013-01-11, 23:12 | Üzenet/Post # 135
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Idézet (Topi)
Először egy kis szerszámgép-elmélet:


khmmm...

köszönöm! smile
Rendes vagy!

Láttad a gépemet a topicomban?
Alapvetően gyártási, minőségi problémáim vannak sajnos az alkatrészekkel.
Nem azokkal amiket szerencsémre Hostya gyártott le, Azok tökéletesek. A többivel amit flexxel vágdostam össze és abbak az ici-pici időben össze tudtak valahogy tákolni amíg ki tudok menni a garázsba ami 5 Km-re van az otthonomtól.

De elhatároztam már egyszer, hogy szépen sorban lefényképezem mindazt a sok mindent ami nálam van és Meg foglak kérdezni Benneteket, hogy Ti hogyan oldanátok meg az összerakását. Minden javaslatot szívesen fogadnék.

Soha nem a megtervezéssel volt/van problémám. Ez a szakmám.
Ha olyan helyzetben lennék, hogy amit megtervezek azt úgy ahogy megtervezem mind le is tudnák gyártani nekem (pontosabban ki tudnám fizetni) demmi de semmi gondom nem lenne. De nem tudom, így rengeteg kompormisszumra, és barmácsolásra vagyok kényszerítve.
Nem is tudod milyen nehéz egy tervezőmérnöknek alkalmazkodni ahhoz, hogy semmilyen rendes eszköze és gyakorlati tapasztalata sincs ahhoz, hogy legyártsa amit meg tudna tervezni, és mégis ki kell találnia valamit hogy múkösjön valahogy a dolog.
Az első 4 évemben a HobbyCNC témában gyakorlatilag semmit de semmit nem csináltam, készítettem.
Azért mert amit megterveztem, mindig kiderült, hogy nem tudom legyártatni/legyártani.
Utána tettem egy kitételt:
1mm-es pontosság!! (komolyan)
De mégígy is minden tervemnél előbb utóbb előjöttek az illesztések, a százados tűrések, az alak helyzet tűsárpontosság.

Aztán... Egyszer fogtam ami odakinn volt, fogtam egy flexet egy fúrót és össsze-vissza vágtam egy halom vasat és összecsavaroztam ahol tudtam.
Azóta működik.
Az elején nagyon szépen ment (2000mm=min-ig), de az anyák kopása után jött elő pl. ez a probléma, aminek fentebb az olkát leírtam.
Azóta szenvedek a géppel. A legkisebb anya befeszülés rászorítás már elegendő ahhoz, hogy az elektromosan nem megfelelően kiszolgált motorok megakadjanak.
Már csak azért sem mechanikai a probléma, mert ahoyg fentebb leírtam ennél a "magasabb" sebességnél a szabadon a mechanikáról az anyáról leválasztott orsót két ujjal könynedén megszorítva meg tudom fogni a 3.1Nm-es motorokat.
Az orsó csapágyazásának megoldása ugyan szintén nem a profi kivitel, de tökéletesen szabadon forognak az orsók.
Nincs külön erőtöbblet szükséglet a két eset között, ha csak a motort fogratom vagy az orsón keresztül a motort.

A sebességi problámáim pedig alapvetően nem mechanikus okokra vezethetőek vissza ha minden igaz.
Ezeknek a motoroknak a teljes kiszolgálására nem elegendő a H2 vezérlő. Alul vannak áramra jumperolva eleve.
A 30V környéki vezérlő feszültség sem az ami a sebességnek kedvezne.

Egyébként a legnagyobb ellenségem pedig az idő.
A garázs nem fűtött, nincs mellékhelység a közelben, 5Km re van itthonról.
Ha kijutok előre felírom mit akarnék elvégezni, és ebből próbálok a legtöbbet megcsinálni.

Ha megbízhatóan mennének ezek a gépek, menne a horizontál maró is, előkészítve, ezekkel a gépekkel már okosan hasznosan tudnám kihaszálni azt az időt, amíg kinn vagyok. Ez a jelenlegi állapot a kínlódás. Például ezért veszem meg inkább a fém anyát ennyiért, hogy gyorsabban túlléphessek a problémán.

Szóval... Nagyjából ez a helyzet.

Egy jól működő fém(alu) marásra is beállított CNC gép, egy jól működő kisebb, litho/lézer/fa munkára alkalmas CNC gép, és egy jól működő fém maráshoz használható horizontál maró, egy kis eszterga, és ha sikerülne rendbetenni akkor az öntvényvázas oszlopfúró... ennyi és már igazán hasznosan tudnám kihasználni azt a kis időt amit kinn tudok tölteni.

Nézz be a topicomba!

Itt
 
Topi Dátum/Date: Szombat, 2013-01-12, 11:06 | Üzenet/Post # 136
barátkozó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 89
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
KisKZ, Bocs, ha okoskodásnak tűnt amit leírtam!

Mivel hasonló a végzettségünk, így valószínűleg semmi újdonság sem volt számodra az irományomban.

De a Te előtanulmányaidat nem ismertem, és mivel nem mindenhol tanítják a fent leírtakat, ezért kezdtem az elméleti résszel,
hiszen egy laikus csak így értheti meg a problémát és a megoldását.

Biztos van akinek érdekes ez a módszer a szánok beállításához.

De legalább egy szakmabeli "lektorálhatja" a hozzászólást, és különben is legjobb helye itt van az általános mechanikai topicban.

Még egyszer Bocs!

Topi
 
KisKZ Dátum/Date: Szombat, 2013-01-12, 14:25 | Üzenet/Post # 137
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Idézet (Topi)
De legalább egy szakmabeli "lektorálhatja" a hozzászólást, és különben is legjobb helye itt van az általános mechanikai topicban.


Jajj! Dehogy vettem okoskodásnak!

Ha szándékom ellenére ezt vontad volna le a válaszomból, mentségemre szóljon, hogy éjjel má rnem voltam a toppon, és a géppel kapcsolatos elkeseredésem is belekerült a válaszba.

Sőt. Pont ahogy írod, nagyon örültem neki, hogy leírtad, hiszen nagyon hasznos ez bárki számára.

Hidd el, sokszor lesz olyan, hogy lehet elemi dolgokban fogsz igenis újat mondani nekem! smile
Látni fogsz sokszor olyat, hoyg bizony meggondolatlanul marhaságokat is írok. smile Szokásom. Nyugodtan javíts ki és fogadd kétkedéssel amit írok bármikor is! smile
 
kymco1 Dátum/Date: Vasárnap, 2013-01-13, 20:12 | Üzenet/Post # 138
alapvető tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 857
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 4
Helyzet/Status: Offline
Topi, nekem és Nemes Janinak ez a konstrukció van

y tengelyen 2db orsó 2db motorral. párhuzamosan kötve a motorok. megfelelő vezetékek a 2motoron egymáshoz kötve és bekötve egyazon vezérlőre.
tengelyek között nincs kényszerkapcsolat és nincs probléma vele. nekem piros kínai v-type vezér hajtja a 2db 1amperes mocit 2amperrel gond nélkül 1300mm/min sebességgel
 
Topi Dátum/Date: Vasárnap, 2013-01-13, 20:39 | Üzenet/Post # 139
barátkozó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 89
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
kymco1, Szia, mekkora motorok ezek (Nm)?

Simám párhuzamosan lettek kötve, és hiba nélkül működnek?

Én egy orsó két végére akartam tenni a mocikat, de lebeszéltek róla.

Topi
 
kymco1 Dátum/Date: Vasárnap, 2013-01-13, 20:52 | Üzenet/Post # 140
alapvető tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 857
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 4
Helyzet/Status: Offline
Topi, 0,7 Nm kb. simán párhuzamosan és az azonos kábelek a két motoro közösítve mentek a vezérbe.
egyazon tengely két végén is szerintem működne a dolog csak ott ellentétesen kell a forgásirány.
 
Fórum » HOBBYCNC » HOBBYCNC Mechanika » Általános mechanikai topic (Általános mechanikai topic)
Oldal 7 / 8«125678»
Keresés:

Copyright HobbyCnCArt © 2016