 |
Általános elektronika
| |
Amatőr |
Dátum/Date: Csütörtök, 2011-10-27, 08:15 | Üzenet/Post # 61 |
 alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 2313
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline |
miki-bá, milyen kivezetései vannak? Összesen két darab vezeték jön ki belőle? Akkor valami zavarszűrő lehet, hálózati oldalon hasznos holmi tud lenni.
H1i.hu |
|
| |
Tomi |
Dátum/Date: Vasárnap, 2011-12-25, 22:13 | Üzenet/Post # 62 |
komoly tag
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 312
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 1
Helyzet/Status: Offline |
Egy szinte minden igényt kielégítő PWM szabályozó kapcsolás. Mind ezidáig nálam ez vált be a legjobban. E-kerékpárhoz készült ugyan, de a 12V-os főorsómotort is csodaszépen szabályozza.
Tápfeszültség: 12-24V Terhelhetőség: 20A (Rövid ideig, kisebb feszültségen, a biztosíték áthidalásával ennél többet is elbír.)
|
|
| |
Sir-Nyeteg |
Dátum/Date: Vasárnap, 2011-12-25, 23:48 | Üzenet/Post # 63 |
 aktív tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 155
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline |
Quote (Tomi) csodaszépen szabályozza Szabályozó vagy vezérlő áramkör? |
|
| |
Tomi |
Dátum/Date: Vasárnap, 2011-12-25, 23:52 | Üzenet/Post # 64 |
komoly tag
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 312
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 1
Helyzet/Status: Offline |
Sir-Nyeteg, hát vezérlő, ha "tudományosan" nézzük, nincs visszacsatolása. De mindenki szabályozónak hívja, én is maradok ennél. |
|
| |
kymco1 |
Dátum/Date: Hétfő, 2011-12-26, 10:17 | Üzenet/Post # 65 |
 alapvető tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 860
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 4
Helyzet/Status: Offline |
Tomi, és ehhez ha rakunk egy potmétert olyan fordularon pörög a moci amennyire én akarom? |
|
| |
Tomi |
Dátum/Date: Hétfő, 2011-12-26, 11:17 | Üzenet/Post # 66 |
komoly tag
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 312
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 1
Helyzet/Status: Offline |
kymco1, igen, de eleve bele van tervezve a potméter. A rajzon a "Sebesség" feliratnál (VR1). 0-100% között állítható vele a fordulatszám. |
|
| |
kymco1 |
Dátum/Date: Hétfő, 2011-12-26, 11:40 | Üzenet/Post # 67 |
 alapvető tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 860
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 4
Helyzet/Status: Offline |
Tomi, értem nekem 40voltos a moci ahhoz is jó lenne? |
|
| |
Tomi |
Dátum/Date: Hétfő, 2011-12-26, 12:56 | Üzenet/Post # 68 |
komoly tag
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 312
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 1
Helyzet/Status: Offline |
kymco1, max. 30V-ot javasol a kitalálója a bemeneten. Ennek a kritériumnak az okát én sem tudom (talán az LM2940-es feszstab. nem bír többet). Ha a motor 30V-ról is lead megfelelő nyomatékot és fordulatot, akkor elvileg jó lehet. De az áramfelvétele/teljesítménye is kérdéses lehet (4-500 Wattnál ne legyen több huzamosabb idejű használat esetén). |
|
| |
sanyi84 |
Dátum/Date: Csütörtök, 2011-12-29, 18:29 | Üzenet/Post # 69 |
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 217
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline |
Azt hiszem ide való nem a tápegységek közé. Szóval a labortápom alapját kiteszem ide is. Nem az én munkám csak után építettem, nem kell 100% követni a nyákon az alkatrész elhelyezést, ezt csak a vég és meghajtótranzisztorra értem, mehet külön légszereléssel is akár.
Tervek itt
És még figyelmetekbe ajánlom a hobbielektronikás proli007 cikkét is, elkel emellé a táp mellé. Ventillátor fordulatszám vezérlése és akár dc offra köthető védelem.
Nem olcsó ha mindent venni kell de ha van otthon pár dolog hozzá érdemes belevágni, egy elszállt vezérlőn behozza az árát. Persze éleszteni ezzel is figyelemmel kell bármit.
Az üzenetet módosította/Modified by sanyi84 - Csütörtök, 2011-12-29, 18:31 |
|
| |
KisKZ |
Dátum/Date: Hétfő, 2012-02-20, 21:22 | Üzenet/Post # 70 |
 alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3088
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline |
Nem teljesen hobbycnc, de hátha valaki...
Épített már levitront (nem függőt!) valaki? Esetleg valami anyag hozzá? |
|
| |
Amatőr |
Dátum/Date: Vasárnap, 2012-03-18, 20:24 | Üzenet/Post # 71 |
 alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 2313
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline |
Zasti! Ehhez mit szólsz? Egyszerű és olyan Fetet teszünk bele amilyen kell.
H1i.hu |
|
| |
zasti |
Dátum/Date: Vasárnap, 2012-03-18, 23:14 | Üzenet/Post # 72 |
 Fontos tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 671
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 5
Helyzet/Status: Offline |
Amatőr, Szega
Quote (Amatőr) Zasti! Ehhez mit szólsz? Egyszerű és olyan Fetet teszünk bele amilyen kell. Ez jóó. ilyeneket nézegetek Én is, csak kellene nyákterv, azt megcsinálni beültetni Mit bír egy ilyen cucc véleméned szerint, meddig tornázható a V és A Másik, rá lehetne beszélni a mach3 mat hogy kezeljen egy ilyen szabályzót szerinted, Mi kell még hozzá hogy illeszthető legyen?
Motorom igy néz ki(majdnem) Ebbe kellene gondolkodnom. A lényeg hogy úgy kellene üzemeltetni hogy erő is legyen benne, és ne is melegedjen. Szerinted mennyi a max egy ilyen autós cuccnak amit még rá lehet adni. Gyárilag 12-14V ról mennek A =??( adatlapot sehol nem találni hozzá) Kap ventilátort, de nem akkorát mint gyárilag És a házat megnyitom , legyen légáramlat. 15V ról pörög, szépen, de nem tudtam letesztelni, mert a tápom csak 3-3.5 A es. és kevés 24V 27V 14A meg már nagyon sok.Mondjuk csőfogóval nem lehet lefogni. Több mint relif marásra is jó lenne.
Amit nézegettem tegnap De másképp esetleg készre szerelt Mondjuk szabályzók 555 -el . Tele van az internet, csak jó lenne valami egyszerűt taláni, ami nekem is menne. De ha segítesz, talán könnyebben boldogulok. Ez eléggé kínai nekem.
Üdv zasti Még valami. Amit Tomi berakott is jó lenne paraméterekben, de sügér vagyok hozzá, ahoz mit szólsz? Remélem Tomi is olvas, és ad egy kis biztatást.
Az üzenetet módosította/Modified by zasti - Vasárnap, 2012-03-18, 23:23 |
|
| |
Amatőr |
Dátum/Date: Hétfő, 2012-03-19, 20:15 | Üzenet/Post # 73 |
 alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 2313
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline |
zasti, szerintem a gyári fesz fölé nem érdemes menni, folyamatos üzemben annak melegedés lesz a vége. Az eredeti helyén komoly hűtése volt, itt a ház megnyitása tányleg segíthet a kevesebb légáramlattal hűteni. A felvett áram jó kérdés. Az üresjárati áramtól egészen magas értékig változhat a terheléstől függően. Szerintem egyszer próbáld meg a tápdról járatni egy órát, 3A be kell hogy takarja az üresjáratot és látni fogod mennyire melegszik alapban. Ha ideiglenesen fel tudnád tenni a gépre egy munka erejéig akkor menet közben mérhetnéd a nagyobb terheléseknél a felvett áramot és az is kiderülne hogy egyáltalán alkalmas-e erre a feladatra, mennyire melegszik. Kész megoldás pl ez is és a Mach is hajthatja, ennyiből nem tudod otthon összehozni. Amit Tomi feltett az nekem is szimpatikus csak kevés a feszültség. Egyelőre nem látom miért ne emelhetném a motorfeszt 70V-ra ha a logika feszültségét hagyom 12V-on. Neked meg teljesen jó a feszültsége is. A motort kellene tesztelned először egy combos 12V-os táppal (pl. PC táp) hogy lásd rendben lesz-e amire szánod.
H1i.hu |
|
| |
zasti |
Dátum/Date: Hétfő, 2012-03-19, 21:41 | Üzenet/Post # 74 |
 Fontos tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 671
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 5
Helyzet/Status: Offline |
Amatőr, Szia A 15V os tápról összekötve a fortunával 4:1 -be bekapcsoltam, és magárahagytam. kb 40 perc, és nem hogy nem melegszik, de olyan hideg volt mint maga a műhely.( ezt már írtam is valahol, lehet a chaten. A lepukkant kocsiaksiról járatva sem melegszik, de viszont 2x erősebb mint a 15V os tápról. Ha annyit leadna a táp, már elégedett lennék. 24 V -cnc tápon 20 perc, kb 40 fokos, és utána rohamosan melegszi. De viszont pörög vagy 10 000-ret, és a 200W os motorom ipari tanuló hozááképest. Különben pwm-ről mehetne magasabb feszültségen is, 18V 24V, és kevésbé meleghedne, vagy nem jól tudom??Quote (Amatőr) Kész megoldás pl ez is és a Mach is hajthatja, ennyiből nem tudod otthon összehozni Ha regelve lennék már licitálnék is rá. ez teljesen megfelelne, 10A biztosan elég is, És mehetne direkbe a fortunára Te nem akarsz esetleg venni egyet?? beszálnék, mert ennyiből tényleg nem , és még ha hozzáadom hogy el is ronthatom, akkor simán megéri . Üdv zas
In the life everything is moving. Like Me. "Down the slope." |
|
| |
Amatőr |
Dátum/Date: Hétfő, 2012-03-19, 22:05 | Üzenet/Post # 75 |
 alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 2313
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline |
zasti, akkor nem lesz gond a melegedés, ez jó hír. Mértél áramfelvételt? Akksiról erősebb mert van áram amit felvegyen ha terheled. Ha ez nem haladja meg a 10A-t akkor jó lehet az E-bayos vezérlő. PWM-el járathatod magasabb feszről is, de pl. 24V 50% ugyanannyi hőt fejleszt a motorban mint a direkt 12V Viszont könnyebben meghatározhatod melegedés alapján hogy meddig húzható a motor. Küldj egy postacímet magánban és vásárláskor azt adom meg így közvetlenül Hozzád megy a cucc. Jó áron van, akárhogy számolom Itt van a licitmentes verzió, szinte ugyanannyi.
H1i.hu |
|
| |
zasti |
Dátum/Date: Hétfő, 2012-03-19, 23:02 | Üzenet/Post # 76 |
 Fontos tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 671
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 5
Helyzet/Status: Offline |
Amatőr, Ha esetleg valami nem jön össze ezzel a motorral, akkor is tudom hová használni. Tiédhez nem lenne jó, vagy te nem ilyesmiben gondolkodsz? Melyiket akarod egyébként, licittel vagy anélkül?
In the life everything is moving. Like Me. "Down the slope." |
|
| |
Amatőr |
Dátum/Date: Szerda, 2012-03-21, 17:15 | Üzenet/Post # 77 |
 alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 2313
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline |
zasti, olyannyira ilyenben gondolkozom hogy már vettem is egyet. Kövezzetek meg, hogy nem fogok kisregényt írni az elektronika építéséről, élesztéséről, buktatóiról, de ezt az árat nem lehet legyőzni. Pedig szeretek elektronikázni, de mire megrendelem a cuccokat... Ezt meg beteszem a trafó meg a motor közé és reménykedek hogy működik Mindegy hogy licites, vagy fix, 1USD a különbség.
H1i.hu |
|
| |
zasti |
Dátum/Date: Vasárnap, 2012-05-06, 16:14 | Üzenet/Post # 78 |
 Fontos tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 671
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 5
Helyzet/Status: Offline |
Amatőr, Szia Küldtem üzit, és mint optimista remélem jól muzsikál, nem okoz csalódást. (mondjuk ha neked előbb megjön, feldobhatnád ide pár infóval mit tud.) Más.: Találtam bent trafótkat halálra itélve, megy a vasas konténerbe sok bazi nagy 400v os, meg egy 320VA os 220/ 5,12, 18, 24 v , és egy 32VA 220/5,9,12,15,18,24V . ez utóbbi kicsit hazahoztam,jó lesz az esztergámra lámpának, meg a hűtővízszivattyúnak. a nagy nem fér el a zsebembe Ha pénteken még ott lesz, megmentem, és majd elhozom valahogyan. simán kiszolgálná a főorsómat .Hozzáadva (2012-03-25, 0:35 AM) --------------------------------------------- Amatőr, Köszönöm szépen,! Részemről a kötelesség letudva a mai napon, ha valami nem úgy jön ki, dobj egy üzenetet. Üdv zas Hozzáadva (2012-05-06, 5:14 PM) --------------------------------------------- Sziasztok Stepper kérdésem lenne. adott egy Nema 23 shinano kenshi 5.1ohm, 6v 1.8" 1.3A stepper, unipolár 5 vezetékkel. (STH-54D500-05) elég izmosnak néz ki. Mivel a motor 8 tekercses, és át akarom kötni bipolárba így kellene egy kis segítség, olyantól aki jártas ebben. sejtéseim szerint, 2-2 tekercs közös, és az így kapott 4 tekercs pedig csillag elrendezésű.leírás nincs, a dekli levételén kívül nem akarom jobban megbontni. Műszer ohm álásba ugyebár minden variációba 0 közeli A ami érdekelne: A gyártó szerint 1.3 fázisonként, vagyis akkor 4 db tekercs terhelhetősége, de hogy vannak kötve a tekercsek, sorba a motoron belül vagy párhuzamosan. esetleg 2 sorba 2 párhuzamosan felváltva. vagy fordítva. Van 16 szálam amit azért elég rendesen össze lehet kuszálni. ( 4 db-al jobban boldogulnék Ahhoz hogy 4db tekercset kapjak, ugyebár 2 db szomszédos tekercset össze kellene kötnöm. csak azt nem tudom hogy hogyan. Úgy kellene 2 vagy 4 tekercs(egységet) létrehoznom, hogy kb 4A ne lépjem túl. vagyis egy olyan bekötés kellene amivel a legjobban ki tudnám használni a motort. Ehhez kellene egy kis segítség. Ha van valakinek valami ötlete, kérem ne tartsa magába. Segítségetek előre is köszönöm.
üdv zas ui. A terv:kipróbálni bipolár vezérlővel, alkalmas-e valamire amit hasznosítani tudok, és ha nem, megy szélgenerátornak a játszóház tetejére:
In the life everything is moving. Like Me. "Down the slope." |
|
| |
Tekercselő |
Dátum/Date: Vasárnap, 2012-05-06, 18:52 | Üzenet/Post # 79 |
ismerkedő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 58
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline |
zasti, a hátsó pajzsot vedd le és készíts egy képet. Hozzáadva (2012-05-06, 7:52 PM) --------------------------------------------- zasti, 7.-én 8.án nem leszek, de utána segítek. |
|
| |
zasti |
Dátum/Date: Vasárnap, 2012-05-06, 19:22 | Üzenet/Post # 80 |
 Fontos tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 671
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 5
Helyzet/Status: Offline |
Tekercselő, Köszönöm szépen, a segítséged, de már bekötöttem. Csak a pánik volt nagy, szétszedve adta magát. úgyis unatkozás volt a mai nap, így szétkaptam a vezetékeket, szét bontottam a közös csoportot, Nem volt csak 8 db kihozva a dekli alatti panelig.szerencsémre, kicsipogtattam, megkerestem az összetartozó párokat megjelöltem, kaptam 4 darab vezetékpárt. Mivel nem volt kedvem találgatni, így párhuzamosan kötöttem az egyik oldalton 2x2 db, majd a másik oldalt is. Így lett egy parhuzamos bipoláris kötésem. Tesztelve, tb6560 vezérlővel, 15V 3A táppal, féllépésben 100/mm (a 4mm es orsóbeállítást nem piszkálva) 6300mm/perc Igaz olyankor erő itt már nem volt sok benne de nagyon kis pörgős motor a 4Nm Nema 34 hez viszonyítva. Üdv zasti
In the life everything is moving. Like Me. "Down the slope." |
|
| |
 | |  |
| Copyright HobbyCnCArt © 2022 | | |
 | |  |
|
|