 |
Általános elektronika
| |
csewe |
Dátum/Date: Hétfő, 2014-05-12, 17:36 | Üzenet/Post # 201 |
 Fontos tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 596
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 1
Helyzet/Status: Offline |
famuvesjani, az LPT kábelnél ez sajnos egyre gyakoribb. Jól megkell nézni,hogy honnan vásárol az ember,nekem eddig szerencsém volt,mert sikerült régi elfekbő databokat beszereznem,de most már kénytelen leszek én is újabb gyártásuakat venni,így nekem is oda kell majd figylenem erre.
A motoroknál eleve nem szoktam a szinekre adni,hanem összeválogatom a vetzetékeket,az a biztos. |
|
| |
Amatőr |
Dátum/Date: Hétfő, 2014-05-12, 19:02 | Üzenet/Post # 202 |
 alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 2313
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline |
famuvesjani, ez tényleg kellemetlen, talán nem is a kábel árát tekintve, de hogy mennyi bosszúságot okoz, a motorokról nem is szólva... Akkor ez okozta a problémáidat a rendszerrel? Most már működik?
H1i.hu |
|
| |
Bizi |
Dátum/Date: Kedd, 2014-05-13, 19:32 | Üzenet/Post # 203 |
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 191
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline |
famuvesjani, Idézet szétvágás után derült ki,hogy a 25 kivezetéses vezetékben csak 8 ér volt összesen. A léptetőmotoros topicban épp ezért kérdeztem rá,hogy honnan vetted a kábelt. Számítógépeseknél nem érdemes venni,mert csak a nyomtatáshoz szükséges csatlakozók vannak bekötve. CNC-s termékeket árusító helyen vegyél,az biztos jó. |
|
| |
Tibs |
Dátum/Date: Kedd, 2014-05-13, 20:28 | Üzenet/Post # 204 |
 kezdő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 37
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline |
faművesjani ! Amit te vettél az printer switch kábel és abban valóban 8 ér van. LPT hosszabító kábelt keress abban benne van mind a 25. |
|
| |
Kéri |
Dátum/Date: Csütörtök, 2015-03-05, 09:20 | Üzenet/Post # 205 |
ismerkedő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 74
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline |
Egy kis elektronikai megerősítést szeretnék kérni egy elméletemre.
Adott egy több cellás li-po akku, aminek ki van vezetve a cellák közös pontja.
Erre akarok egy balanszeres töltőt csinálni.
Gyakorlatban ezt úgy szokták hogy ha valamelyik cella feszültsége nagyobb mint a többi, akkor arra a cellára rákapcsolnak egy kisütő ellenállást, ami el disszipálja a többlet töltést. Ennek az a baja, hogy komoly termikus teljesítménnyel kell számolni egy gyors töltő esetén. 8Amper 4Volt, vagyis 32W ami nem gond egy tetszőleges méretű berendezés esetén, de ennek kicsinek is kell lennie, hogy a mezőre ki tudja vinni. Ezért kitaláltam hogy tekercs+FET kapcsoló üzemben áram visszacsatolással fogom kisütni. Tekercs nem melegszik, szabadon futó diódán ugyan átfolyik az áram, de annak a feszültsége jóval alacsonyabb, ezért az sem melegszik.
Viszont én tanultam olyat hogy energia megmaradás. Hova tűnik az az energia amit az akkuból kisütök ezzel a módszerrel? Valahova mennie kell, méghozzá melegedés formájában. Egy DC-DC konverter esetén ez tiszta sor, mert csak a feszültség-áram arány változik, de itt? Hol hibázik a gondolatmenetem?Hozzáadva (2015-03-05, 09:20) --------------------------------------------- Közben rá is jöttem. Az energia megmaradás mint mindig, most is érvényben van
Ha szupravezető tekercs lenne, szupravezető szabadon futó diódával, akkor amikor eléri a beállított áramot akkor a FET lekapcsol, és a tekercs-dióda párosban az idők végezetéig kering az áram, így továbbiakban nem is alkalmas áramkorlátozásra.
Mivel nem ideális a rendszer, a tekercs és dióda pároson fog el disszipálni jórészt az a teljesítmény, tehát mindenképpen be kell iktatni egy fogyasztót. Pl nem tekercset hanem egy trafót, ami kicsatolja az energiát, és mondjuk így vissza lehet küldeni az egész akku töltésébe. Így már tényleg minimális veszteségem lesz, az alkatrészek valós volta miatt, de energiát nem alakítok hővé.
Ha elég nagy a frekvencia akkor pedig pici is lehet az a trafó. |
|
| |
miki-bá |
Dátum/Date: Csütörtök, 2015-03-05, 12:44 | Üzenet/Post # 206 |
 alapvető tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 855
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 2
Helyzet/Status: Offline |
Kéri, Szia ! Az elméletedhez nem tudok hozzászólni , viszont egy 12v -os autóakksiról működő 2 és 3 cellás töltő 3500 ft. A gyorstöltő az drágább.( attól függ mekkora C értékkel akarod tölteni.) A modellbolban kapható. Pl: Szánmodell.
Üdv
Miki bá
" Ember ,küzdj és bízva bízzál"
http://famakett.hu/ |
|
| |
Kéri |
Dátum/Date: Csütörtök, 2015-03-05, 16:04 | Üzenet/Post # 207 |
ismerkedő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 74
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline |
Köszönöm! Van rendes töltőm, egy Imax B6AC. Alapvetően elég a tudása, de lassan balanszol, amivel otthon nincs gond, de a mezőn már kényelmetlen, ráadásul csak egy akkut tudok tölteni. Alapvetően nincs szükségem mindenféle csicsa funkcióra, csak hogy rádugom és nagyon gyorsan feltöltsön egymástól függetlenül, több akkut, és kint a mezőn, tehát kicsi is legyen.
Van egy modellező dobozom, annak van 5 rekesze amiben elfér külön 5 akku, meg a hozzá tartozó 8A-es és nagyon pici DC-DC konverter. Így autó akkuról tudok tölteni, csak a balanszolást kell megoldani hozzá.
Igen tudom, lazán le lehet meríteni az autó akkut ha az ember nem vigyáz, de Toyota Priusom lesz, abban meg nagyon nagy akku van |
|
| |
csewe |
Dátum/Date: Csütörtök, 2015-03-05, 16:58 | Üzenet/Post # 208 |
 Fontos tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 596
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 1
Helyzet/Status: Offline |
Kéri, hamár autó van a közelben,akkor miért nem autó izzót használsz az aksi merítéséhez. A mérete kicsi,és 4V-ról nem hiszem,hogy gond lenne a melegedésel. |
|
| |
süllő46 |
Dátum/Date: Csütörtök, 2015-03-05, 22:14 | Üzenet/Post # 209 |
 komoly tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 495
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline |
Kéri, Dynam Supermate 4 Ez nem jó Neked?
|
|
| |
Kéri |
Dátum/Date: Péntek, 2015-03-06, 17:43 | Üzenet/Post # 210 |
ismerkedő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 74
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline |
Venni bárki tud Én építeni akarok, konkrét helyre.
Meg is találtam a megoldást: http://www.linear.com/docs/42846 |
|
| |
miki-bá |
Dátum/Date: Péntek, 2015-03-06, 20:13 | Üzenet/Post # 211 |
 alapvető tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 855
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 2
Helyzet/Status: Offline |
Kéri, Én nem tudok építeni ezért veszek. Egyébként ,ha nem titok megkérdezném ,mihez használod a li-po kat?
Miki bá
" Ember ,küzdj és bízva bízzál"
http://famakett.hu/ |
|
| |
Kéri |
Dátum/Date: Szombat, 2015-03-07, 06:01 | Üzenet/Post # 212 |
ismerkedő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 74
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline |
Persze, nekem is van gyári töltőm is, mert bár szeretek építeni, de elkészülni ritkán szoktak a dolgaim
Ehhez kell a lipo. Ez egy olcsó TRex450 klón. Egyenlőre még csak tanulom a vezetését. Már a levegőben tudok maradni, meg kb. oda megy ahova akarom, de azért a vakondokat is zaklatom néha
Az üzenetet módosította/Modified by Kéri - Szombat, 2015-03-07, 06:06 |
|
| |
miki-bá |
Dátum/Date: Szombat, 2015-03-07, 06:22 | Üzenet/Post # 213 |
 alapvető tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 855
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 2
Helyzet/Status: Offline |
Kéri, Jó időtöltés . Ezek viszont zabálják az energiát.Mi a fiammal F5J vitorlázunk. Vagy is a fiam profi benne. A kategóriában évek óta országos 1-2-3. Sok sikert.
Miki bá
" Ember ,küzdj és bízva bízzál"
http://famakett.hu/ |
|
| |
Kéri |
Dátum/Date: Szombat, 2015-03-07, 06:56 | Üzenet/Post # 214 |
ismerkedő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 74
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline |
Hajaj, de még mennyire. 6percig maradok csak a levegőben. 7perc után gyengül az akku, még 30 másodperc és magától is leesik
Nekem is van egy ~160centis fesztávú antik vitorlázóm. Balsából építettem még a középiskolában, de eredetileg szabadon repülésre készült. Repült is szépen egészen addig amíg sikerült vennem egy távirányítót. Amint belenyúltam a repülésébe sikerült átesnem és orral belecsapódnom a földbe. Most kezdtem újra modellezéssel foglalkozni, így tervezem hogy feltámasztom azt is, de én nem hiszem hogy versenyezni fogok. Öreg vagyok már ilyen kunsztok tanulásához. Heli vezetést is fele olyan gyorsan tanulom mint az ifjoncok, de pont a kihívás miatt kezdtem el. |
|
| |
remiasa |
Dátum/Date: Péntek, 2015-03-13, 19:43 | Üzenet/Post # 215 |
 Fontos tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 579
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 2
Helyzet/Status: Offline |
Üdv Kéri, Szep kis reppentyű, ezekket a helikoptereket nehéz megtanulni irányitani?
Én egy Vörös Bárót építek kb egy éve, itt tartok vele, de már kezdem megunni a szárny bordák vágását.
Az üzenetet módosította/Modified by remiasa - Péntek, 2015-03-13, 19:44 |
|
| |
Kéri |
Dátum/Date: Szombat, 2015-03-14, 18:18 | Üzenet/Post # 216 |
ismerkedő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 74
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline |
Nocsak. Fokker Triplán? Jól néz ki, sok sikert hozzá! Viszont repülni tanulni ne balsafa géppel próbálkozz, mert sok munka, drága, könnyen törik. Mostanában szinte kizárólag extrudált hab gépekkel repül mindenki, mert az ritkán törik, leginkább visszapattan a földről. Vannak modellezők akik olcsón gyártják a hab alkatrészeket habvágó gépekkel, tanulni ezek ajánlottak....persze egyetértek hogy az igazi modellező maga építi a gépét fából és nem készen veszi
Nagyon nehéz a helikopterek irányítása. Nekem már van legalább 10darab görbe főtengelyem és most rendeltem be a 4. készlet főrotort. De engem pont ez a kihívás vonzott. Na meg mostanában nagyot zuhant a helikopterek költsége, persze még így is rá lehet költeni 1-200ezer forintot apránként. Maga a kezelőszervek ugyan úgy működnek mint a repülőn. Van csűrő, magassági kormány, oldalormány. A plusz a kollektív vezérlés azaz amivel az emelő erőt állítod. Haladás közben a viselkedése is olyan mint egy repülőnek, a probléma azzal kezdődik, hogy ezzel lebegni is lehet Ez pedig ugyan olyan egyensúlyozást kíván mint amikor kerékpárral állsz meg...azt leszámítva hogy itt nem 1 hanem 3 különböző irányt kell egyensúlyozni egyszerre, úgy hogy nem érzed csak látod a dőlést, és azt sem rendesen. Szóval azt kell mondanom, hogy a helikopter egy borzalmas eszköz, ha most találnák fel bizonyára nem kapna engedélyt Viszont ha megtanulod akkor már ugyan olyan reflex szerű, és nem kíván különösebb koncentrációt (persze a figyelem nem lankadhat, mert pillanatok alatt megindul bármerre), akárcsak a bringánál.
Persze manapság már van pár száz dollárért olyan elektronika ami helyetted vezeti.GPS, barometrikus magasságmérő, 3 tengelyes mágneses szenzor az irányhoz, gyorsulás mérő, giroszkópok, kamera a földhöz viszonyított stabilizáláshoz, mindez egy gyufásdobozban de abban meg mi a jó? Pénzért megveszed a helikoptert, meg a robotpilótát és nézed hogy repül helyetted a számítógép? Ez már nem modellezés szerintem. |
|
| |
remiasa |
Dátum/Date: Vasárnap, 2015-03-15, 12:36 | Üzenet/Post # 217 |
 Fontos tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 579
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 2
Helyzet/Status: Offline |
Már nem vagyok kezdő tizennégy éve reptetek repülőket, össze is törtem jónéhányat.
Na igen a robotpilótának semmi értelme, az ember azért megy ki hogy ő maga irányitsa a gépet ez a lényeg, egyépként tudtad hogy a helikopter ellent mond a fizikának elméletben repülésképtelen ez az egyetlen ilyen légi jármű a világon |
|
| |
Kéri |
Dátum/Date: Hétfő, 2015-03-16, 07:08 | Üzenet/Post # 218 |
ismerkedő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 74
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline |
Akkor bocsánat, nem szóltam
Hát valóban természet ellenes, amit a helikopterek művelnek: https://www.youtube.com/watch?v=PptMrBFAO-A Repülő eszköz józan ésszel ilyenre képtelen.
Szeretném én is újra összerakni a balsa vitorlázómat, meg talán teszek rá egy kicsi villanymotort, hogy legyen ami kihúz a bajból. Meg nagyon tetszenek a második világháborús vadászgépek, de olyat csak habból mernék. |
|
| |
Szkyta |
Dátum/Date: Hétfő, 2015-03-16, 07:54 | Üzenet/Post # 219 |
barátkozó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 92
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline |
A dongólégy is repülésképtelen. Csak azért tud repülni mégis, mert a tudósok elfelejtették vele is megosztani ezt az információt |
|
| |
Amatőr |
Dátum/Date: Kedd, 2015-12-22, 16:47 | Üzenet/Post # 220 |
 alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 2313
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline |
Sziasztok! Elektronika kedvelőknek kb. 250 magyar nyelvű könyv a témában itt. Töltsétek, pár nap múlva törlöm. Kellemes ünnepeket!
H1i.hu |
|
| |
 | |  |
| Copyright HobbyCnCArt © 2023 | | |
 | |  |
|
|