Hobby, 3D, Relief, CNC  

[ Új üzenetek · Tagok · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
Oldal 4 / 8«12345678»
A fórum moderátora: KisKZ, Tomi, csewe 
Fórum » HOBBYCNC » HobbyCNC gépek » KisKZ Gépe (KisKZ gépeiről)
KisKZ Gépe
KisKZ Dátum/Date: Hétfő, 2011-02-28, 17:33 | Üzenet/Post # 1
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
.
.
A gépemről/gépeimről, alkatrészekről infók, képek, beállítások.....
 
motoros Dátum/Date: Hétfő, 2012-02-20, 20:13 | Üzenet/Post # 61
nézelődő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 9
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Sziasztok!
Véletlenül erre jártam és olvasom hogy haladsz a kis géppel.

Idézet Tőled:
"Sajnos az eredeti gépváz érdekesen volt kitalálva.
Nem különösebben törődött a tervező a csapágyazásoknál az orsók axiális fixálásával. Gyakorlatilag csupán a csapágyak szoros (átmeneti?) illesztésére bízta az egyik irányban az orsó megfogását. A másik oldalon volt egy csapágyház ugyan, de... De az ugye csak egy irány...

Elképzelhető, hogy ennél a méretnél elegendőnek tartotta ezt."

Nem tartottam elegendőnek és sajnálom, hogy nem derült ki hogy én hogyan gondoltam.
A motor oldalon csak egy sima mélyhornyú csapágy kell...amolyan támasztásképpen.
Viszont a szabadoldali orsóvégen van a feszített 2drb csapágy beépítve, vagyis kellene hogy legyen.
Hasonló módon mint Hostya rajzán van, de annál sokkal egyszerűbb kivitelezéssel.
Amiket küldtem kis lézervágott csapágyházak azok ezt a célt szolgálják.
Ha megnézed a belső átmérőt akkor találsz egy kis peremet...ez a lényeg.
Az egyik csapágy ebben a bizonyos csapágyházban helyezkedik el, és a másik pedig kb 1 mm távtartással mellette a gépvázban kialakított helyen.
Nem részletezem mert úgy is rájössz magadtól.
Egy skiccet összeütök ha nem tiszta az irományom.

Még valami: a 12 mm átmérőjű orsó ide nem lesz szerencsés. a beépíthető anya geometria miatt.
Üdv: Misi

Hozzáadva (2012-02-20, 9:13 PM)
---------------------------------------------
Most látom, hogy a küldött csapágyházat a motoroldalra használtad el.
Ide én csak egy sima beragasztott csapágyat gondoltam a gépvázba dörzsölt 22 mm átmérőbe.
Egyébként így is jó csak így sokkal melósabb

 
KisKZ Dátum/Date: Hétfő, 2012-02-20, 20:54 | Üzenet/Post # 62
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Quote (motoros)
Nem tartottam elegendőnek és sajnálom, hogy nem derült ki hogy én hogyan gondoltam.


Szia Misi!
De jó hogy erre jártál!

Bizony sokat gondolkodtunk rajta, hogy hogyan is gondoltad.
De végül is a mi már megszokott megoldásunkat alkalmaztuk az egy oldali fix axiális orsó megfogásra.

Az anyát is sikerült megoldani. smile
Mechanikailag a gép készen van már teljesen. Köszönet a sok segítségért Hostyának.

Quote (motoros)
Ide én csak egy sima beragasztott csapágyat gondoltam a gépvázba dörzsölt 22 mm átmérőbe.
Egyébként így is jó csak így sokkal melósabb


Igen.. De tudod a ragasztás nem tudom miért, de nálunk nem nagyon szokott szóba jönni.
Ha csak arra gondolok, hányszor szedtem szét eddig.... Nem lett volna szerencsés.
Inkább a könnyen oldható, de biztos, erősebb megoldások mellett tettük le a voksot.
A vállal is hasonló módon inkább az volt Hotsya véleménye, hogy nem elég határozott és inkább betett oda egy hornyot és egy seegert.
Én ajánlanám máskor a határozottabb csapágyfelfekvő felületeket.

Ha nagyobb furatot hagynál a vázon, akkor egy kompakt csapágyház megoldást lehetne nagyon egyszerűen készíteni.
A két oldalán egy-egy csapágyhellyel, közöttük egy határozott vállal a külső csapággyűrű felfektetéséhez.
Így az orsó egyik oldalon a vállával feküdne fel az egyik csapágy belső gyűrűjére, a másik oldalon pedig egy anya/kontraanya párossal tudnád összehúzni a két belső gyűrűt.
Ekkor a külső gyűrűkkel nem is kell törődnöd.
A csapágyházat pedig ugyanúgy a vázon lévő két/három/négy? (motorteljesítmény és gépfüggő) menetes furattal felhúzod egy vállal a házra.
Ha visszább mész itt, akkor láthatod ezt a végtelenül egyszerű megoldást.

Egyébként ha lett volna még egy garnitúra csapágyház akkor az nagyon sokat megoldott volna és a melós rész nagyon leredukálódott volna.
Így el kellett készíteni még egy csapágyházat a másik oldalra, de azt már határozott vállal.

De!!!!
Nagyon jó volt az alap! smile

Egy kérdés!
Neked nem zenélt nagyon a váz?
A mostani motorok sajnos nagyon gerjesztik... sad
Még nem jutottam oda, hogy egy másikféle motorral is megpróbáljam.
Jelenleg 100mm/min környékére szeretném belőni a lézerhez (amíg nem lesz meg az ER11-es kis főorsó megoldás).
Bármilyen mikrolépéssel vagy teljes lépéssel próbálom, sajnos mindig legalább egy motor nagyon gerjeszti a vázat. sad

PS:
van 36db!
 
motoros Dátum/Date: Kedd, 2012-02-21, 19:44 | Üzenet/Post # 63
nézelődő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 9
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Nem is tudom hol kezdjem.
Mindenesetre az eset nagyon tanulságos számomra.
Szerencsére ez az egyetlen váz amit összeszerelés nélkül csak úgy alkatrészenként adtam oda.
Még egy egyszerű bútorhoz is mellékelnek szerelési rajzot. Egy gépet meg főleg nem lehet összerakni részletes leírás, részrajzok és fotók nélkül.
Ebben én voltam a hibás mivel ilyen nem volt sőt most sincs, és már nem is lesz..csak skiccek egyebek.

Ragasztás:
ebben részben egyetértek Veled, én sem kedvelem, de ide kivételesen a legegyszerűbb megoldást adja, de csak kizárólag a motor oldali csapágynál.
Ez a csapágy szinte csak a tengelyre merőleges terhelést kap csak támasztja az orsót, ezért ezt a csapágyat nyugodtan be lehet ragasztani a fémvázba.
Miért tettem az un. szimpla támasz csapágyat a motor oldalra??
Azért mert így el tudtam kerűlni a gólyalábú motorbakokat...nálam a motortartó lábak hossza 22 mm.
Ez esztétikailag is tetszetősebb és gondolom masszívabb elrendezést ad.
Tehát ezen az oldalon csak a kuplung van, és nincsen szükség arra hogy ide zsúfoljam a dupla csapágyat a feszítést beállító anyával.
Ez a szétszerelhetőséget...bonthatóságot is nehezíti.
Nálam az orsó pár csavar megbontása után az anyából való kitekerés után kivehető a motorral átellenes (bal ) oldalon.
A zt is sikerült ezzel elkerölnöm, hogy a feszített oldali dupla csapágynál a tengelyre nem kell a feszítő anyának menetet vágni...sőt anya sem kell.
Ugyanis ez a feszítő csavaros megoldás csak akkor az igazi, ha a menet esztergán készült...mégpedig késsel vágva és nem metszővel, és mindkét anya is esztergályozott.
A gépemet én amolyan népi cnc-nek szántam---erről már lemondtam---és ezért minden porcikáját jó gyárthatóra kellett kiagyalni, amibe nem férnek bele a felesleges gépórák.
Ha megvizsgálod a csapágyházat akkor láthatod, hogy ez amolyan filléres termék és mégis tökéletesen megfelel a kívánalmaknak.
Ugyan lézerrel van vágva, de a csapágyat befogadó fészek dörzsárazott. Ha szóltál volna akkor küldök még.
A csapágy feszítés beállítása nálam a másképpen van...ebbe most nem bonyolódnék bele.

Zizegés és rezonancia:
Valahol valami lazaság van és a léptecs hajlamos bizonyos fordulatnál megtalálni a rezonancia ferkvenciát. Legvalószinűbb az orsó-anya kapcsolatnál.
Sajnos ezt csak golyós orsóval vagy önfeszítős anyával lehet orvosolni.
Tapasztaltam hogy pl teflon anyáknál ez nem jellemző, de ZX 100-nál már igen. A teflon egy puhább anyag és lágyabban...rugalmasabban kapcsolódik az orsóhoz.
Van hogy a léptecs okozza...mint egy hangszóró közvetíti a PWM jelet a legkissebb lazaság esetén is. Használt lestrapált léptecsknél gyakoribb.

Az igazat megvallva én a Z tengely összerakhatóságát tartottam nehezebbnek. Ezt mondtam is Neked...meg fogsz vele küzdeni.
Gyárthatóság...összerakhatóság szempontjából ez a leggyengébb pont. De a Z-t csak ajándékba adtam...reklamációnak helye nincs. :)))))))
Később ezt átalakítottam, kivágattam, de még letesztelve sem lett mert....
Üdv: M.
 
miki-bá Dátum/Date: Kedd, 2012-02-21, 20:19 | Üzenet/Post # 64
alapvető tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 817
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 2
Helyzet/Status: Offline
motoros,
KisKZ,
Végigolvasva a kis gép történetét és annak esetleges hibáit úgy gondolom, ez a kis váz sokkal több annál mint aminek lászik.
Misinek benne van a több évtizedes tapasztalata a fémek kialakításában és megmunkálásában. Ezt a kis gépet szerintem csak
egyben ( orsókkal és lin csapágyazva ) lett volna célszerű eladni , mivel akkor látszik rajta az a koncepció amit az építő követett.
Viszont az új alkatrészek tetemes ára miatt erre valószinűleg kevés vevő lenne rá.
Egyébként elmondhatom hogy az Én gépemen is a motor oldali csapágy egy egyszerű támasztó csapágy.
Mindenesetre amint látom meoldódnak a dolgok és remélhetően sok szép munka kerül ki alóla.
Mind kettőtöknek gratulálok a munkájához.
Üdv

Miki bá


" Ember ,küzdj és bízva bízzál"

http://famakett.hu/
 
KisKZ Dátum/Date: Kedd, 2012-02-21, 21:55 | Üzenet/Post # 65
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
szia Misi!

Köszönöm hogy válaszolsz!

Kérlek semmiképpen ne kritikának vedd az átalakításokat!
Csupán a saját szájíz lett beletéve.
Nagyon jó kis gépváz ez! Még ha akarnék sem tudnék rosszat mondani róla!

Tudom hogy mi volt a célod és látom a kis alkatrészekben az erre való törekvést.

A csapágyazásról ha egy skiccet tudnál feltenni azt nagyon megköszönném.
Mert azt hiszem még mindig nem látom teljesen tisztán a feszített oldalt.
Nem látom az axiális irányban a másik oldali megtámasztást, csak a csapágyházban lévő váll van előttem az pedig csak az egyik irány.

Amit mi csináltunk:
A jelenleg az ezen a gépen lévő megoldásban valójában csupán az egyik oldalon van csapágyazás. Mint a Z esetében a Te megoldásod szerint is.
A másik oldalon a megvezetést csupán Hostya precizitásának és igényességének köszönhetem. Ha én csináltam volna ott még a csapágyfuratra sem lett volna szükség.
A nagyobbik gépemen is "lóg" minden (!!!) tengely az egyik oldalon. Nincs sem vezetés sem csapágyazás. Ott a motorok felfogó csapjai is a csapágyházban vannak megvezetve. Így az egész orsó/csapágyazás/csapágyház//kupplung/motorfelfogók/motor egy egységként akár kinn is szerelhetők. A megfelelő beállítás után egyszerűen befűzöm a vázba és felhúzom rá.

A tengelyek végén a menetek természetesen esztergáltak.
Itt is igazad van, hogy ez nagyobb szériában plusz gépóra. Teljesen igazad van amikor Te egyszerűbb megoldásokat kerestél!

Kérlek ne felejts Te sem el, hogy Nekünk csak egy gépen kellett gondolkodnunk, ezért változtattunk a dolgokon bátran! Így sok munkaóra ment bele Hostya részéről. Ez egy gépnél bőven elfér.

Abban is teljesen igazad van, hogy ez a gép ebben a méretben nem "Bika" alkalmazásokhoz való, így kisebb terhelés jut a rögzítési megoldásokra.
Sajnos én gyárilag a határozottabb dolgokra vagyok ráállva. Kérlek ezért ne haragudj rám!

Quote (motoros)

Zizegés és rezonancia:

Itt is egyetértek veled. Sajnos úgy néz ki a kis motorok amelyek most rajta vannak a gépen egy kicsit "recsegősebben" járnak mint a szokásos motorok.
Azóta kipróbáltam egy másik motort és (bár még nem ment fel a gépre) jól hallhatóan csendesebb.

Bizony a rezonancia frekvencia és a felharmonikusok kegyetlen dolgok tudnak lenni.
Ez a látszólag egyszerű rendszer ráadásul a lineáris elemek és a kocsik golyósora miatt nagyon bonyolultan modellezhető. De ha lesz egy kis időnk, odabenn a srácokkal megnézzük, mennyire lehet jó modellt építeni erre. Jó lenne, mert sokat lehetne tanulni az elemek alakjának a rezonancia frekvenciára és felharmonikusaira való hatásáról.

Nagyon köszönöm hogy foglalkozol a dologgal és nagyon örülnék, ha tényleg láthatnám a csapágyazás elgondolásodat!

Szia!
 
motoros Dátum/Date: Szerda, 2012-02-22, 07:23 | Üzenet/Post # 66
nézelődő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 9
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
OK ,fogok jelentkezni. Most rohanok melóügyben, este meg beteglátogatás, de igérem válaszolok, meg összeütök egy skiccet.
Még csak annyit: A Ti megoldásotok teljesen korrekt és jó...ezt én nem vitatom!!
 
KisKZ Dátum/Date: Vasárnap, 2012-03-25, 19:23 | Üzenet/Post # 67
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
A mai nap végre sikerült lecserélnem a régi asztalomat az új sínes asztalra.
Nagyon szépnek köszönöm Hostyának azt a sok segítséget amit adott, amit belefektetett, hogy meglehessen az új asztal!!

A régi asztalról csináltam néhány képet.

Még a fa feltéteket, de még az utoljára mart plexit sem volt már a nap végén leszedni róla. Alul egy T-nútos asztal rejtőzik egyébként.












 
Amatőr Dátum/Date: Vasárnap, 2012-03-25, 19:36 | Üzenet/Post # 68
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 2207
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
KisKZ, ez az asztal már látott ezt-azt smile
Milyen lett az új?


H1i.hu
 
kymco1 Dátum/Date: Vasárnap, 2012-03-25, 19:48 | Üzenet/Post # 69
alapvető tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 857
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 4
Helyzet/Status: Offline
KisKZ, kéne pár szép portréfotó az újról is
 
KisKZ Dátum/Date: Vasárnap, 2012-03-25, 19:52 | Üzenet/Post # 70
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Mindjárt meglesz a videó az újról!
 
KisKZ Dátum/Date: Vasárnap, 2012-03-25, 19:59 | Üzenet/Post # 71
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Addig annyit erről a régiről, hogy az asztalról a T-nutos részt leveszem mert már régen odaigértem ószeres Lacinak.
De ha valaki feltesz a tetejére valamilyen asztallapot már használható is.

Csak egy kuplung (D10-es a csap) és a motor kell és már megy is.

Azok közül akinek még nem volt fém gépe, aki eljön érte viheti is. Sajnos a súlya miatt a posta elképzelhetetlen.
Nem tonnás, de azért egy pár kiló.
 
KisKZ Dátum/Date: Vasárnap, 2012-03-25, 20:08 | Üzenet/Post # 72
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Az új asztallal a cucc:
Még lesz rajta állítanivaló, de a síkolás után már így is először van olyan, hogy az eredmény tényleg sík!!!

 
kymco1 Dátum/Date: Vasárnap, 2012-03-25, 20:10 | Üzenet/Post # 73
alapvető tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 857
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 4
Helyzet/Status: Offline
KisKZ, jólessz megtartjuk smile
 
KisKZ Dátum/Date: Vasárnap, 2012-03-25, 20:15 | Üzenet/Post # 74
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Quote (kymco1)
jólessz megtartjuk

smile

A régi Neked nem kell?
 
Amatőr Dátum/Date: Vasárnap, 2012-03-25, 20:16 | Üzenet/Post # 75
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 2207
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
KisKZ, azért ez egy klasszissal jobb! Nagyobb terpesz, alátámasztás, nincs mit fokozni rajta ok

H1i.hu
 
KisKZ Dátum/Date: Vasárnap, 2012-03-25, 20:17 | Üzenet/Post # 76
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Quote (Amatőr)
azért ez egy klasszissal jobb


Szépen sorban mindent...:)
 
kymco1 Dátum/Date: Vasárnap, 2012-03-25, 20:18 | Üzenet/Post # 77
alapvető tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 857
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 4
Helyzet/Status: Offline
KisKZ, most nem köszönöm de ha eszembe lessz küldök neked 28-as MDF-et
 
KisKZ Dátum/Date: Vasárnap, 2012-03-25, 20:20 | Üzenet/Post # 78
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Quote (kymco1)
most nem köszönöm de ha eszembe lessz küldök neked 28-as MDF-et


rendes tőled, de van 3méter munkalapom is még. smile

1x1m es kellene a lineárhoz. középen kivágva.

meg 10 Kg gyűrött 20ezres smile
 
kymco1 Dátum/Date: Vasárnap, 2012-03-25, 20:23 | Üzenet/Post # 79
alapvető tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 857
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 4
Helyzet/Status: Offline
KisKZ, nincsen csak 5kg vasaltam akkor azt nem adom
 
KisKZ Dátum/Date: Vasárnap, 2012-03-25, 20:47 | Üzenet/Post # 80
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Quote (kymco1)
nincsen csak 5kg vasaltam akkor azt nem adom


Irígy csuka! smile
 
Fórum » HOBBYCNC » HobbyCNC gépek » KisKZ Gépe (KisKZ gépeiről)
Oldal 4 / 8«12345678»
Keresés:

Copyright HobbyCnCArt © 2016