Hobby, 3D, Relief, CNC  

[ Új üzenetek · Tagok · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
A fórum moderátora: KisKZ, Tomi, csewe  
Fórum » HOBBYCNC » HobbyCNC gépek » KisKZ Gépe (KisKZ gépeiről)
KisKZ Gépe
KisKZ Dátum/Date: Hétfő, 2011-02-28, 17:33 | Üzenet/Post # 1
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3088
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
.
.
A gépemről/gépeimről, alkatrészekről infók, képek, beállítások.....
 
Tomi Dátum/Date: Szombat, 2011-07-02, 21:33 | Üzenet/Post # 21
komoly tag
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 312
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 1
Helyzet/Status: Offline
Péter, miből van ez az asztal? Acél? Öntöttvas? Alu?
 
KisKZ Dátum/Date: Vasárnap, 2011-07-03, 08:50 | Üzenet/Post # 22
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3088
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Quote (Tomi)
Péter, miből van ez az asztal? Acél? Öntöttvas? Alu?


Acél és öntöttvas.
De ez a lineár valami eszméletlen jó, nagyon könnyű beállítani.
Csak ugy siklik rajta az asztal. A gond később (mármint a korlátozó tényező) a gyorsulás lesz majd, mert ha nem is sok, de van súlya.
 
Tomi Dátum/Date: Vasárnap, 2011-07-03, 09:08 | Üzenet/Post # 23
komoly tag
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 312
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 1
Helyzet/Status: Offline
Pont ezért kérdeztem, hogy miből van, mert erre lehet, hogy tudsz építeni egy precízebb fémmarót, kis munkatérrel. Ha nem relief a cél, akkor a sebesség és dinamika nem feltétlen elsődleges.
A Proxxonnak vannak hasonló asztalai (fémhez elvileg), de alumíniumból. És bár láttam is már olyanokat használatban, az acél mégiscsak acél. smile
 
Amatőr Dátum/Date: Vasárnap, 2011-07-03, 09:32 | Üzenet/Post # 24
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 2313
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
Quote (KisKZ)
Egyelőre nincs hír további darabokról.
De észben van.

Köszönöm, még bízom!


H1i.hu
 
KisKZ Dátum/Date: Csütörtök, 2011-08-11, 21:01 | Üzenet/Post # 25
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3088
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Akkor ahogy írtam az alőző hozzászólásban most az asztal következik.

Egyelőre a vázelemek kezdenek kialakulni. valamelyik nap össze is dobtam gyorsan, hogy hogyan is fog kinézni.
Persze itt még van jópár megoldandó dolog.
Az egyik a motor felfogása és az orsó csapágyazása, ehhez még pulszban az anya és annak felfogása az asztal aljára. Az orsó kosztól való leszigeteléséhez valamelyik nap vettem 400Ft-ért egy bontóban gumiharangokat egy kormányműről. Még nem tudom jók lesznek-e, de meglátjuk.

A másik érdekesebb dolog a híd oszlopainak felfogatása lesz. Ezek a sarokelemek kicsinykék, így kell majd még valami közdarab hozzá, hogy jobban ki tudjam engedni oldalra az asztal mellé.

A képek:












 
richy92 Dátum/Date: Péntek, 2011-08-12, 13:58 | Üzenet/Post # 26
barátkozó tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 91
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Tyűha Kz.Neked aztán elég komoly géped van.Mekkora az egésznek a súlya?A képeket elnézegetve,ha egymagad pakolgatod csak a műhelyben akkor te simán lenyomod Fekete Lacit. biggrin
 
sanyi84 Dátum/Date: Szombat, 2011-08-13, 06:41 | Üzenet/Post # 27
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 217
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
Péter ez nagyon jó, gondolom Y lesz belőle. Várjuk a folytatást. Léptetős gép lesz ez is vagy szervós? Tetszetős ez a tengely, 20as alu lapból van?
 
KisKZ Dátum/Date: Szombat, 2011-08-13, 10:07 | Üzenet/Post # 28
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3088
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Quote (richy92)
Mekkora az egésznek a súlya?


Szia Ez nem olyan nehéz. 45-50Kg környékén lehet maga a gép. alatta a szekrényt nem tudom megondani.
 
KisKZ Dátum/Date: Szombat, 2011-08-13, 10:11 | Üzenet/Post # 29
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3088
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Quote (sanyi84)
Léptetős gép lesz ez is vagy szervós? Tetszetős ez a tengely, 20as alu lapból van?


Szia!
Ez a mostani gép asztala lesz (azt hiszem ,mert még minden lehetséges. smile ).
Marad léptetős. Az anyag 30x60-as aluprofil.
A merevítésekhez majd 40x40 esekből akarok felhasználni talán, de lehet hogy abból az anyagból egy másik pici asztalt csinálok inkább. Ez még ki fog derülni.

Igazándiból arra kellene koncentrálnom, hogy a mostani gép asztala legyen ez, azzal pontosan tudjak majd alut marni, mert akkor már minden mást könnyebben tudok elkészíteni vele.
 
zasti Dátum/Date: Vasárnap, 2011-08-14, 20:24 | Üzenet/Post # 30
Fontos tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 671
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 5
Helyzet/Status: Offline
Sziasztok
Ez komoly alapanyag, gratula, ebből lehet dolgozni( kicsit irigyellek)
üdv


In the life everything is moving. Like Me.
"Down the slope."
 
KisKZ Dátum/Date: Vasárnap, 2011-08-14, 20:27 | Üzenet/Post # 31
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3088
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Quote (zasti)
ebből lehet dolgozni( kicsit irigyellek)


Pedig nem tudod, de éppen azt szerettem volna megkérdezni, hogy abból a FESTO profilból van-e még, tudnék-e venni Tőled, és mennyibe kerülne ide postázni Tőletek egy ilyen csomagot?

Az a profil a favoritom. smile
 
zasti Dátum/Date: Vasárnap, 2011-08-14, 20:42 | Üzenet/Post # 32
Fontos tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 671
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 5
Helyzet/Status: Offline
Szia, a kicsiból még van,(55x50mm) kb 56cm- es, de a postát nem vállalom bocsi.(tavaly tesómnak postáztam egy alaplapot(cooler nélkül), egy vinyót, pár ramot,) és 72€ ba volt, ez súlyba 5x annyi annyit szerintem meg nem ér.( most rendeltem egy tokmányt B22 5-22mm est mk 2 vel 17€ ért postázták el nekem, és itt van 40km a volt tulaj, )szerintem neked nem ér meg annyit, na meg lehet hogy már találtam neki helyet is. :)( KISCNC asztala lesz ha minden igaz 110x250 es asztalt kiad)
Amúgy jó a meglátásod,Nekem is favorit, jobb mint az alu profil( mondjuk ez is olyasmi) :), nagyon jó anyag,
üdv

(Szerk) válasz cheat-en nem szemetelek ide többet becs szó)


In the life everything is moving. Like Me.
"Down the slope."


Az üzenetet módosította/Modified by zasti - Vasárnap, 2011-08-14, 20:52
 
KisKZ Dátum/Date: Vasárnap, 2011-08-14, 20:45 | Üzenet/Post # 33
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3088
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Quote (zasti)
de a postát nem vállalom bocsi


Ez alapvető. CSak ugy gondoltam, hogy azt is én fizettem volna.
De megértem, hogy szereted és felhasználod ezeket a profilokat. smile
Az a tuti anyag!!
 
KisKZ Dátum/Date: Vasárnap, 2011-09-04, 21:31 | Üzenet/Post # 34
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3088
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Sziasztok!

Ugye.. Próbálkozok egy újabb asztal (esetleg teljes gép) összerakásával.

Nem olyan régen Kymco érdeklődött, hogy hogyan is néz ki a TR orsók csapágyazása.

Nos.. a múltkor fényképezgettem miközben csináltam, és bár egy pár részfolyamat kimaradt, de azért mégis felteszem ide a képeket.

Ez egy TR 12x3 as orsó alapanyagból indult ki.

Az első lépés a kuplung csatlakozási rész lemunkálása. Az én kuplungom D8 as átmérőjű, ehhez esztergáltam le a csonkot:



Utána a csapágyak felfekvő felületei következtek. Mivel a TR menetének magmérete D10 alatt van, így ez a felület nem lesz folytonos, de jól/biztosan fekszenek rajta a csapágyak.



A fenti átmérő hossza úgy alakul ki, hogy előbb egy alátét, majd az első csapágy megy fel rá, tehát ennek a szélessége, majd ez után a csapágyház közbülső, a csapágyak külső gyűrűjét egymástól eltartó peremének a szélessége következik, majd utána még egy csapágy szélesség, majd egy alacsony M10 es anya és egy normál szélességű M10-es anya kell elférjen rajta. utána egy kis hely, majd ez után következik a már lemunkált kuplung csatlakozó csonk.

a kuplung csonkján az egyik oldalon leköszörüléssel lelapolom az átmérőt, hogy a kuplung rögzítő csavar elfordulás ellen további biztosítást kapjon a szorító erő mellett.



Ez után (sajnos erről nincs kép) sad a D10 es átmérőn M10 es menetet metszek (nem gond hogy nem folyamatos a felület, a menet igy is erősen fog tartani).
A menet hosszát úgy határozom meg, hogy az egyik csapágy alá éppen beérjen a csapágyházba szerelt állapotban is. Így mindenképpen össze tudom majd húzni a csapágyakat.

A következő képen a csapágyház vállát pár darab alátéttel helyettesítettem, mert nem volt kéznél kész csapágyház sajnos.

Tehát előbb felfűzök egy D10 es belső átmérőjű alátétet, utána az első csapágyat.
Ez után elvileg átfűzném a csapágyházon az eddig összeállított egységet. Most a képen ehelyett betettem ide 3 db alátétet.
Utána a csapágyház (most alátétek) másik oldaláról felfűzöm a másik csapágyat.
ez után következik (sajnos nem volt alacsony anyám ezért normál magasságút) egy anya. Ezzel összehúzom a két csapágyat.
A következő egy normál magasságú anya amit az egyik lapján meg fogok fúrni és egy M3-as menetet metszek bele. ebbe egy hernyócsavart hajtok.
Ezzel az anyával lekontrázom az alacsony anyát majd a hernyócsavarral még biztosítom ezt az anyát is.

Erre a hernyócsavaros biztosításra elvileg nincs szükség. Csak egy lehetőség.
Jobb helyeken (és legközelebb én is) ez előző anyás biztosítás helyett egyszerűen csapágyanyát fogok használni. Most már tudom hol lehet venni. smile

Ez után már csak a kuplung az amit fel kell húzni a végére.

Így néz ki (a sok egyszerűsítés és helyettesítés után) most:


És ehhez lesz majd:
 
zasti Dátum/Date: Hétfő, 2011-09-05, 12:39 | Üzenet/Post # 35
Fontos tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 671
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 5
Helyzet/Status: Offline
KisKZ,
Szia, ez elég merész húzás menetre csapágyat illeszteni. Én lemondtam erről a megoldásról, pedig nálam is ez volt a gond a 12/3 as trapéz orsóval. inkább vártam 2 hetet új csapágyra, aminek kisebb a belső tengelyre illesztett átmérője, Féltem hogy kóvályogni fog ha ezt megcsinálom mind a két oldalon.
Apropó, illeszted rendesen, vagy csak lazán, és a csavar tartja a belső gyűrűt?
Amúgy jól néz ki
Ugye beszámolsz a használhatóságáról?
(azért én vagy végtam volna menetet, vagy kettészúrtam volna azt az anyát)
De ne higgy nekem, csak irígykedem veled smile
10 000 üzemórát kivánok neki!
Üdv zas


In the life everything is moving. Like Me.
"Down the slope."
 
kymco1 Dátum/Date: Hétfő, 2011-09-05, 19:44 | Üzenet/Post # 36
alapvető tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 860
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 4
Helyzet/Status: Offline
jó lenne nekem is egy ilyen géppark
 
KisKZ Dátum/Date: Hétfő, 2011-09-05, 20:02 | Üzenet/Post # 37
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3088
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Quote (zasti)
ez elég merész húzás menetre csapágyat illeszteni.


Ez már kipróbált a már egy éve működő gépemen. Ezért merem ajánlani. smile

Egyébként ha lenne rendes furatkésem ehhez a kicsi esztergához, mellé még tudnék is esztergálni, akkor egy csonkot készítenék külön ehhez hasonló kuplung oldallal, valamint a másik oldalon csatlakozási lehetőséggel az orsóhoz.
Valahol van egy ilyen kész terv, de most utólag az egy kicsit túlzás... Felesleges ide.

Quote (zasti)
Féltem hogy kóvályogni fog ha ezt megcsinálom mind a két oldalon.

Ettől azért nem féltem és félek, mert nekem nincs a máik oldalon megcsapágyazva az orsóm. Az egyik sem.:)
Az orsóm ezzel a megoldással axiálisan tökéletesen meg van fogva, az imbolygása pedig annyira minimális, hogy az hossz irányban gyakorlatilag nem hat a mozgásra.

Quote (zasti)
Ugye beszámolsz a használhatóságáról?

Igen. smile
Beszámoló: több mint egy éve használom a jelenlegi gépemen ezt a megoldást smile
Tesztelt kipróbált!

Quote (zasti)
Apropó, illeszted rendesen, vagy csak lazán, és a csavar tartja a belső gyűrűt


Ezekkel az eszközökkel és esztergálási tudással pontosan illeszteni sajnos nem tudok. de nagyon finoman lehet feltolni az átmérőre.

Volt olyan tengelyem egyébként ahol lazán lötyögött (ez túlzás azért) a csapágy az átmérőn. Nem volt gond vele.

Quote (zasti)
(azért én vagy végtam volna menetet, vagy kettészúrtam volna azt az anyát)

Az anyákat csak a kép és az elv kedvéért dobtam fel. Az egyik egy alacsony anya lesz (belül) úgy esztergálva, hogy a belső csapágygyűrűn ne menjen túl az átmérője a támaszkodási oldalon, a máik pedig meg lesz fúrva ahogy írtam is.

Remélem a következő tengelyekhez már lesz csapágyanyám!
Nem tudom mikor hoznak új szálítmányt Ramotai Tibihez.

Kérdezz bátram és főleg kritizálj bátran!
Ezek amolyan szükség megoldások.
De egyelőre működnek.

Az igazán szép és pontos dolgokat az egyik barátunk Hostya készítette a mostani gépemhez.
 
KisKZ Dátum/Date: Hétfő, 2011-09-05, 20:10 | Üzenet/Post # 38
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3088
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Quote (kymco1)
jó lenne nekem is egy ilyen géppark


Azért odabenn neked komoly eszköz van ám a kezedben!!!

Ezeket meg szépen lassan gyűjtögetem. Próbálom folyamatosan az első régi rossz minőségű cuccokat is kicserélni újabbakra.

Az esztergát meg be kellene állítani egy igazán hozzáértő segítségével.

de tudod... Az idő az a legkevesebb!! smile

Van körfűrész, csiszológép, kézifúró, állványos fúró, kézi gyalu, kisméretű apró vágótárcsás kézi körfűrész, Hőlégfúvó, kompresszor, homokfúvó pisztoly, flexek, csavarozgató eszközök, kulcskészletek, behajtók, mindenféle csiszoló eszköz meg a fene sem tudja. de ezek jó része amolyan tesco gazdaságos. Határeset. smile Mint ami van is meg nincs is. smile

Ami jó azt mindig mástól tanultam el, más tanácsa alapján vettem.

Pl ilyen volt a furat sorjázó aminek a használatára szintén Hostya vezetett rá!
Kis dolog de nagyon okos és célszerű.

Jó szakemberekkel beszélni mert nagyon nagyon sokat tanul az ember. Még azt is, hogy mit érdemes venni és használni és mit nem.
 
vjanos Dátum/Date: Kedd, 2011-09-06, 10:03 | Üzenet/Post # 39
nézelődő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 14
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Quote (KisKZ)

Ez egy TR 12x3 as orsó alapanyagból indult ki.


Milyen bicskákat használsz a kis esztergádon ehhez? Gyorsacélt?
A csapágyak sima mélyhornyúak?
A csapágyház miből lesz?
 
KisKZ Dátum/Date: Kedd, 2011-09-06, 18:09 | Üzenet/Post # 40
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3088
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Quote (vjanos)
Milyen bicskákat használsz a kis esztergádon ehhez? Gyorsacélt?


Ááá. Nekem könnyítésképpen van egy kis lapkás késem.
Bár lassan majd kell már új adag lapkát vennem.

Furatkésem is egy betétes kis spéci Kyoxera késem van csak, de ez csak olyan 15mm mélyre tud benyúlni.

Szóval eléggé gyenge vagyok ezen a téren.

Quote (vjanos)
A csapágyak sima mélyhornyúak?

Itt igen. Ehhez a teljesítményhez bőven elegendőek.

A fentebb említett csonkos megoldásnál kétféle csapágyazásban gondolkodtam anno.
Ez egyik esetben sima radax golyós vagy kúpgörgős megoldásban, de kicsiknél egy radiális egysorú és egy axiális csapágy kombinációjában.

De ahogy mondtam ennél a teljesítménynél erre semmi szükség nincs erre.

Quote (vjanos)
A csapágyház miből lesz?

Ahhoz megvan az alapanyagom. Alu vastaglemezből lesz kifaragva.

Igaz a mostani gépemen acélból készült csapágyházak vannak, de az azért mert éppen olyan volt alapanyagnak.
 
Fórum » HOBBYCNC » HobbyCNC gépek » KisKZ Gépe (KisKZ gépeiről)
Keresés:

Copyright HobbyCnCArt © 2023