Hobby, 3D, Relief, CNC  

[ Új üzenetek · Tagok · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
Oldal 23 / 28«1221222324252728»
A fórum moderátora: KisKZ, Tomi, csewe 
Fórum » HOBBYCNC » HobbyCNC gépek » Bárki gépe (Bárki ide tehet képeket, írhat információkat a saját gépéről)
Bárki gépe
KisKZ Dátum/Date: Hétfő, 2011-02-28, 16:25 | Üzenet/Post # 1
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
.
Ha valaki túl tágnak érez egy egész topicot a saját gépének, ide tehet be információkat, képeket róla.
 
nyárfa Dátum/Date: Hétfő, 2014-04-21, 21:08 | Üzenet/Post # 441
nézelődő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 18
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
miki-bá
igazad van ezek csak tervek. Nem szabad ennyire nagyot ugrani. Holnap lefotózom az ötletem amivel kiváltani szeretném a fiók csúszókat. Hidd el arról is fogunk nem is keveset beszélgetni smile az már félig kivitelezett.
 
nyárfa Dátum/Date: Kedd, 2014-04-22, 10:23 | Üzenet/Post # 442
nézelődő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 18
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Meg is vannak a fényképek. Röviden leírom az elképzelésemet és a gondolataimat a kialakítással kapcsolatban. Szeretném ha segítenétek kijavítani az esetleges kisebb-nagyobb tévedéseimet, hogy mielőtt mindent megveszek vagy beszerzek tiszta legyen a kép.

Az alapvető ötlet a szögvasas megoldás volt.



De amint látható a rögzítés szerintem nem teszi lehetővé a pontosságot. Látszólag nem lehet a síkokat, derékszögeket egyértelműen tartani. erre találtam ki a hatszög kialakítást ami igaz, hogy mindössze 60°-os szögben tartja csak a csapágyakat, de az ebből adódó problémáka a méretek növelésével kompenzálható.



A tervek a vízszintes Y tengelyre vonatkoznak, bár a megvalósítást az X tengelyen kezdtem mert meglátásom szerint az asztal síkját kell először kialakítani a későbbi derékszög beállítások miatt. Mivel MDF-ből, bútorlapból, meg ami van tongue készül minden (még erre sincs elég pénzem) a hátsó részt át kell gondolnom. Az X tengely esetén a felfele húzó erő nem foglya kiszakítani a 8-as csavart, de az Y esetén a szerkezet súlya már problémát okozhat a felső csapágynál. Ezen még gondolkodom.

Na de lássuk a megvalósulás első lépéseit:

 





Na és ezt a részt kell megoldani megnyugtatóan valahogyan:



Ebben szeretném kérni a segítségeteket. Persze a "vas" az Y tengelyé ezért ilyen rövid. Az X tengelyé 10cm-el hoszabb lesz, csak még nem fúrtam ki.
Csatolások/Attachments: 0563721.jpg(18Kb) · 0598001.jpg(68Kb) · 9625237.jpg(158Kb) · 5970392.jpg(82Kb) · 7211058.jpg(89Kb) · 8084524.jpg(82Kb) · 5340268.jpg(84Kb)
 
Amatőr Dátum/Date: Kedd, 2014-04-22, 19:47 | Üzenet/Post # 443
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 2207
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
nyárfa, azért ez a megoldás a fióksínhez képest sokkal stabilabb. Az utolsó képnél mit látsz problémásnak? Mit kell megoldani ott?

H1i.hu
 
nyárfa Dátum/Date: Kedd, 2014-04-22, 20:00 | Üzenet/Post # 444
nézelődő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 18
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Amatőr

Pofával lefele van az egész. Ha a terveket megnézed, láthatod a négy csapágy egy MDF lap oldalába van becsavarva, majd ez az egész e futó felület hátsó oldalára van csavarozva két távtartó segítségével. Nos ez nem stabil mert az MDF lap oldalának tartó szilárdsága hogy is mondjam...nagyjából semmitérő. most azon gondolkodtam délután, hogy mi lenne ha menetes szárral, vagy valamilyen tengellyel oldanám meg a 2-2 csapágy rögzítését. Csináljak vizuális tervet? Jobban látnád az aggodalmam?
 
nyárfa Dátum/Date: Kedd, 2014-04-22, 20:16 | Üzenet/Post # 445
nézelődő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 18
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Valami ilyenre gondoltam.
Csatolások/Attachments: 2175830.jpg(300Kb)
 
Amatőr Dátum/Date: Kedd, 2014-04-22, 20:38 | Üzenet/Post # 446
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 2207
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
nyárfa, így már értem az aggodalmad, én az egész kocsit aluból vagy acélból készíteném el, és ehhez csavaroznám az MDF lapot. A kocsi szerkezetéből ha lehet száműzném a fát és származékait, később sok probléma lehet vele. Használhatsz bakelitet, bármilyen műanyagot. Feltétlenül MDF-ből gondoltad megcsinálni?

H1i.hu
 
nyárfa Dátum/Date: Kedd, 2014-04-22, 20:46 | Üzenet/Post # 447
nézelődő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 18
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Amatőr, az van itthon  wink ez mindössze egy tűzoltó munka arra, hogy a következő gépet eltudjam készíteni. A jövőhónapban összeállítok egy kemencét alu öntéshez. A felgyülemlett hulladékot akarom beolvasztani és abból szeretnék egy komolyabb és nagyobb gépet. De azt is valahogy azaz valamivel el kell készíteni. A lötyögést és a rezonanciát addig is szeretném annyira lecsökkenteni alacsony költségvetés mellett, hogy gond nélkül tudjak alut megmunkálni.
 
miki-bá Dátum/Date: Kedd, 2014-04-22, 20:48 | Üzenet/Post # 448
alapvető tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 817
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 2
Helyzet/Status: Offline
nyárfa
Amatőrrel egyetértek. A csapágytartók ,a kocsik lehetnek akár szögvasból vagy zárt szelvényből.
A rajz jó és én az alsó tengelyt valahogy egy vagy kettő erősebb rugóval huzatnám meg.
Ezzel ki lehet küszöbölni a csapágyak holtjátékát.


" Ember ,küzdj és bízva bízzál"

http://famakett.hu/
 
Amatőr Dátum/Date: Kedd, 2014-04-22, 20:57 | Üzenet/Post # 449
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 2207
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
nyárfa, szerintem valami hulladék darab zártszelvénnyel is jobban járnál. Ha gondolod tudok adni plexit, bár az könnyen törik. Van alu lemezem is, megnézem holnap a műhelyben.

H1i.hu
 
nyárfa Dátum/Date: Kedd, 2014-04-22, 21:13 | Üzenet/Post # 450
nézelődő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 18
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Amatőr, nagy ötletet adtál. Van nekem is 20x20-as zártszelvény darabom itthon, eszembe nem jutott.

miki-bá, a menetes szárat akartam úgy rögzíteni, hogy adjon egy kis előfeszítést. De az nem annyira rugalmas. De ha a zártszelvényt rugóval rögzítem akkor két legyet ütök egy csapásra.

Ezeket nem is modellezem, csak nekilátok a hétvége fele.

Köszi mindenkinek a szakmai segítséget és a felajánlást is (amire most nincs szükség mert mint kiderült van anyagom csak nem abban gondolkodtam eddig) úgy érzem ez tényleg egy közösség. Örülök, hogy itt is lehetek.
 
nyárfa Dátum/Date: Péntek, 2014-05-02, 15:28 | Üzenet/Post # 451
nézelődő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 18
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Sziasztok!

Újra jelentkezem néhány képpel. Nos az ötleteket a meglévő anyagokkal összevetve született meg a képeken látható megoldás. Sajnos erőteljes előre-hátra rángatásra lötyög. A zártszelvény engedhet amire szereltem a csapágytartót. A hátsó részre szerelt menetes szárakkal nagyon szépen elő lehet feszíteni a csapágyakat, sőt túl is tudtam feszíteni. Az eredeti terveknek megfelelően 90°-al elfogom forgatni a csapágyazást. Kísérlet kicsit módosítva lesz megint, mert a hátsó négy csapágy helyett csináltam még egy pár hatszög csapágytartót ugyan csak 4-4 csapággyal. Ezeket fogom szembe fordítani, és így már 8-8 csapágyon fog futni egy-egy tengelyen. Amint látható sikerült hobbista áron beszereznem két lineáris csapágyat a Z tengelynek. Van hírdetve még olyan amivel kilehetne ezt a szenvedést váltani, de ez túl drága hobbinak. 

Nos ennyi nagyjából, de ha valakinek a képen látható megoldáshoz van ötlete szóljon. Addig nem szedem szét.

Az utolsó képen az asztal csapágyazása látható  wink
Csatolások/Attachments: 7262657.jpg(157Kb) · 0127980.jpg(159Kb) · 7471883.jpg(120Kb) · 0700335.jpg(103Kb)
 
Amatőr Dátum/Date: Péntek, 2014-05-02, 15:36 | Üzenet/Post # 452
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 2207
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
nyárfa, valószínűnek tartom hogy a két vezető rúd közé is kellene csapágyazás, annak hiánya miatt tudod túlfeszíteni és emiatt is lötyög, a két rúd egymás felé tud hajlani.

H1i.hu
 
nyárfa Dátum/Date: Péntek, 2014-05-02, 15:46 | Üzenet/Post # 453
nézelődő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 18
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Amatőr, a széleken is ugyan úgy lötyög mint középen. Gondoltam a közepére én is egy merevítést, de meglátásom szerint a 60°túl szűk és így képes az összes anyag rugalmasságát összeadva ekkorát mozdulni ami jelentős kb 10-15mm. És én még nem is vagyok olyan erős mint egy marómotor.

Hozzáadva (2014-05-02, 15:46)
---------------------------------------------
Amatőr, persze a magam megnyugtatása érdekébe, és a jó tanács belátása ként ezt a változtatást mindenképpen megteszem. A következő változatnál is szükséges úgy hiszem.

 
elektron Dátum/Date: Péntek, 2014-05-02, 15:52 | Üzenet/Post # 454
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 232
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 2
Helyzet/Status: Offline
Eleve úgy érdemes a konstrukciót megcsinálni, hogy elvileg is beállítható legyen és ne lehessen lötyögés, bármi is az oka.
 
nyárfa Dátum/Date: Péntek, 2014-05-02, 16:09 | Üzenet/Post # 455
nézelődő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 18
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
elektron, na pont ezt nem tudtam meglátni ebben az ötletben. Utólag felaggattam azt a két menetes szárat ami sokat segített a beállításban,  de az alapvető "beállítási lehetőségek és pontok" teljesen hiányoznak. Nem egy nagy ipari gépet akarok építeni, de kalibrálási lehetőségre szükség van ami ebből hiányzik.
 
elektron Dátum/Date: Péntek, 2014-05-02, 18:10 | Üzenet/Post # 456
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 232
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 2
Helyzet/Status: Offline
Van egy excenteres lehetőség, vagy nútot kell vágni sima furat helyett, stb. van pár lehetőség.
 
Topi Dátum/Date: Szombat, 2014-05-03, 20:33 | Üzenet/Post # 457
barátkozó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 89
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
nyárfa, szia!

Először is üdv a csapatban!
A gépeddel szerintem nem az a hiba, hogy olcsón, meglévő anyagokból akarod elkészíteni, hanem az, hogy már a tervezés fázisában "beletervezted" a hiba lehetőségét azzal, hogy egyszerre akarod megvezetni a szánt mindkét rúdon. Ez azért gáz, mert feltételezi a két rúd tökéletes párhuzamosságát, amelyet nem valószínű, hogy meg tudsz valósítani.  Ezen a linken megtalálod a gépem építésének részleteit, ahol látszik, hogy mire gondoltam:
Én  minden szánvezetéket  zártszelvényből készítettem, csapágy gördülőelemekkel, mivel ez olcsó megoldás, és a pontossága, merevsége elég egy famegmunkáló géphez. A keresztszánomon magyarázom el az elképzelésemet: Az alsó zártszelvény vezetéket körülfogja 4-4 csapágy, amelyek kottyanás mentesen vezetik a szánt. A felső vezetéken lévő 2-2 csapágy "csak" azt akadályozza meg. hogy az alsó vezeték hossztengelye  körül elbillenhessen a szán. Mivel a felső csapágyak a felső z.szelvény oldallapjain futnak, ezért extrém pontatlan esetben a két vezeték távolsága között akár z.szevény-vastagság (jelen esetben 30 mm!) is lehet, még akkor is az oldallapon futnak a felső csapágyak, ellátva feladatukat. A Te esetedben, mivel kör keresztmetszetű vezetékkel dolgozol, a megengedett pontatlanság "csak" a csapágyszélesség (5-6 mm) lehet. Ezt az elvet (egy vezet-egy támaszt) a többi szánra is alkalmazni kellene. Ehhez nem sokat kell alakítanod a szerkezeteden szerintem. Ráadásul a tömegektől függően lehet, hogy nem is kell ennyi csapágy! A gépem portálos rendszerű, tehát a fix asztal fölött egy portálon megy az összes szán. Ezért a leghosszabb (Y) szán vezetékeihez nem is raktam alulra csapágyakat, hiszen a teljes tömege 25 kg, amely nem fog elemelkedni a vezetéktől munkavégzés közben. A 10 kg-os keresztszánra (X) terveztem ilyen csapágyakat, de elfelejtettem beszerelni, és ez a szán sem emelkedik meg.
Na, gondolatébresztőnek egyelőre ennyi, ha kérdésed van írj, majd összehozzuk a megoldást együtt valahogy!

Topi
 
Bizi Dátum/Date: Szombat, 2014-05-03, 21:31 | Üzenet/Post # 458
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 190
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
nyárfa
Szia.
A két rúd közé mindenféleképp tegyél rúdból,vagy vastagabb laposvasból merevítéseket,ami megfogja akadályozni,hogy a rudak párhuzamossága megváltozzon.
Ha ez meg van,nincs szükség további csapágyakra.
Nagyon ötletes megoldás.
 
nyárfa Dátum/Date: Szerda, 2014-05-14, 13:06 | Üzenet/Post # 459
nézelődő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 18
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Üdv mindenkinek!

Megint eljutottam egy fázisig és megmutatnám nektek is. 

1.: Átgondolva az eddigi tapasztalatokat maradtam az "oldalról" támasztás mellett, és mivel az alapanyag nem annyira drága (800ft/500mm 19-es hatszög, 147ft/db 608-as csapágy) mindkét oldalra ugyan azt tettem.


Nem látszik ezen a képen, de középen összesen egy!! menetes szár köti össze a két lapot (azaz a Z tengely tartót, és a hátlapot)

2.: Meg akartam szüntetni a "libegést" de ezzel a módszerrel sem sikerült!!! Hmmmm. De miért is? Aztán rájöttem, hogy a hiba a felfogatóban van.


Amint látszik oldalról tettem egy darab MDF-et még, mert a lineáris csapágy magasabban van mint a motor felfogató két vízszintes része. A libegés az MDF rugalmassága és hajlékonysága miatt jött létre az atombiztos csapágyazás ellenére. Egy kis ragasztó és a dolog orvosolva.

Jelenleg annyira stabil, hogy nem merem tovább feszíteni, nehogy eltörjem az MDF lapok valamelyikét. De az biztos, hogy a motorok nem fogják elhajlítani vagy eltörni a szerkezetet (1Nm kevés ehhez).

A jelenlegi kísérlet lényege, az egyszerű, olcsó, de még stabil megoldás megkeresése. A gép a mostani átépítés után ha működik az alumínium öntés elsajátítása után amit Berényi Józsinak köszönhetek (itt is fent van) a gép alkatrészeit kiöntve, megmunkálva a fa részeket egyszerűen csak kicserélem. A végére vagy lesz egy vegyes gép, vagy lesz egy fa gép a padláson darabokban (nem dobom ki a kiépített elemeket) és lesz egy alugép ami működik. 

Végül még két kép:

Hozzáadva (2014-05-14, 13:06)
---------------------------------------------
Az utolsó két képre gondoltam :).

Ui.: lassan tele "szemetelem" ezt a topikot ha úgy érzitek, hogy láttok bennem lehetőséget, kérnék egy külön helyet, hogy ne csak rólam szóljon oldalakon keresztül ez a topik.

Csatolások/Attachments: 1998782.jpg(97Kb) · 8406890.jpg(105Kb) · 4747777.jpg(81Kb) · 3111673.jpg(92Kb)
 
csiki Dátum/Date: Szerda, 2014-05-14, 14:17 | Üzenet/Post # 460
komoly tag
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 369
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
Idézet nyárfa ()
Megint eljutottam egy fázisig és megmutatnám nektek is.


Halad ez szépen lassan. smile

Nem olvastam még végig az írásaid, de azzal a köracéllal sok gondod lesz még szerintem.
Ilyenkor még szépen szaladgál, de használat közben pillanatok alatt meghengerlik a csapágyak.
Ami még nagyobb baj az, hogy nem használod általában ki az egész mozgást és emiatt
az után állítás is lehetetlen lesz. A csapágy gyakorlatilag egy vonalon találkozik a a sínnel.
Sokkal jobb lett volna húzott négyszögacélt tervezned a sínnek és arra fektetni a csapágyak
palástjait.

Van egy csapozó kocsis marógépem ami hasonló megvezetésű
ezért ez is tanulságos lehet.
Valami kefét szerkessz a csapágyak elé-mögé ami lesepri a port mert azt is úgy rá hengerli
a sínre, hogy kis idő múlva csak zakatolást hallasz.

Üdv
 
Fórum » HOBBYCNC » HobbyCNC gépek » Bárki gépe (Bárki ide tehet képeket, írhat információkat a saját gépéről)
Oldal 23 / 28«1221222324252728»
Keresés:

Copyright HobbyCnCArt © 2016