 |
Kéri gépe/gépei
| |
Kéri |
Dátum/Date: Kedd, 2014-02-04, 22:16 | Üzenet/Post # 21 |
ismerkedő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 74
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline |
Amatőr: Igen direktben hajtom és tény, hogy emiatt nem optimális a motor teljesítmény illesztése a mechanikához, kb. 2:3-1:2-edes lassítással lenne jó, de ennyit beáldoztam az egyszerűség oltárán. Alapvetően elég a motor teljesítmény, de kicsit fürgébbet szeretnék, vagyis azt akarom hogy stabilan tudja azt, amit ezzel a motorral csak a határig kihajtva. Mivel amúgy is léptető motor hiányom lépett fel, venni kell, és akkor már ehhez veszek nagyobbat a mostani motorok meg maradnak az esztergán, mert oda bőven elég. Mágnesfék van a motor végén, meg egy HALos indexjeladó. Kikapcsolt állapotban rögzíti a motort, így nem kell tartó áram tud hűlni a motor álló helyzetben. Felprogramoztam egy PIC-et ami ezt kapcsolgatja a Step jeleket figyelve, de ez most nincs bekötve. Sok vizet nem zavarnak, a tengely hátrafelé is túllóg, a többi holt tömeg meg könnyű üreges műanyag rajta.
BLDC motort azért vettem meg mert a bolti ár feléért odaadták a sárga fórumon, azt meg nem hagyhattam ki már régóta fájt a fogam egy ilyenre, hogy megtapasztaljam mit is tudnak. Ezt elhasználom másra, vagy odaadom havernak mert ő is csurgatja rá a nyálát, én meg veszek magamnak egy nagyobb fordulatut, mert vannak ebből olyanok amik 60ezret is pörögnek, szóval nincs értelme áttétellel vacakolni, hiszen pont ez lenne a lényege ezeknek. A teljesítménye számomra is hihetetlen. Ezt még nem tudtam mivel próbálni, mert nincs ekkora áramú tápom...hacsak nem rákötöm a hegesztőtrafóra de tény hogy fordulaton nem tudtam lefogni, ronggyal a külső forgórészt szorítva sem, tehát igen nyomatékos, vagyis nem csak ilyen kamu P.M.P.O teljesítmény adat ez.
Igen a DOS csak a teszteléshez kellet, mert bár tudok építeni 555-össel vagy PIC-el egyszerűbb szabályzást is, de minden alkatrészem bent van a melóhelyemen, ez meg adott volt. Amúgy azt akarom hogy a MACH3 PWM orsómeghajtását átkonvertálom RC szervó szabványú jelformátumra és akkor közvetlenül tudom vezérelni. Szívás az ebben, hogy a videón látható laptop, még 5V-os TTL kompatibilis printerporttal kényelmesen meghajtja a motorvezérlőt, de a CNC-s gépem csak 3,5V-ot ad már csak ki, az lehet hogy már kevés lesz így külön táppal és illesztővel kell bonyolítanom. |
|
| |
miki-bá |
Dátum/Date: Szerda, 2014-02-05, 21:26 | Üzenet/Post # 22 |
 alapvető tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 855
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 2
Helyzet/Status: Offline |
Kéri, Üdv ! Nagyon tetszik amit csinálsz. Számomra meglepő ,hogy majdmindent szártszelvényből építesz. Kíváncsi leszek a kész gépre. A BLDC motor nálam egy modellrepülőbe való 1500Kv értékű motor ami egy ER11 -es kis fortunát hajt meg 1:2 áttátellel. 30A-os modellszabályzóval és egy modell szervóteszterrel, amin a fordulatot is lehet egy potival állítani. A táp egy 12v-os autó akku és amikor használom akkor ráteszem az akkutöltőt. A kis fortunát csak gravírozáshoz használom és órák után sem melegszik jelentősen. Az egészet be lehet fogni a marómotor helyére 1 perc alatt. Sok sikert az építéshez. Üdv Miki bá
" Ember ,küzdj és bízva bízzál"
http://famakett.hu/ |
|
| |
Kéri |
Dátum/Date: Szerda, 2014-02-05, 23:07 | Üzenet/Post # 23 |
ismerkedő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 74
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline |
Miki Bá, Köszönöm! A zártszelvény olcsó és ezt tudom megmunkálni, ezért erre terveztem az egészet. De azért 5mm falvastagságú az a zártszelvény
A BLDC-s tapasztalataid hasznosak nekem is, köszönöm! Én is úgy akarom megcsinálni, hogy egy mozdulattal bele lehessen tenni a Kress helyére, de ez még nincs letisztulva a fejemben. Egyenlőre a vezérlésén dolgozok. |
|
| |
Topi |
Dátum/Date: Szerda, 2014-02-19, 20:51 | Üzenet/Post # 24 |
 barátkozó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 93
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline |
Sziasztok!
Kéri, nagyon jól haladsz a gépeddel, mikorra tervezed befejezni?
Másik kérdés:(lehet, hogy egy kicsit OFF) Valaki magyarázza meg, hogy a BLDC motort miért csak akkuról lehet üzemeltetni, miért nem jó neki egy hegesztőtrafó paraméterű táp?
Topi |
|
| |
Kéri |
Dátum/Date: Csütörtök, 2014-02-20, 17:28 | Üzenet/Post # 25 |
ismerkedő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 74
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline |
Topi, már csak 1-2 év és kész lesz
Lehet tápról is hajtani, de láttad te már mennyibe kerül egy olyan tápegység ami elbírja? Akku+töltő sokkal olcsóbb.
Én most azon filózok hogy IGBT-vel fogok egy PWM feszültség csökkentőt csinálni közvetlenül 230V-ra és egy jó nagy puffer kondira ami bírja ezt az áramot, ezzel megspórolom a trafót, vagy a bonyolult/drága kapcsolóüzemű tápot. Annyi hogy érintésvédelem kialakításánál úgy kell tekinteni hogy mindenben 230V-van tehát ennek megfelelően kell szigetelni és földelni, meg lehet egy FI relét is rátenni. |
|
| |
 | |  |
| Copyright HobbyCnCArt © 2023 | | |
 | |  |
|
|