Hobby, 3D, Relief, CNC  

[ Új üzenetek · Tagok · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
Oldal 1 / 212»
A fórum moderátora: KisKZ, Tomi, csewe 
Fórum » HOBBYCNC » HobbyCNC gépek » Kéri gépe/gépei (Kéri gépeiről minden)
Kéri gépe/gépei
richy92 Dátum/Date: Szerda, 2013-04-03, 10:40 | Üzenet/Post # 1
barátkozó tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 91
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Kéri gépéről/gépeiről minden


Az üzenetet módosította/Modified by richy92 - Szerda, 2013-04-03, 10:47
 
Kéri Dátum/Date: Szerda, 2013-04-03, 12:29 | Üzenet/Post # 2
ismerkedő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 74
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Köszönöm a topikot!

Sokan ismertek, illetve gondolom követtétek nagyjából a sárga fórumon a gépeim épülgetését, de hogy ne a levegőben
lógjon a történet annak, aki mégsem ismer, egy gyors áttekintés rólam és az
aktuálisan épülő gravírozógépemről.

Rólam azt érdemes tudni, hogy engem a gépek és a mechanikai alkotás jobban vonz mint a használat.
Egyszerűen szeretek megoldani problémákat, és ezért, amit lehetséges én
csinálok, még akkor is ha megvenni olcsóbb/egyszerűbb. A "lehetetlen"
szót nem ismerem, csak a "nem érdekel", vagy "nincs időm rá"
kifejezéseket smile tehát ehhez mérten nézzétek el nekem, ha valamit nagyon
makacsul én akarok megcsinálni. Ugyan akkor, gépeim leginkább a kézi
szerszámokban és egy pici kínai esztergában merülnek ki, szóval
lehetőségeim korlátozottak, de innen szép nyerni smile

Valami ilyesmit építek most. Persze a látványtervhez képest, már változtak
minimálisan az arányok és a szerkezet, de az alap adatok:
20mm-es szabadon álló lineár
60*60-as acélprofil váz
TR14*4mm Trapézmenetes orsó,  műanyag anyával
kb. X250mm Y200mm Z100mm
Fő célja a nyák gravírozás, és apróbb alkatrészek marása.


A gépparkom korlátai miatt az Y-Z kocsit végül zártszelvényből építem
meg. Az eredeti terven szereplő alu kocsit, majd saját magán szeretném
legyártani.


Addig is peremes csapágyházakat gyártok hozzá




Y kocsi kezd összeállni


ZX100-as műanyagba trapézmenet fúrása


Anya....anya csak egy van (készen) smile


Orsó csapágy alkatrészei. Ebben a konstrukcióban a csapágyhézagot a két sárgaréz persely méretei határozták volna meg, de végül egy perselyt és kontraanyás feszítést alkalmaztam, viszont meló közben nem mindig fotózok.


Hajtáslánc egyben


Vázon a rögzítési pontok és furatok kialakítása




Csapágyházakat és a rögzítéseket a váz belsejében rejtem el. Igaz hogy macerásabb így szerelni, de esztétika és a mechanikus védelem miatt megéri.


Y tengely egyben. Motor még nincs rajta ezen a képen, de már az is felkerült. A kuplung szintén a vázon belül van, így megspóroltam egy ronda motortartó konzolt.


Z vezeték befogói készülnek. kb. ez a legnagyobb alkatrész, amit még be tudok fogni a kis esztergába. Még így is le kellet csapnom a hasábok sarkait, hogy ne akadjon az eszterga ágyban.


Egyben megmunkálva, nem probléma a kézimunka esetleges pontatlansága...


...mert garantáltan együtt fog futni a két lineáris vezeték.


kb. itt tartok most a masinával, miközben 1000 más dologgal foglalkozok.

Legutóbbi tettem amire büszke vagyok, pl. az, hogy a kínai esztergára felraktam két darab léptető motort, és meglepő módon még működik is:



Video az első munkájáról...kicsit felgyorsítva :)
 
Topi Dátum/Date: Szerda, 2013-04-03, 17:30 | Üzenet/Post # 3
barátkozó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 89
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Szia!

Gratulálok a gépedhez, nagyon profi munka. Egyszerű megoldások és masszív szerkezet.

Az esztergáddal kapcsolatban kérdezem, hogy mekkora a gép és mekkora motorokkal hajtod a szánokat (gondolom az eredeti menetes orsókkal)?

További sok sikert!

Topi

Hozzáadva (2013-04-03, 17:30)
---------------------------------------------
Milyen falvastagságú zártszelvénnyel dolgozol?

Topi

 
Kéri Dátum/Date: Szerda, 2013-04-03, 19:16 | Üzenet/Post # 4
ismerkedő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 74
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Köszi!

Igyekeztem tervezésnél egyszerűsíteni a saját dolgomat.
A zártszelvény 5mm falvastagságú.
4mm-re terveztem a terheléseket, de a vastelepen elcserélték smile Ezért is nem tudtam a belsejébe rakni a lineáris csapágyakat, ahogy a terven szerepel. A túlméretezés persze nem hátrány, de már eredetileg sem a váz volt a gyenge pont, hanem a vezetékek görbülése, ezért is terveztem ilyen kicsire, mert a 20mm-es vezeték ekkora fesztávon még elég merev a célkitűzéshez.

Eszterga egy 300mm hosszú 160mm elfordulású, UniMax-tól vásárolt kínai.
Borzalmas silány anyag és összeszerelés, de szétszedtem, beállítgattam, amire nekem kell arra jó. Na meg helyem sincs nagyobbra.

Motorok paramétereit nem tudom, szó szerint kukáztam smile 60mm átmérő, 60mm hosszú maga a motor. Akkora mint az NEMA23-ból az 1,3Nm-es. Én is olyan 1,5-re tippelem a nyomatékát, de ez 5 fázisú. 70V 2A-el hajtom. Éppen elbírja a gyári orsókat. Olyan 1500mm/perc sebességet tud mindkét irányba. A motor felbontása 1000lépés/fordulat, így a keresztszánon 1/1000mm a hossz-szánon meg 1/670mm a felbontás, ezzel már kényelmesen tudok csapágyat illeszteni smile
Persze jó nagy kottyanása van, de ezért esztergálok csak egyik irányból.

Az egyik motor a kereszt szán kézikerekére van rátéve, ez szerepel a fotón. A másik a vonó orsóra van rátéve szintén direktbe egy kuplunggal, a fogaskerék helyett.
 
miki-bá Dátum/Date: Szerda, 2013-04-03, 20:30 | Üzenet/Post # 5
alapvető tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 817
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 2
Helyzet/Status: Offline
Kéri
Üdv !
Nagyon szinpatikus amit csinálsz. Ügyes vagy !
Amit csinálsz az is bizonyítja ,hogy nem feltétlen fontos milliókat költeni egy gépre akkor
ha leleményes az ember.
Várom a fejleményeket.
 
Üdv
 
Miki bá


" Ember ,küzdj és bízva bízzál"

http://famakett.hu/
 
süllő46 Dátum/Date: Vasárnap, 2013-04-07, 22:01 | Üzenet/Post # 6
komoly tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 463
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 1
Helyzet/Status: Offline
Kéri, A géped épülését az elejétől  figyelemmel kísértem a sárgán. Nagyon tetszik a zártszelvény alkalmazása, rendkívül ötletes megoldás, a kivitelezésről nem is beszélve. A gépedben az tetszik, hogy nem a bejáratott sémák alapján készül.
Én is most építem első gépemet. Teljesen tudatlanul fogtam neki de a hozzád hasonló kreatív fórumtársak ötleteit felhasználva jutottam idáig.
 
Kéri Dátum/Date: Hétfő, 2013-04-08, 09:22 | Üzenet/Post # 7
ismerkedő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 74
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Idézet (süllő46)
Kéri, A géped épülését az elejétől figyelemmel kísértem a sárgán. Nagyon tetszik a zártszelvény alkalmazása, rendkívül ötletes megoldás, a kivitelezésről nem is beszélve. A gépedben az tetszik, hogy nem a bejáratott sémák alapján készül.

Köszönöm!
Azonban nagyon is sémák alapján alakult ki ez a konstrukció, bár tény hogy nem konkrét gépet másoltam, de vannak azért hasonlóak.
A többiek gép építős topikjai a kedvenc olvasmányaim. Mindig figyelek, nézegetem én is a más gépek megoldásait és ami tetszik, vagy jónak tartok azt megjegyzem, és ha rákerül a sor felhasználom.

Ez a konkrét konstrukció úgy indult, hogy egy kezdő CNC konstruktőrnek (Dezs)  rengeteg jó és lényege törő (valamint fárasztó smile ) kérdése volt, és egy koncepciója pár hibával.
50ezer forintos költségvetéssel akart építeni egy használható marógépet.
Én meg türelmesen válaszolgattam neki, adtam neki ötleteket mechanikai megoldásokra, költség lefaragásokra, linkeltem a részlet megoldásokra példákat, rajzoltam neki egy hozzávetőleges modellt, hogy tudja mire gondoltam, kiszámoltam neki a szerkezeti merevséget. Aztán mire befejeztük volt egy letisztult, olcsó és elég jó konstrukció, amit nekiállt megépíteni. Mondjuk kapkodva és finommechanikai tapasztalat nélkül rakta össze, így elég problémás lett a végeredmény és azóta nem is hallottam róla.

Viszont nekem is tetszettek a tervek, és egyszerűnek tűnt (nem az smile ) ezért elkezdtem megépíteni, sokkal gondosabban.
Eddig minden megoldás úgy működik ahogy azt elképzeltem, de azért nem nyugszok meg amíg össze nem áll a komplett gép. smile

Az általad épített konstrukció is nagyon jó. Az már komolyabb munkákra is alkalmas.
 
süllő46 Dátum/Date: Hétfő, 2013-04-08, 21:42 | Üzenet/Post # 8
komoly tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 463
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 1
Helyzet/Status: Offline
Irigylem azokat -Téged is - akik látvány terveket készítenek, kitudják számolni a különböző erőhatásokat és ennek tudatában építik meg a gépüket. Nekem egyetlen rajzom van ami a hídlábakat ábrázolja. Az cnc-vel készült így kellett egy pontos rajz.
 
zasti Dátum/Date: Csütörtök, 2013-04-25, 18:12 | Üzenet/Post # 9
Fontos tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 671
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 5
Helyzet/Status: Offline
Szia

Ezt a gépet már az "SG"-n is néztem.
Nagyon komoly!!
Látom esztergálás terén Te is bevállalós vagy smile
Fogadd elismerésem
Üdv Zasti


In the life everything is moving. Like Me.
"Down the slope."
 
Kéri Dátum/Date: Csütörtök, 2014-01-23, 21:55 | Üzenet/Post # 10
ismerkedő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 74
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Visszatértem cool
Hosszú nyári szünet után, ismét nekiláttam a gépem építésének.

Z tengelyek alsó befogója és orsó csapágyház, két oldalról precízen egy tengelybe esztergálva.


Csapágyak szépen passzolnak a helyükre.


Orsó végmegmunkálással is elkészültem. Háát...bevallom, elszúrtam az elsőt, mert nehéz befogni az orsót, de végül műanyagból esztergált futer elég jól bevált. Mivel az orsó vékony ehhez a kicsi csapágyhoz is, rásajtoltam hőzsugorítással egy sárgaréz tengelyt, majd egyben esztergáltam a csapágyhoz. Majd később megy rá egy M10-es finom menet, amivel precízen be lehet állítani a csapágy előfeszítést. Ezért is hagytam egy vékony részt hatlapúra, hogy így meg tudjam fogni a tengelyt villás kulccsal.


Z tengelyek felső befogója, és motortartó


Sikerült ezt is a végletekig leegyszerűsíteni. Szép kis kompakt szerkezet, de cserébe nem lehet hozzáférni a motor oldali kuplunghoz ha össze van rakva, igaz erre nincs is szükség.


Z tengelyt összeállítottam. Az alaplap végeit Praktikeres, gagyi faipari felsőmaróval és fához való gagyi marószárral martam síkba. Magam is meglepődtem milyen jó és pontos felületet sikerült előállítani...persze a munkavédelmis ismerőst küldjük jó messzire nehogy infarktust kapjon biggrin ...mindenesetre védőszemüveg volt rajtam, és legkisebb teljesítménnyel hajtottam a gépet, hogy inkább lefulladjon, ha beakad.


A marómotor felfogatásba kellet egy-egy 80mm hosszú precíz furat hosszában, hogy így egyetlen átmenő csavarral tudjam összefogatni a tengely befogót, az alaplapot, és a maró befogót. Esztergával ez is sikerült. Persze még hiányzik egy két furat a csavaroknak, meg méretre kell igazítani pár alkatrészt, letisztázni néhány illesztő felületet, kiglancolni, hogy ne úgy nézzen ki mint egy lestrapált gép.

Hozzáadva (2014-01-23, 21:55)
---------------------------------------------
Behasítottam 0,6mm-es fűrésszel a lineár tengely befogókat, így csavarral meg tudom szorítani.

Esztergával lesíkoltam a lin.csapágy konzolját az Y és Z tengelyhez is, hogy precízen össze tudjam illeszteni és hegeszteni.


Egyben az Y-Z kocsi, a hegesztés a sarkok miatt ronda lett, ezért azt nem mutatom, de azért összefolyt az anyag és meglepő módon a derékszögesség sem húzódott el. Csavarozni macerás lett volna.


Kezd összeállni a híd. Sajnos nem találtam a maradék ZX100-as anyagom, így a Z-hez nem tudtam anyát csinálni, de amúgy is elég volt mára.


És végül egy videó a mozgásról. 2000mm/perc@500mm^2/perc

Az üzenetet módosította/Modified by Kéri - Péntek, 2013-09-27, 21:22
 
elektron Dátum/Date: Csütörtök, 2014-01-23, 22:11 | Üzenet/Post # 11
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 229
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 2
Helyzet/Status: Offline
Heló, én is aktiválom magam mostanában a gép építésben, haladjunk, mert sose lesz kész. smile
 
Kéri Dátum/Date: Csütörtök, 2014-01-23, 22:21 | Üzenet/Post # 12
ismerkedő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 74
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Bezony smile de úgy látom mindenki más is most állt neki, hát én is kedvet kaptam.
Apropó, beszéltünk hogy nem bír túl nagy sebességet a műanyag anya. Na ezt leteszteltem. Nem léptetővel hanem fúróval hajtva de nem sokkal gyorsabb mozgással, túlmelegedett és megszorult. Persze kihűlés után ment tovább minden.
Mondjuk léptetővel nem volt semmi gond, szóval a célnak megfelel, de nagyobb motorhoz már bronz anya kell.
 
elektron Dátum/Date: Csütörtök, 2014-01-23, 22:29 | Üzenet/Post # 13
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 229
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 2
Helyzet/Status: Offline
A képeid itt nálam nem jelennek meg, meg a videód linkje se jó, megnézném.Bocsi, a képek jönnek, lehet videó is, csak a netem szállt el itt közben elnézést, nincs azzal gond, a hófúvás lehet ideért ...

Az üzenetet módosította/Modified by elektron - Csütörtök, 2014-01-23, 22:35
 
Kéri Dátum/Date: Csütörtök, 2014-01-23, 22:38 | Üzenet/Post # 14
ismerkedő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 74
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Sárga fórumon is fent van, de nem értem miért nem jelenik meg, nálam látszódik, a PC-n a tabletten és a mobilomon is.

Hozzáadva (2014-01-23, 22:38)
---------------------------------------------
Mondjuk az tény hogy ez a fórum motor nehezen viseli a kilóméter hosszú és https-es SkyDrive-os filecímeket.

 
elektron Dátum/Date: Csütörtök, 2014-01-23, 23:16 | Üzenet/Post # 15
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 229
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 2
Helyzet/Status: Offline
Megy az, csak a netem volt megszakadva az előbb..
 
Amatőr Dátum/Date: Péntek, 2014-01-24, 19:57 | Üzenet/Post # 16
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 2207
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
Kéri, ma végre megjelentek nálam is a képek, tegnap valamiért nem jöttek be.
Gratulálok, szépen alakul a gép, mi lesz a feladata?


H1i.hu
 
Kéri Dátum/Date: Péntek, 2014-01-24, 20:32 | Üzenet/Post # 17
ismerkedő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 74
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Kösz!

Bár az hogy "szépen alakul" költői túlzás, mert mindig csak karácsony környéki szünetekben csinálom, így ha megnézed mikor kezdtem építeni, akkor gravírozó gépről átkeresztelhetném lucaszékének biggrin

Amúgy elsődlegesen NYÁK gravírozásra kezdtem el építeni, de nem titkolt szándékom mérsékelten alu marásra is használni. Elég jó masszívra sikerült, szóval ha nem jön elő valami rezonancia, akkor ez menni is fog. Mindenesetre láttam már gyengébb mechanikával is ilyet művelni, szóval bizakodok.
 
Amatőr Dátum/Date: Szombat, 2014-01-25, 13:38 | Üzenet/Post # 18
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 2207
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
Kéri, azért van haladás ez látszik smile Látom géppark is van, így azért könnyebb mint elhordani valakihez az alkatrészeket.
Első ránézésre azt mondanám hogy kisebb fogásokkal menni fog az alu is.


H1i.hu
 
Kéri Dátum/Date: Kedd, 2014-02-04, 17:04 | Üzenet/Post # 19
ismerkedő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 74
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Z tengelyt is összeraktam kezd tényleg látványos lenni a fejlődés.
Mondjuk motorok erősebbek kellenek rá, vagy még szórakozni azzal, hogy könnyebben fusson az orsó.

Hozzáadva (2014-02-04, 17:04)
---------------------------------------------
Meg ha már itt járok, akkor ezt a BLDC motort gravírozáshoz akartam használni. Elég izmos mert közel 2kW-ra képes, de sajnos elég alacsony a fordulatszáma.
Jobb híján DOS alól adtam neki vezérlést

 
Amatőr Dátum/Date: Kedd, 2014-02-04, 19:37 | Üzenet/Post # 20
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 2207
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
Kéri, alakul ez! Miből gondolod hogy erősebb motorok kellenek? Nem látszik igazán, de jól sejtem hogy direktben hajtod az orsót? A dumper feltétlenül kell a motor másik végére? Vagy az kézi tekerő?

Nem ismerem ezeket a BLDC motorokat de ha ekkora teljesítményt tud (mindig meglepnek ezek a nagy számok ilyen kis méretnél) akkor egy gyorsító áttételt is el kell vigyen. A DOS gondolom nem végleges megoldás.


H1i.hu
 
Fórum » HOBBYCNC » HobbyCNC gépek » Kéri gépe/gépei (Kéri gépeiről minden)
Oldal 1 / 212»
Keresés:

Copyright HobbyCnCArt © 2016