Hobby, 3D, Relief, CNC  

[ Új üzenetek · Tagok · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
Oldal 2 / 5«12345»
A fórum moderátora: KisKZ, Tomi, csewe 
Fórum » HOBBYCNC » HobbyCNC gépek » Bizi gépe
Bizi gépe
KisKZ Dátum/Date: Szombat, 2013-02-23, 12:41 | Üzenet/Post # 1
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Bizi gépe/gépei
 
Bizi Dátum/Date: Péntek, 2013-04-19, 19:19 | Üzenet/Post # 21
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 190
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
A 3 tömszelence,és az öt 4 pólusú csatlakozó is beszerelésre került.
A tömszelencékben megy be a maró,a világítás,és a tokmányt forgató motor vezetéke.
A tokmányt léptetőmotorral,és 1 villany motorral is meg fogom forgatni,ez utóbbit 50,és 2000 fordulat között lehet használni.
A 4 pólusú csatlakozó fentről lefelé:A,X,Y,Z,és legalul a végállás kapcsolók lesznek bekötve.
Csatolások/Attachments: 2783440.jpg(64Kb)


Az üzenetet módosította/Modified by Bizi - Péntek, 2013-04-19, 19:20
 
Bizi Dátum/Date: Péntek, 2013-04-19, 19:24 | Üzenet/Post # 22
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 190
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
A hétvégén meghoztam 1 pár elemet,amit a mai napon el is kezdtem a gépre építeni.
970mm-es alu profilok 30x60,melyek végei kaptak M8-as menetet.
Csatolások/Attachments: 1114351.jpg(71Kb)
 
Bizi Dátum/Date: Péntek, 2013-04-19, 19:27 | Üzenet/Post # 23
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 190
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
20-as talpas lineárok 1100mm,melyeket fel is fúrtam a gépre.
Csatolások/Attachments: 8363230.jpg(70Kb) · 1102969.jpg(71Kb)


Az üzenetet módosította/Modified by Bizi - Péntek, 2013-04-19, 19:29
 
Bizi Dátum/Date: Péntek, 2013-04-19, 19:39 | Üzenet/Post # 24
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 190
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
És persze hozzá a csapágyak,amik 60x40-es zártszelvényre kerültek.
Az első képen jól látható a csapágyban elhelyezkedő golyósor.
Ahogy a képen is látszik felülre került a két soros rész,mert úgy gondoltam így jobb lesz,de sajnos remegett.
Igaz a gyári kevéske olaj van benne,de majd megkenem szánolajjal,vagy zsírozzam inkább?
Holnap lefotózom egyben is.
Csatolások/Attachments: 3820517.jpg(59Kb) · 4170555.jpg(78Kb)


Az üzenetet módosította/Modified by Bizi - Péntek, 2013-04-19, 20:22
 
Bizi Dátum/Date: Szombat, 2013-04-20, 18:42 | Üzenet/Post # 25
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 190
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Ma összeépítettem az Y tengelyt.
Csatolások/Attachments: 0534556.jpg(90Kb)
 
Kéri Dátum/Date: Vasárnap, 2013-04-21, 06:11 | Üzenet/Post # 26
ismerkedő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 74
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Szépen alakul!
A vezetékeket csak simán ráteszed a zártszelvényre? Nem feszül a szerkezet?
Hegesztés okozta deformációval mit csináltál?
Csak azért kérdem mert én még a hegesztés előtt vagyok.
 
Bizi Dátum/Date: Vasárnap, 2013-04-21, 12:37 | Üzenet/Post # 27
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 190
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Kéri,
Szépen,csak lassan.
A vezetékeket kábel sínben a zártszelvényen viszem fel,és energia láncba lesz még bele rakva.
Magában az asztalban beton van,így az nem deformálódott annyira.
A tengelyt amire feltettem,ki kellett középen hézagolni,mert volt benne egy kis hajlás.
A csapágyaknál vissza szétszedtem,mert nem sikerült párhuzamosan össze hegeszteni a függőleges zártszelvényeket.Elhúzta a hegesztés 1mm-re.Na meg a zártszelvény felülete sem sík,kicsit domború.
Most 10milis kazánlemezt vágtam le a két csapágy összefogatására,így már szépen remegés mentesen futnak.Majd ehez csavarozom a függőleges zártszelvényeket.
Remélhetőleg így már jó lesz.
Ha elkészül teszek fel képet róla.


Az üzenetet módosította/Modified by Bizi - Vasárnap, 2013-04-21, 12:40
 
Bizi Dátum/Date: Vasárnap, 2013-04-21, 18:52 | Üzenet/Post # 28
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 190
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
A 10-es kazánlemez csodákra képes.
Csatolások/Attachments: 6174447.jpg(73Kb) · 1713441.jpg(67Kb)
 
Bizi Dátum/Date: Vasárnap, 2013-04-21, 19:04 | Üzenet/Post # 29
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 190
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Mivel a tengelyt tartó zártszelvény már be van fixre hegesztve,sajnos nem tudtam beljebb vinni,hogy a 10-es kazán lemez is elférjen,mert a flexel nem férek hozzá,hogy körbe vágjam.
Ezért kényszer megoldásként 1 másik zártszelvényhez folyamodtam.
Legalább így már párhuzamosak a függőleges zártszelvények is.
Holnap meg hegesztem a hosszanti oldalát is,meg felfúrom a rögzítést is.Most csak pillanatszorítóval van rögzítve.Na meg persze ki csinosítom,hogy ne legyen ilyen csúnya.
Annyira jól sikerült,hogy elég csak ráfújnom az alu idomokra,és végig szalad az Y tengelyen. hands
Csatolások/Attachments: 7285193.jpg(80Kb) · 2668537.jpg(71Kb)
 
Bizi Dátum/Date: Szombat, 2013-06-01, 14:52 | Üzenet/Post # 30
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 190
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Sikerült szereznem 2db 1440mm-es NSK lineárt,4db kocsival.
X tengelynek levágtam 970mm-t,a Z-nek így maradt 470mm.
Mivel csak 4db kocsim van,ezért 2 az x-é,2 pedig a z tengelyé.
Az alábbi képeken látható a megoldás.
Csak pár csavarral van rögzítve,mert nincs még csavarom.
A kocsikat 3db 4mm-es össze hegesztett kazánlemezre rögzítettem.Ez volt itthon.
Csatolások/Attachments: 5409975.jpg(75Kb) · 7359655.jpg(72Kb) · 4310954.jpg(86Kb) · 4986888.jpg(95Kb) · 8331539.jpg(105Kb)
 
zasti Dátum/Date: Szombat, 2013-06-01, 20:57 | Üzenet/Post # 31
Fontos tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 671
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 5
Helyzet/Status: Offline
Bizi
Jó lesz, de azt a lemezt egy kicsit nem ártana meghúzni, nehogy kinyírja a csapágyakat.
Vagy ha más nem  rendesen kihézagolni.
Eleinte nekem is volt, hogy papír csíkokkal bajlágoltam, lehúztam, teszt, és ha kellett még alá, akkor raktam.Pedig nekem mart volt a lemez, és páncél :), de a kínai csapágyam házai a 4 ből 3db egyforma, egyik meg 0.5 mm vel ferdén megmunkálva. Na itt jöttek a gondok.
Pár órát el lehet vele játszani.

Üdv zasti


In the life everything is moving. Like Me.
"Down the slope."
 
süllő46 Dátum/Date: Szombat, 2013-06-01, 21:09 | Üzenet/Post # 32
komoly tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 463
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 1
Helyzet/Status: Offline
Bizi, Szépen alakul, de a két - két kocsi nem végleges?
 
Bizi Dátum/Date: Vasárnap, 2013-06-02, 05:54 | Üzenet/Post # 33
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 190
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
zasti
Szia.
Tegnap este elvittem öcsémnek a lemezt,hogy marja síkba,és mondta nem lesz jó.Szétnéz a műhelyben hátha talál egy akkora acél vagy alu darabot.

süllő46
Szia.
Szerettem volna sinenként 2 kocsit,de kényszerből csak egy lett,ami talán nem is olyan rossz.
Most nagyon masszívnak tűnik.Ha marás közben sem lesz gond,akkor így marad.
 
Bizi Dátum/Date: Szerda, 2013-07-03, 16:49 | Üzenet/Post # 34
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 190
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Üdv mindenkinek.

Addig-addig nézegettem a gépemet,hogy rá kellett jönnöm ez így nem lesz jó.
A két függőleges részt ami tartja a hidat,alul középen egy 60x40-es zártszelvény kötötte össze.
Ebből kifolyólag volt 1-2mm torzulás a kettő között.Külön tudtam mozgatni a két oldalt.
Ennek kiküszöbölésére átalakítottam,szinte teljesen.
A függőleges részbe beletettem egy harmadik zártszelvényt középre,alul pedig a két szélén 1-1 zártszelvénnyel összekötöttem.Ja és a lineárok oldalról felülre kerültek.
Most már nagyon masszív.
Csatolások/Attachments: 9898432.jpg(151Kb) · 6962272.jpg(110Kb)
 
Bizi Dátum/Date: Kedd, 2013-11-05, 16:40 | Üzenet/Post # 35
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 190
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Közben volt időm a kapcsoló szekrényem vázát is elkészíteni.
15x15-ös zártszelvényből készült.
Borításnak 1-es lemezt fogok használni,amit majd a gép saját magának készít el.
Bárcsak ott tartanék.

Hozzáadva (2013-11-05, 16:40)
---------------------------------------------
Üdvözletem fórumtársak.

Rég írtam.
A gépem sajnos nem abban az ütemben készül ahogyan én az elterveztem.
Szinte alig történt változás.
Vagyis történt,mert elkészült a kapcsolószekrényem.
Jelenleg a vezérlőkártya bekötése van még hátra,de azzal még várnék amíg fel nem kerülnek a léptetők a helyükre.
A szekrényemről teszek fel később képeket.

Addig is mással foglalkozom.
Mégpedig a negyedik tengelyemmel.
Ami egy 4 pofás 100-as tokmány lesz.
Szeretném kérni a segítségeteket.
A tokmányt léptetőmotorral,és 220V-os motorral is megszeretném forgatni külön-külön.
Tehát,ha a léptető motorral forgatom,ne forgassam a 220V-ost.Illetve fordítva se.
A tokmány tengelyére kell 1 szíjtárcsa,és 1 bordás kerék.
Ez megvan.
Én arra gondoltam,hogy egy billenő mechanizmust építenék alá,amit egy autó ablak emelő mozgatna.
Mégpedig úgy,mondjuk balra billentve feszül a léptető szíja miközben a 220V-osé lazulna.
Jobbra billentve pedig a 220V-os szíja feszülne,a léptetőé lazulna.
Szerintetek lehetséges lenne egy ilyen megvalósítása?
Vagy egyéb ötlet?

Próbáltam a googleban valami rajzot,vagy legalább képet keresni,sajnos nem sok sikerrel.

Köszönöm előre is ha valakinek van bármi féle javaslata.

Csatolások/Attachments: 9462198.jpg(134Kb)
 
csewe Dátum/Date: Kedd, 2013-11-05, 16:55 | Üzenet/Post # 36
Fontos tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 596
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 1
Helyzet/Status: Offline
Szia Bizi.
 
Én inkább az elektormos kuplungra szavaznék
Legalább is a léptető oldalán,mivel annál valószínű fogazott szíjat fogsz hasznlni,emiatt a lazítás eléggé veszélyes,mert lazán is beleakadhat a már villanymotorral forgatottt bordáskerékbe.
A villanymotor szíját igazábol nem is kellene meglazítani,hacsak nem amiatt,mert az ékszíj eléggé nagy teljesítményt elvon ,de a vilanymotor visszaforgatása nem kíván nagy erőt,és a motornak sem árt.

 
Bizi Dátum/Date: Kedd, 2013-11-05, 17:38 | Üzenet/Post # 37
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 190
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
csewe
Idézet
Én inkább az elektormos kuplungra szavaznék
Szia.
Na ez eddig eszembe se jutott.
Jó ötlet.
Ha tudnék 24VDC kuplungot szerezni még lehet is belőle valami.
Szétnézek.
Köszönöm.

És íme 3 kép a kapcsolószekrényemről.
Még az alsó lyukhoz kap egy ventilátort a ház,és még a kábeleket is rendezni kell,de a PC már üzemel.
Csatolások/Attachments: 1109044.jpg(109Kb) · 9881314.jpg(169Kb) · 9106118.jpg(127Kb)
 
Amatőr Dátum/Date: Szombat, 2013-11-09, 09:53 | Üzenet/Post # 38
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 2207
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
Bizi, szép munka, ez a kapcsolószekrény tetszetős darab, látszik hogy sokat dolgoztál vele.

H1i.hu
 
Topi Dátum/Date: Szombat, 2013-11-09, 22:34 | Üzenet/Post # 39
barátkozó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 89
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Szia Bizi!

Gratulálok a gépedhez, szép munka!

Én is tervezem a rotációs tengely elkészítését kb. úgy, ahogy te is szeretnéd.
(léptetőmotorral pontosan beállítható lesz a helyzete (indexelt tengely), a másikkal meg gyakorlatilag
eszterga főorsó lesz, indexelés nélkül, de nagyobb nyomatékkal és fordulatszámmal.)
Én azt találtam ki, hogy a 220-as motort fogazott szíjjal kötném össze a tengellyel, és egy kuplunggal
a motor tengelyéhez kapcsolnám a léptetőmotort.
Ennek ellentmond az, hogy a neten találtam olyan megoldást, ahol csak léptetőmotor van.
Pl.:


Ezen még gondolkodni kell, de a 2 motoros megoldásnál talán a léptetőmotort könnyebben lehet rögzíteni úgy,
hogy csak tengely irányba kell mozgatni, mint egy köríven.

Topi
 
Bizi Dátum/Date: Hétfő, 2013-11-11, 20:24 | Üzenet/Post # 40
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 190
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Amatőr,
Szia.
Volt munkám vele bőven,és még lesz is a kábelekkel.
Maga a szekrény 360°-ban forgatható,a kar amin elhelyezkedik kicsit több mint 180.Kb 200°-ban fordítható.
Ha be lesz kábelezve már nem szeretném körbeforgatni a szekrényt.

Topi,
Szia.
Köszi.
Sajnos van még vele munka.
Most állítom be az (y) tengely orsót.
Igen állítom,mert akkora a gépem,hogy nem tudom síkba maratni a felhegesztett részeket.
A te ötletedet láttam már egy házilag készült esztergán,mondjuk azon mindkettő 380V-os motor volt.
Az egyik nagyobb fordulatú volt mint a másik.
Spirál készítéséhez rátolta a lassú fordulatú motort és már mehetett is.
Persze volt ott váltó meg előtolás is.

Egy kérdés.
Ha a 220V-os szénkefés motort összeköttetésben hagyom a tokmánnyal miközben a léptetővel forgatom,akkor a 220V-os nem fog nekem generátorként működni?


Az üzenetet módosította/Modified by Bizi - Hétfő, 2013-11-11, 20:28
 
Fórum » HOBBYCNC » HobbyCNC gépek » Bizi gépe
Oldal 2 / 5«12345»
Keresés:

Copyright HobbyCnCArt © 2016