Hobby, 3D, Relief, CNC  

[ Új üzenetek · Tagok · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
Oldal 1 / 212»
A fórum moderátora: KisKZ, Tomi, csewe 
Fórum » HOBBYCNC » HobbyCNC gépek » Topi gépe
Topi gépe
KisKZ Dátum/Date: Szombat, 2013-01-12, 19:46 | Üzenet/Post # 1
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Topi gépéről, gépeiről
 
Topi Dátum/Date: Szombat, 2013-01-12, 20:26 | Üzenet/Post # 2
barátkozó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 89
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Kesdésként átemeltem a mech. topicból az írásomat a gépem tervezgetéséről, a 2 léptetőmotoros dolog az tárgytalan, ezt már megbeszéltük, hogy nem jó ötlet, de a többi az áll:

Sziasztok!

A tervezgetés fázisában eszembe jutott egy dolog, amiben a véleményeteket szeretném kérni:

Úgy láttam, hogy a kisebb léptetőmotor nagyobb maximális fordulatra képes, mint egy nagy méretű, természetesen kisebb nyomaték mellett.
A kérdésem a következő:
Egy vezérlő kimenetére rá lehet-e csatlakoztatni 2 db teljesen egyforma motort úgy, hogy a menetes orsó két végére
szerelem fel, és azokat egy elektronika működteti? (Így tengelyenként két kisebb motor működne, összeadódik a nyomaték, de megmaradna a magas fordulatszám lehetősége is!)

A másik kérdésem a beszerzési lehetőségekkel kapcsolatos:

Javasoljatok nekem 1Nm körüli (vagy ha a fenti elképzelésem működik 2 x 0.5 Nm) tartónyomatékú motort, a hozzá való (a lehető legjobban "MACH-kompatibilis") vezérléssel, táppal stb., mert elektronikai kérdésben teljesen amatőr vagyok, így csak a Ti tanácsaitok alapján indulhatok el.
Mivel kevés pénzem van a gépemre, így az ár meghatározó, kísérletezésre nincs keret (és idő) , ezért a Ti tapasztalatotok alapján összeállított konfiguráció lesz a nyerő!

A mechanikai résztől nem félek annyira, mivel elég sok (nem CNC) szerszámgépet, célgépet építettem "háztájiban", mivel pénzem sosem volt elég, de dolgozni, termelni viszont kellett. Természetesen bele fogok futni egy-két problémába az építés közben, de ez majd alakul...

Maga a gép, amit szeretnék építeni egy 3 tengelyű maró lenne, kb. A3 méretű munkatérrel, z irányban 120-150 mm lehetőséggel.
A gép alapja lábakon fog állni, hegesztett zártszelvény szerkezettel, valószínűleg betonnal megnövelt tömeggel.
A (szintén zártszelvény, illetve szögacél) szánszerkezet hegesztés nélkül kizárólag csavarozva lesz a gépalapra.
Az x szán elsőrendű lesz , erre kerül rá a másodrendű y szán, a z különálló lesz. Ezt az indokolja, hogy a későbbiekben szeretnék szerszámváltót, vagy ha az bonyolult, akkor több (max. 3) főorsót felszerelni a z szánra revolverszerűen mozgatható változatban, és ez a megnövekedett tömeg épp elég lesz a z mechanikájának, ezért nem célszerű a z-re még egy másik szánt is felszerelni. (A másik indok az, hogy a munkadarabok nagy része lényegesen kisebb tömegű lesz, mint a fent leírt főorsó-együttes.)
Maga a szánvezeték a használhatóságot és az anyagi lehetőségeimet figyelembe véve siklóvezeték lesz, mint a hagyományos szerszámgépeken. Kialakítás szerint az x és az y nyitott vezeték lesz egy vezetőprizmával és egy támasztófelülettel. A számított erők nem valószínű hogy elemelnék a nyitott vezetéket a csúszó ellendarabjától, az egy vezetőprizma viszont kiküszöböli a túlhatározottságot, így beállításkor sok bosszúságtól kímélem meg magamat. A z szán természetesen két szembeforgatott prizma lesz.
A kész (motor+orsó nélküli) szánszerkezet próbája után kell eldöntenem a kenés módját. Itt szóba jöhet az időszakos kenés (kéziolajzó)
illetve a kényszerkenés szivattyúval. A kéziolajzó mellett csak az egyszerűsége szól, más nem . Itt meg kellene oldanom a szánvezetékek végeinél egy-egy filclapokból készített "tömbök" elhelyezését, amelyek takarítják a vezeték felületét a szánok előtt stb. Ebben az esetben felléphet még a stick-slip jelenség, ami igaz hogy csak kis sebességeknél (8-10 mm/min) lép fel, de a csúszó, időszakosan kent vezetékeknél reális veszély. (A stick-slip jelenség egy akadó-csúszó "remegő" mozgás, amely a tapadási és a csúszó súrlódás közti különbségből adódik.)
A fentiek elkerüléseképpen logikus a kényszerkenés, még akkor is, ha bonyolultabb. (olaj oda és visszavezetés, szűrés stb.)
Folyamatos olajellátásnál a vezetékek a Stribeck-diagram tisztán folyadéksurlódásos tartományában csúsznak, amelynek a súrlódása kisebb, mint a gördülőelemes szán surlódása! A csúszó felületek közötti kis túlnyomás amit a szivattyú biztosít feleslegessé teszi a filces takarítást is. De természetesen meg kell oldani az olaj oda- és visszavezetését.
De ahogy fent írtam a döntést majd akkor hozom meg, amikor már a szánszerkezet össze lesz rakva, és lehet kézzel ide-oda tologatni.
Az orsó M10 vagy M12 menetes orsó lesz, orsónként 2 db. ellenfeszített anyával. (ha a szivattyús megoldás mellett döntök, akkor ezek is kényszerkenésűek lesznek.) A metrikus profil és a trapézprofil közötti különbség csak a metrikus profilszögből adódó, a szöggel arányos nagyobb súrlódás, de ez szerintem (számításom szerint) nem jelentős az itt fellépő erőknél.
A fenti szerkezeti kialakítás vitathatatlan előnye lenne az, hogy gyakorlatilag a szánszerkezet a kopás szempontjából "örök életű" lenne.

Kicsit hosszúra nyúlt az irományom, de érdeklődve várom a véleményeteket, és a válaszaitokat a kérdéseimre!

Topi

Hozzáadva (2013-01-12, 20:05)
---------------------------------------------
A kezdő hozzászólásban írt metrikus orsókat azt hiszem felülbírálom, mert találtam olyan trapézmeneteseket, ami jobb lesz.

Hozzáadva (2013-01-12, 20:26)
---------------------------------------------
A Powerbelt honlapján találtam elég jónak tűnő Tr orsókat anyával, garantált tűréssel, és szerintem megfizethető árral.

Most úgy néz ki, hogy ez lesz a nyerő.

Mindezek mellé letöltöttem olyan katalógust, amiben számítási segédlet is van az orsó-anya teherbírás erőszükséglet teljesítményszükséglet számolásához.

Kiválasztottam egy Tr10x3-as összeállítást, ha jól emlékszem akkor 200mikrométer/300mm hosszirányú tűrést garantálnak.

 
ronihun0385 Dátum/Date: Szombat, 2013-01-12, 20:36 | Üzenet/Post # 3
aktív tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 207
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Idézet (Topi)
Tr10x3

én javasolnám a tr12*3 ast. mert tulfesziteni sem szabad az órsót. de szerintem a 10es elég vékony így nagy lenne a belógása. optimálisan a 12es szerintem megfelelő.


www.cncfafaragas.hu
 
Topi Dátum/Date: Szombat, 2013-01-12, 20:53 | Üzenet/Post # 4
barátkozó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 89
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Olvastam egy tanulmányt egy másik cnc-s oldalon, ahol az inercianyomatékot boncolgatta az író, és a levezetései szerint a legnagyobb teljesítményszükséglet a gyorsításkor a cnc hajtásláncban az orsó tehetetlenségi nyomaték legyőzéséhez kell. Még nem rágtam át magam az egészen, de az orsó inerciájának emelkedésével a negyedik hatványon nő az erő- és teljesítményszükséglet!!??
Ha ez igaz, akkor jobban oda kell figyelni erre az inercia-kérdésre.

Topi

Hozzáadva (2013-01-12, 20:53)
---------------------------------------------
ronihun0385, Ha a 4. üzenetben írtak igazak, akkor a lehető legvékonyabb orsóval kel operálni.

Amíg a Tr10x3-as inerciája 70 (nemtudommi), addig a Tr12x3-asé 215!!!

De ahogy írtam még emésztenem kell a cikket.

Topi

 
KisKZ Dátum/Date: Szombat, 2013-01-12, 21:00 | Üzenet/Post # 5
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Idézet (Topi)
Olvastam egy tanulmányt egy másik cnc-s oldalon, ahol az inercianyomatékot boncolgatta az író


Még ma este felteszek egy Excel teljes számítást a forgácsolóerőtől kezdve az inerciákon keresztül, az erőszükségleteken át a motorok méretezéséig.
MEgelőlegezem, hogy a készítők (régi barátok a másik fórumról) engedélyezik ezt.
Ha fenn van linkelem.
 
Topi Dátum/Date: Szombat, 2013-01-12, 21:25 | Üzenet/Post # 6
barátkozó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 89
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
KisKZ, Nagy arccal hirtelen meg akartam nézni, hogy ki írta a cikket, de nem találom!

Topi

Hozzáadva (2013-01-12, 21:25)
---------------------------------------------
KisKZ, Megtaláltam!!

A szerző Szabó Tibor, és a cnchungary.com-on lett publikálva.
Az exceles dolog nagyon jó lenne, igaz én is ígértem hasonló cikkeket, de idő hiányában csak annyit tudok kiszámolni amennyi a gépem építéséhez kell.

Topi

 
KisKZ Dátum/Date: Szombat, 2013-01-12, 21:32 | Üzenet/Post # 7
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Idézet (Topi)
Az exceles dolog nagyon jó lenne, igaz én is ígértem hasonló cikkeket, de idő hiányában csak annyit tudok kiszámolni amennyi a gépem építéséhez kell.


itt van a tábla.

Számítási segédlet

Több munkalap van! Mindet nézzétek meg!

Ha lehet mentsétek le magatoknak. Az eredeti maradjon olyan amilyen volt.

Nem teljes, soha nem fejezték be de már valemelyest használható.
Ahogy emlékszem a forgácsoló erő számítás sem volt teljesen ok a számomra, de aztán hagytuk ennyiben.

Kérlek benneteket, hogy amíg nem kapunk teljes engedélyt addig ne terjesszétek!
Nem akarok problémát a másik fórummal.

Rendesek egyébként és szerintem engedni fogják.

Egyébként is át kellene néznünk, hogy helyes-e.
Ha hibát találsz nézegetés közben bátran szólj és megnézzük, ha olyan akkor javítjuk.
 
Topi Dátum/Date: Szombat, 2013-01-12, 21:36 | Üzenet/Post # 8
barátkozó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 89
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
KisKZ, Köszi, nézem.

Topi
 
KisKZ Dátum/Date: Szombat, 2013-01-12, 21:37 | Üzenet/Post # 9
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Idézet (Topi)
A szerző Szabó Tibor, és a cnchungary.com-on lett publikálva.


Ő okos srác!
Kicsit fura de én nagyon kedvelem. Jóbarát!

Az excel tábla egy részében is benne van a munkája. Ő Tibor45. smile
Ha Ő ír valamit annak sok alapja szokott lenni.
 
Topi Dátum/Date: Szombat, 2013-01-12, 21:59 | Üzenet/Post # 10
barátkozó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 89
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
NEMA23 (57mm) 2 fázisú léptetőmotor, 1.8 fok, 1.9Nm nyomaték
Tekercsadatok:
Fázis Áram: 4.0A
Fázis Ellenállás: 0.50Ohm
Fázis Feszültség: 2.00V
Fázis Induktivitás: 1.6mH
Kivezetések száma: 8
Tengelyvég: 6.35/6.35mm
Súly: 1.0kg
Hossz: 76mm

Ez a motor nekem szimpatikus (az ára is)

Mivel lehetne ezt meghajtani? Annyit tudok, hogy villannyal : -)))

Topi
 
kymco1 Dátum/Date: Vasárnap, 2013-01-13, 19:57 | Üzenet/Post # 11
alapvető tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 857
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 4
Helyzet/Status: Offline
Topi, én ezt a motort egy szőr féle Pico driwe tipusú vezérrel csinálnám ezzel a bekötési móddal

a 4amperes mocit így 2amperrel meg lehet hajtani maximális nyomaték mellett igaz lassabb sebességgel.

egy kis segítség


Az üzenetet módosította/Modified by kymco1 - Vasárnap, 2013-01-13, 19:58
 
Topi Dátum/Date: Vasárnap, 2013-01-13, 21:20 | Üzenet/Post # 12
barátkozó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 89
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
kymco1, Már kezd alakulni az összeállításom...

Ellenvéleményt is várok másoktól, legalább jól összezavarodom :-)))

Topi
 
miki-bá Dátum/Date: Vasárnap, 2013-01-13, 22:30 | Üzenet/Post # 13
alapvető tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 817
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 2
Helyzet/Status: Offline
Topi,

Ne add fel ! A zseni átlátja a káoszt. Ezért tud egyszerű dolgokat csinálni és arra mondják,
hogy zseniális és milyen egyszerű ,pedig eleinte káosz volt .

Üdv

Miki bá


" Ember ,küzdj és bízva bízzál"

http://famakett.hu/
 
Topi Dátum/Date: Hétfő, 2014-01-20, 21:40 | Üzenet/Post # 14
barátkozó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 89
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Sziasztok!

Most nézem, hogy majdnem egy éve nem volt itt bejegyzés.

A kezdő bejegyzésben felvázolt gépemhez képest a lehetőségeim kicsit nőttek, így az építendő gépem mérete is, a jelenlegi verzió szerint 2000*600*160 lesz a munkatere. Mivel azonban az idő szorít (ezzel a géppel termelnem kellene), ezért a kísérletezés helyett a bevált technikákat alkalmazom.

3.1-es motorok fogják hajtani a klasszikus portál szerkezetű zártszelvény mechanikát, golyóscsapágyak lesznek a gördülőelemei.
A hajtáslánc:
z: menetes orsó "gördülő" anyával.
x, y: 15 mm széles fogazott szíj, szintén fogazott szíj lassító áttétellel.

Zasti profi segítségével az íróasztalon a számítógép mellett sikerült lelket lehelni az elektronikába, és ennek eredményeképpen a képernyőn futó linuxcnc programnak megfelelően forogtak a motorok!!!

Tehát az ünnepek alatt belekezdtem, és eddig jutottam:
(A képek mobillal készültek, bocs.)

1.nap
$IMAGE3$

A z szán "vezető" kocsija.



A z "támasztó" kocsija.

2.nap

   
$IMAGE6$

Ezek nélkül sokkal nehezebb dolgom lenne...



Az összeállított z szán, alatta a "tervdokumentáció"

3.nap

A vezető profilokat mindenképp hegesztés nélkül akartam összerakni, mivel a hő úgy meggörbítené ezeket, hogy használhatatlanok lennének.
Ezért készültek az ilyen csavarral összefogatott csomópontok:

$IMAGE9$

Topi

Hozzáadva (2014-01-04, 22:23)
---------------------------------------------
Az utolsó kép lemaradt:
$IMAGE9$

Hozzáadva (2014-01-20, 21:25)
---------------------------------------------
$IMAGE1$Na, ez a kép maradt le.

A kész portál "felállítva". Az X kocsija még nincs készen.
$IMAGE2$

$IMAGE3$
$IMAGE4$

Az X tengely (ez lesz a leghosszabb)kocsijai közül az egyiket fix magasságúra készítettem, a másikat állíthatóra, hogy a portál magassági hibáit korrigálni lehessen. Ehhez esztergáltam egy menetes csapot, amelynek a hüvelye bele lesz hegesztve a zártszelvénybe:
$IMAGE5$$IMAGE6$

Hozzáadva (2014-01-20, 21:28)
---------------------------------------------
Bocs, de most néztem, hogy a képeim túllépik az 500kb-et, ezért nem jelennek meg. Átméretezem...

Hozzáadva (2014-01-20, 21:40)
---------------------------------------------
Bocs, de most néztem, hogy a képeim túllépik az 500kb-et, ezért nem jelennek meg. Átméretezem...

Csatolások/Attachments: 0335186.jpg(371Kb) · 1364944.jpg(351Kb) · 7824402.jpg(320Kb) · 3766331.jpg(469Kb) · 0623554.jpg(399Kb) · 7629019.jpg(489Kb)


Az üzenetet módosította/Modified by Topi - Szombat, 2014-01-04, 22:28
 
Viktor Dátum/Date: Kedd, 2014-01-21, 07:46 | Üzenet/Post # 15
Fontos tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 658
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
Topi, Szia.
Esetleg lehetne a gépedről is látni képeket? Nagyon érdekelne engem.
 
Amatőr Dátum/Date: Kedd, 2014-01-21, 19:21 | Üzenet/Post # 16
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 2207
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
Topi, jól haladsz! Milyen munkát szánsz a gépnek?

H1i.hu
 
Topi Dátum/Date: Szerda, 2014-01-22, 08:35 | Üzenet/Post # 17
barátkozó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 89
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Viktor, Szia!

Ha a chat-ben leírt "analóg" gépeimről beszélsz, azokat a képeket is át kell méreteznem ahhoz, hogy fel tudjam tölteni.

Amatőr, Neked is Szia!

Fát fogok megmunkálni ezzel a géppel, a vállalkozásom része lesz, mivel "pénzkereső eszköz", ezért más szempontok szerint épül, mint egy hobbi gép. Ezzel egyik kategóriát sem akarom természetesen minősíteni, de például:
- A megmunkálási sebességnek nagynak kell lenni.
- Előbb-utóbb szerszámcserélővel és szünetmentes táppal biztosítanom kell a felügyelet nélküli munkavégzést.
- Munkadarab-palettákkal egyszerre sok darabot lehet majd felfogatni a tárgyasztalra és ezeket gyorsan lehet majd cserélni.
- Ha pénzt fog keresni, akkor többet tudok rákölteni a továbbfejlesztésére mintha csak hobbi lenne.
DE:
- "Az idő pénz" közhely itt is érvényes, ezért sajnos a gépépítés szépségének, élvezetének egy része elveszik a rohanásban.
- A rácstartós szerkezetből (ilyen elv szerint épül) gyönyörű dolgokat lehet építeni (Eiffel-torony, stb.) de nincs időm aprólékosan kidolgozni a gép alkatrészeit, pl. lekerekíteni a sarkokat, könnyítéseket marni bizonyos helyekre, magyarul szépítgetni. Sajnos...

Topi
 
Amatőr Dátum/Date: Szerda, 2014-01-22, 19:49 | Üzenet/Post # 18
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 2207
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
Topi, szóval a funkció győzött az esztétika felett. Egy cseppet se sajnáld, a kuncsaftjaid a készterméket fogják nézegetni, nem a gépet. Az a lényeg hogy tegye a dolgát. Vannak persze nagyon szép gépek, azokra mindig rácsodálkozom, szeretem ha látszik a sok munka bennük, de az egy másik kategória, rengeteg idő kell hozzá.

H1i.hu
 
Topi Dátum/Date: Szerda, 2014-01-29, 20:58 | Üzenet/Post # 19
barátkozó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 89
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Sziasztok!

Folytatom a topicot, miután átméreteztem a képeket. (Az ember szemét majd' kiüti a piros max. 500 Kb. figyelmeztetés, de az ostoba "júzer" csak kattogtat, és szidja a szervert, pedig nem mindig a számítógép a hülye!! )
Na tehát: (már nem tudom hányadik nap.)

A hegesztés nélkül kialakított csomópontok:



Ilyen lett az összeállított X és Y szán még a portálvezető kocsi nélkül:

  

A portál egyik lábát fix magasságúra készítettem, a másikat állíthatóra, azért, hogy a magasságkülönbséget korrigálni lehessen. Ezért esztergáltam ezt az állítható csapot amely hüvelyét belehegesztettem a zártszelvénybe.



A Z tengely nagy gyorsulását menetes orsóval tudom elérni (ha jól okoskodom, akkor a Z-nek kell legjobban gyorsulni, hogy pl. relif marásánál gyorsan tudja a magasságot változtatni, és a másik tengelynek ne kelljen lelassulni.).
A súrlódás csökkentése, és a kottyanás kiküszöbölése miatt elkészítettem ezt a görgős anyát hat darab csapággyal:

 

Az orsó M8x1.25-ös hagyományos menetes szár próbaképpen, ha nem válik be valami miatt, akkor kicserélem más méretűre, és akkor csak a görgőket kell újból elkészíteni. A próbák során úgy tapasztaltam, hogy a görgőket megdöntve sokkal profibban működik, itt a képen még lemezdarabokkal hézagoltam ki, később belemartam az alaplapba a kb. 5°-os megdöntést.

A keresztszán meghajtását fogazott szíjjal, 1:2-es áttétellel készítettem el, itt elfelejtettem képet készíteni, így csak az esztergált kuplungról, és a kész hajtásról van képem:

 

  

Az utolsó képen látszik, hogy a Z-re készítettem egy talpcsapágyat, ami a terhelést fogja átadni a váznak.
Csatolások/Attachments: 5260532.jpg(102Kb) · 2470132.jpg(232Kb) · 1343685.jpg(364Kb) · 5277407.jpg(309Kb) · 4096125.jpg(237Kb) · 1880788.jpg(225Kb) · 9814982.jpg(261Kb) · 5916457.jpg(320Kb) · 7152258.jpg(308Kb) · 0123206.jpg(336Kb)


Az üzenetet módosította/Modified by Topi - Csütörtök, 2014-01-30, 09:13
 
Topi Dátum/Date: Csütörtök, 2014-01-30, 09:22 | Üzenet/Post # 20
barátkozó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 89
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Este a folytatást már nem sikerült feltöltenem valami miatt, pedig sokat gépeltem.

Elkészültek a hossz szán kocsijai is, ebből az egyik:



A hosszirányú meghajtás szintén fogazott szíj lesz 1:4 áttétellel, de a hajtónyomatékot át kellett vezetnem a másik oldalra is. Jó sok gondolkodás után egy "transzmissziós" tengelyt építettem, melynek a részletei ilyenek:

  
Csatolások/Attachments: 1494914.jpg(374Kb) · 4473143.jpg(443Kb) · 6360095.jpg(407Kb) · 9466990.jpg(419Kb) · 5198879.jpg(359Kb)
 
Fórum » HOBBYCNC » HobbyCNC gépek » Topi gépe
Oldal 1 / 212»
Keresés:

Copyright HobbyCnCArt © 2016