Hobby, 3D, Relief, CNC  

[ Új üzenetek · Tagok · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
Oldal 1 / 161231516»
A fórum moderátora: KisKZ, Tomi, csewe 
Fórum » HOBBYCNC » HobbyCNC gépek » Zasti gépe (Zasti gépe)
Zasti gépe
KisKZ Dátum/Date: Vasárnap, 2011-07-10, 21:12 | Üzenet/Post # 1
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Zasti gépéről, munkájáról, eszközeiről.
 
zasti Dátum/Date: Csütörtök, 2011-07-21, 20:29 | Üzenet/Post # 2
Fontos tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 671
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 5
Helyzet/Status: Offline
Sziasztok
Aki nem olvasta volna a bemutatkozásom
(nem nagyon bőbeszédű, de a lényeg benne van)
Azoknak annyit,én is egy újjabb hobbysta vagyok aki gépépítésre adta a fejét.Sok mindent építettem már eddig(a kistraktortól kezdve a szalagfűrészig)
Szígorúan hobby szinten, anyagi(haszoni) megfontolás nélkül,Csakis saját használatra és minden olyan dolgot fölhasználva ami a MÉH telepen található.
"Recycling tradition"
Nos,CNC gépet építek immár másodszorra, vagyis előszörre(mindenki döntse el)
Első gépem, mechanikailag kb 90% (ha jól belegondolok)(ipari fiók sin, 12.skf csapágy, mdf lap mint asztal, alumínium ablakból keret stb stb)
Soha nem teszteltem a 3 tengelyt egyszerre, csak külön külön.(mérete:x:500, y400, z80, 130w os kézi gagyi gravírozógép, 3 db 3Nm Nema, tb 6560 controller, 27v 14A táppal)
Működni működött, de amikor a beállításra került a sor, nehéznek tűnt a Z tengelyem, 0,2mm belógott állómarómotorral.
Szóval 2,5 heti munkám selejt.


12mm lineáris az x en elég gyengének bizonyult, a fiók sinek jól bírták a terhelést, a motorok majdnem szétszedték a mechanikák 4-es orsóval is.

Szét szedtem,
Ami használható megy a következő gép"alap"-ba ami nem az meg jó lesz még valamire. biggrin

Megj.:
KisKZ Köszi mégegyszer.
A Többienek pedig: megpróbálom fázisaiban leírni az egészet. Mondjuk hamarabb belekezdtem a gép építésbe mint ahogyan ide regeltem,(így hát sok dolgot nem fotóztam) de, megpróbálom érthetően és átláthatóan vezetni ezt a topikot!

Ha valami nem jó(tűröm a kommentet)
Üdv zas

Hozzáadva (2011-07-10, 11:45 PM)
---------------------------------------------
Sziasztok
Csak hogy legyen folytatása is a dolognak, és szó a jelenlegi gépről(nyilván mert ezért jött létre ez a topik)
egy pár fotó az alapanyagokról(kicsit hiányos)
ebből lesz az asztal:
]


ezeket csak azért hoztam haza, mert kb 45kg az egész, T-nútos(alja teteje), és ha szerencsém van köré tudom építeni az elképzelésem.
méretei100mm magas, 150mm széles, és 660mm hosszú összesen 6 db
Valami bazi nagy hűtőbordák voltak(anno) egy pár db diódát ki is bontottam belőlük.
És itt lenne egy kérdésem a publikumhoz:
Szerintetek nem fog zenélni a hűtőborda kialakítása miatt megmunkálás közben??

Mondjuk, ha remegni fog, kiöntöm a bordaközöket, valami műgyantafélével, pur hab,vagy szilikon(beton túl nehéz lenne, pedig az az igazi) smile
Következő dolog amit beépítek(és itt nincs képem)
Egy pneumatikus lineár pozícionáló Festo névre hallgat, 90x90mm, és 1750mm hossz.duplán T-nútos 3 oldala, és volt benne vagy 200db imbuszfejű csavar, t-nút anyával.(kb 5€ ba van, és van vagy 30 kg. Szerintem megérte elhozni
Elúször azt terveztem, hogy fölvégom 300mm-es darabokra, és abból csinálok tárgyasztalt, Elég robosztos, súlya megvan és T nútos, ami köztudott, elég drága alapanyag.
Lemondtam róla, miután a hűtőbordákat megtaláltam, és beterveztem az X tengely lineárisainak a mountolásába, (csak az egyszerűség kedvéért, na meg valami szabványt alkalmaznak világszinten, ugyanis a thk-s 20 as lineáris sinem furatról -furatra stimmel)

Ami itt látható az az x, és a Z tengely(ami a maradékból készült 16-os lineáris tengelly csapággyal, és a pneumatika két záró(dekli)-jével valósult meg.3Nm nema 23 fogja hasítani 4mm emelkedésű trappézmenetes orsón. Az anya(műanyag), és amivel készült menetfúró házi tákolmány.
Még nem kotyog, de ha fog, akkor kap egyet bronzból.
Itt egy kicsit gondba vagyok, mert nem tudom, melyik lenne a jobb megoldás a Z tengelyre.

1. A kocsi mozogjon a szerszámmal,mint ahogyan most van a képen (előnye: könnyebb Z és a z motorját nem kell emelgetnie a steppernek) Hátránya:stabilitás szempontjából, szerintem nem a legjobb egy a Z-n túllógó főorsómotor.
Vagy
2. A csapágyak állnak, és az egész Z tengely megy föl-le(előnye: hosszabb Z-út,stabilabb a tömeg miatt, Hátránya a steppernek az egészet kell emelgetnie) És ha kap egy 2kg-os megmunkálómotort, lehet hogy nehéz lesz.

Még ezen átrágom magam

Folyt köv.
Üdv zas

Hozzáadva (2011-07-21, 6:33 PM)
---------------------------------------------
Sziasztok
folytatnám mire is haladtam az utolsó héten. Elkészültek a híd lábaira a merevítések(10mm edzett lemez) csapágy helyei síkolva.




Sajnos ennyi fúróm, maróm bánta (plusz a töröttek), de szerintem megérte mire sikerült a 13db furatot elkészítenem darabonként.
íme:

Közben megjöttek a 30 as tengelyek is, mivel abból dolgozom amit találok, így ezt sikerült átalakítani egy kicsit hogy jó legyen a tengely leszorításához.
Kicsit necces volt de sikerült.

Alatta festo pneumatikából bontott 50x50 aluprofil kettéfűrészelve, lecsavarozva, közöttük a tengely.

a profil többi fenmaradó része is kapott helyet, például :

A "Z"-tengely, motor felrakva trapéz anya kész, ház hozzá kész. Szóval csak a főorsó hiányzik róla.
Lassan az is meglesz.
Képek készültek, de nem raktam még föl(szerintem nem is fogom, mert nem lett valami gyönyörű, de működik, és az a lényeg.
E-stop, energialánc, és a Nema 34 es is megjött közben, húú (asszony de örült neki, Ő vette át a csomagomat, és valahogyan elolvasta a számlát is sad )

valahogy így fog kinézni, de itt csak össze van állítva. Amikor ezt a képet csináltam, még nem volt kész a Z, és nem voltak az asztalba a merevítések behegesztve.
Ma meló után(mivel szakad az eső) két alu csapágyház elkészült aY tengely hajó oldalára, ha ilyen idő lesz 2 hét és készen leszek de valami mást is kelene csinálnom itthon, mert sajna tele vagyok tennivalókkal.
mára ennyi, ha eszembe jut valami, folytatom.
üdv zas.

Még annyit:
(várnám a hozzászólásokat tapasztaltabb gépépítőktől mint én vagyok. Hátha nekem nem tünik fel valami hiba, amiből később még bonyodalmam is lehet. Köszi)

Hozzáadva (2011-07-21, 9:29 PM)
---------------------------------------------
A Főorsómotorról, csapágyházakról tettem föl képeket, na és a nem jól sikerült Z befejezésemről .





In the life everything is moving. Like Me.
"Down the slope."


Az üzenetet módosította/Modified by zasti - Csütörtök, 2011-07-21, 17:48
 
KisKZ Dátum/Date: Csütörtök, 2011-07-21, 20:52 | Üzenet/Post # 3
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Ámulva és élvezettel olvasom amiket írsz!
 
KisKZ Dátum/Date: Csütörtök, 2011-07-21, 21:29 | Üzenet/Post # 4
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Quote (KisKZ)
Sok mindent építettem már eddig(a kistraktortól kezdve a szalagfűrészig


Ez látszik ám! smile Nagyon kívácsi vagyok, hogy hogy fog sikerülni a géped!
Mert elsőre az ember megilyed az alapanyagok láttán amit mutatsz, de hogy tovább nézi a képeket... Alakot öltenek.

Quote (KisKZ)
Első gépem, mechanikailag kb 90% (ha jól belegondolok)(ipari fiók sin, 12.skf csapágy, mdf lap mint asztal, alumínium ablakból keret stb stb)
Soha nem teszteltem a 3 tengelyt egyszerre, csak külön külön.(mérete:x:500, y400, z80, 130w os kézi gagyi gravírozógép, 3 db 3Nm Nema, tb 6560 controller, 27v 14A táppal)
Működni működött, de amikor a beállításra került a sor, nehéznek tűnt a Z tengelyem, 0,2mm belógott állómarómotorral.


Ez sajnos a fa gépeknek a problémája. Ugyan láttam már képeken egy pár olyan gépet amiről azt mondták jól működik, de amikor én megcsináltam a magam első (fa) gépét, bizony csalódtam. Akárhogy próbáltam merevítgetni, sajnos egészen kis terhelésre is nagyon deformálódott. A sínek (olyasmik is voltak benne mint ami a Te első képeden az asztal helyén vannak) nagyonnagy deformációt (egy kis CNChez képest) szenvedtek el. Viszont tanulásnak nagyon jó volt!

Viszon térdekesek a motorjaid... Mármint ha az utolsóképeken látható motorok ugyanazok a 3Nm-esek amelyeket a régi gépnél említettél. Nekem ennél kisebb hosszméretűek és igy könnyebbek a 3.1Nm-es motorjaim. Persze ez túl sokat nem jelent.

Quote (zasti)
Szerintetek nem fog zenélni a hűtőborda kialakítása miatt megmunkálás közben??

Látod ezt nagyon nehéz eldönteni csak így.. Nem tudom kinek mennyi tapasztalata van a dologban. Hátha valaki többet tud róla mondani.
A hosszú bordák kerülendők, a célszerű és takarékos (persze ha van vélasztás) a tömör anyag lenne.
Nekem a zajt igazándiból nem a gép váza maga adta, hanem az a vas szelvény váz amire fel lett téve az egész. Aztán ugy oldottam meg a dolgot, hogy gumilemezekre helyeztem a gépet a vázon. Nem csavaroztam rá, csak ezen a csúszásmentes lapon hagytam. A csavarozás ugyanis átvitte volna a rezgés megint.
De erre az alapanyagra én nem tudok túl sokat mondai, mármint, hogy hogyan fog viselkedni.
A kiöntés nagyon jó ötlet! Növeled vele a tömeget is.

Quote (zasti)
Egy pneumatikus lineár pozícionáló Festo névre hallgat, 90x90mm, és 1750mm hossz.duplán T-nútos 3 oldala, és volt benne vagy 200db imbuszfejű csavar, t-nút anyával.(kb 5€ ba van, és van vagy 30 kg. Szerintem megérte elhozni

Te hova jársz, hogy ilyesmikbe botlasz!!?? Mázlista (vagy profi? smile )

Quote (zasti)
Az anya(műanyag), és amivel készült menetfúró házi tákolmány.
Még nem kotyog, de ha fog, akkor kap egyet bronzból.


Az én 3.1 Nm-es motorjaimmal én is múanyag anyákat (teneglyenként egy pár hogy feszíthetőek legyenek) használok, és még nem volt gond velük. Egyszer kellett utánállítani összesen. Csak réfeszítettem és azóta minden ok. Sajnos a golyósorsó drága mulatság. sad

Csak mellékes kérdés:
A 20 as lineáris sínjeid, pontosabban rajta a kocsik mennyire feszítettek?
Hosyta mesélte el nekem a multkor, hogy több féle létezik. Nagyon egyszerűen: az egyik könnyedén mozog a sínen, a másik ugy van előfezítve, hogy a mozgatáshoz a megindításhoz nagyobb erő kell. Nekem ezek a sínek (persze azokhoz képest miket én megszoktam (15 ös sínek és kocsik) nagyok és súlyosabbak.

Quote (zasti)
Itt egy kicsit gondba vagyok, mert nem tudom, melyik lenne a jobb megoldás a Z tengelyre.

Ez teljesen csak személyes vélemény, de én inkább az első megoldást szeretem jobban. Sokat számít a Z-n a súly, főképpen, hogy nem golyósorsóüt fogsz használni. A megmunkálási sebességedet igazándiból majd a Z egységed gyorsulása fogja meghatározni. Ezért jobb itt a kisebb súlyra és a finom könnyed járásra törekedni.
Egyébként én a képen ugy látopm, hogy elég robosztus lesz ahhoz a futó motorfelfogatás, hogy elég mereven megfogja a főorsó motorodat.

De...
Mit szeretnél majd megmunkálni a géppel? Ugye acélt, keményebb dolgokat nem tervezel? Mert akkor nem lesz gond.

Most én írom, hogy folytatása következni fog. smile
 
KisKZ Dátum/Date: Csütörtök, 2011-07-21, 21:31 | Üzenet/Post # 5
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Quote (zasti)
Alatta festo pneumatikából bontott 50x50 aluprofil kettéfűrészelve


Nekem pont ilyen profilból van a hidam két lába. smile
 
KisKZ Dátum/Date: Csütörtök, 2011-07-21, 21:34 | Üzenet/Post # 6
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Quote (zasti)
Elkészültek a híd lábaira a merevítések(10mm edzett lemez) csapágy helyei síkolva.


Auu. smile Én megvesztem amig a hasonló lemezeket leszabtam merevításnek a hídhoz. A fúrás... Nos én több halott fúrót termeltem mint Te, amíg sikerült végigfúrni azt a pár furatot amire szükségem volt. Minden elismerésem!

Talán ezért nem merek csak úgy nekimenni a gépem új asztalához kiválasztott acéllapnak a fúróval. Ahhoz egy nagyon-nagy levegőt kell előbb vennem.
 
KisKZ Dátum/Date: Csütörtök, 2011-07-21, 21:37 | Üzenet/Post # 7
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Quote (zasti)
és a Nema 34 es is megjött közben


Ahaaaa!!! Ezért volt ez olyan nagy! Ezek hány Nm-esek?
Ugy érzed szükséges ilyen nagy motor? ehhez a géphez?
Ismét azt mondom, hogy én ilyen méretekben tapasztalatlan vagyok, lehet ezért kérdezek marhaságot.
 
zasti Dátum/Date: Vasárnap, 2011-07-24, 15:41 | Üzenet/Post # 8
Fontos tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 671
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 5
Helyzet/Status: Offline
Szia KisKz
Megpróbálok válaszolni minden kérdésedre, mert hát elsőre lehet hogy másnak nem egyértelmű és részletes a leírásom.
Quote
Te hova jársz, hogy ilyesmikbe botlasz!!?? Mázlista (vagy profi? smile )

Nem magyarba vagyok az az igazság,
Itt az emberek, cégek néha kidobnak olyat is aminek semmi baja(és én hobbysta ember tudok miből válogatni)
Ha lenne tudásom a dolgokhoz mint pl. az elektronika stb talán a vezérlésem is másképpen alakul)Én mechanikus vagyok(majdnem minden szakmám ehez kötődik)
Úgyhogy elektronika terén az értékeket nem látom.
Tudod itt a telepen ált. konténerekben , vagy hatalmas kupacokban vannak a dolgok(és mindegy mennyit ér a hobbystának Mennek a dózerrok markolók, és zúzzk össze)A karórától a cnc marógép-ig van minden, de nem mindig.Jönnek a markolók, dózerek és dolgoznak, törnek -zúznak.
Ha szerencsém van előttük odaérek és hagyják hogy válogassak.
A másik dolog a méretekkel van , minden hatalmas. Ebből a festóból van 15m, és 6 m es szálak is, de sajna nem fér el az autóba, elvégatni pedig ott nem lehet, Egyedül még meg emelni sem bírom, pedig szerepelt a tervemben hogy valami módon megs szerzem, és még várnak rám azóta is a dologozók, kell-e.
Quote
A 20 as lineáris sínjeid, pontosabban rajta a kocsik mennyire feszítettek?


Ezt nem tudom pontosan neked megmondani,picit előfeszítve lehet mert kenőanyg nélkül sem szalad végig a sínen egy lökésre, de könnyen mozog. Ha viszont zsízott, akkor kellesz hozzá az a motor, pláne 4 kocsihoz, A zsír nagyon lefogja(lehet ezért valami finomabbat nézek kenésnek)
Amúgy pedik THK HSR 20A szerintem sokan ismerik ezt a típust.

Hogy szükség van -e ekkora motorokra? szerintem igen(de ha nem, nem szeretem a meglepetéseket)
Az új motorom megérkezett ami egyedül fogja mozgatni az "X"et, 4Nm 1,8-fokos 2,5A/5 A 14 es tengellyel,
Teszteltem tb6560 as vezérlővel, és sokkal dinamikousabb motornak néz ki mint a kicsik, az hogy "bikább" az egyértelmű. Így most 3Nm/4Nm/6Nm a Z, X, Y,

közben teganap este elkészültek az Y trapézorsóinak mountolása,
Szépen sorban: ezekből fogom megvalósítani.

a lefúrészelt festo darab lelapolás közben, esztergán(mimáson)

Csapágyházak esztergáálása alumíniumból, ezek kerülnek bele a festo (kockák)-ba, és terv szerint belepréselem esztergán.


Itt a 4 db kész csapágyház a trapéz menetes orsó számára készen.2-2 db egyforma.

És az elképzelésem egyben orsók nélkül.


Most ennyi, ha lesz időm még ma megesztergálom az orsók végeit, és fel is teszem őket a helyükre(ámbár család programot indukált a hétvégére)
, de majd kiderül.
Üdv zas

Hozzáadva (2011-07-24, 4:41 PM)
---------------------------------------------
Hali
Ma csak ennyire haladtam, mivel széttekertem a trapézmenet fúrással a tokmányomat a szegnyeregben sad (( Gondoltam egybe kifúrok 2 anyának valót 80mm hosszban, 240 es fordulaton, és nem jött össze, )) Holnap szerzek egy másik tokmányt, és valami morzés fúrószárból kap egy szárat. ha kész, jöhet a következő orsó.
Egy orsó megesztergálva feltéve kipróbálva. Szépen szalad, nem szorul(még) Az anyát egy skf 12 es lin.csapágyházba raktam, és az egészet fölfogattam a helyére. 1 motorral tesztelve is szépen viszi a hidat, de szerntem kell hozzá a kettő db . Nehéz a híd, sokat vetemedik egy motorral az alukuplung, szerintem szét is szakadna terhelésnél.
Képek:(nem sok minden látszik de ez van jelenleg.( Majd ha le lesz festve jobban kitűnik a váz mellől.)


In the life everything is moving. Like Me.
"Down the slope."
 
KisKZ Dátum/Date: Hétfő, 2011-07-25, 20:51 | Üzenet/Post # 9
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Quote (zasti)
Nehéz a híd, sokat vetemedik egy motorral az alukuplung, szerintem szét is szakadna terhelésnél.


Tapsztalatból mondom, hogy ha lehet arra figyelj, hogy inkább legyenek túlmérwetezve a kupplungok mint alá.
Én elfeledkeztem a kupplungok cseréjéről amikor váltottam az 1.7Nm-es motorokról a 3.1Nm-esekkre.
Meghagytam a 2Nm-es helikális alu kupplungokat,. Szépen sorban el is tört mind.

Ilyen nagy nyomatékoknál lehet érdemes lenne alakzáró körmös kuppélungokat keresni valahonnan.
Én azóta jobban bízok ezekben, Nincs is gondom eddig. (Kopp kopp kopp!!!)

Nagyon élvezem a leírásodat az építésről és nagyon várom a folytatást.
 
KisKZ Dátum/Date: Hétfő, 2011-07-25, 20:54 | Üzenet/Post # 10
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Quote (zasti)
Ha viszont zsízott, akkor kellesz hozzá az a motor


Milyen zsírt használsz hozzá? Mert nagyon nem mindegy.
Én Hostyának köszönhetem, hogy kifejezetten ehhezaz alkalmazáshoz való zsírt (ha zsír) használok.

Ha kell szívesen megkérdezem Tőle a kenőanyag típust. (nekem is illene tudnom ha már használom) smile
 
zasti Dátum/Date: Vasárnap, 2011-08-21, 16:09 | Üzenet/Post # 11
Fontos tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 671
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 5
Helyzet/Status: Offline
Szia KisKZ
Láttam a kuplungod ami eltört, és pontosan akkor esett le, hogy enyém is csak 2 Nm es.
Ha ez eltörik, a következő adag saját gyártmány lesz, már meg van a kuplungkészítő készülék esztergához az agyban. csak le kellene gyártanom, és utána törhet. Ami azt illeti, még sehol nem járok a géppel, ahoz képest, hogy eddig azért haladt.Lehet mire kelleni fog lesz másik, vagy készen lesz amit Én csinálok.
Szünetelek egy kicsit, vagy ugymond, teszek veszek, És ami hátra van azt apródonként(amúgy is apró tökölős munka, mint a festés, kábelezés állítgatás, burkolat, stb. Örülök, ha télre sikerül összerakni úúgy ahogyan elterveztem.(csak a garázs+ műhely tajarítás min.2 hétvége(ennyi lom, és szemétbe való még sosem volt.)Összerakás előtt illik összetakarítani, van 5centi por a köszörülé hegesztés miatt.
Szétbontani 2 nap az egészet +összejelölgetni.Nem is gondoltam volna ennyi idő elmegy vele, ha az ember mindent magának csinál.(dehát ezért hobby.)

Megcsináltam az x és az y elmaradott tappézorsó cspágyazását(képet nem csináltam) az X en rajta a motor, (sokat nem tököltem vele, kifúrtam a híd lábát, és felfogattam. Végére megy a kuplung, és nincs csapágyazás a motor oldalon. Ellenben a másik oldal dupla, csapágya.(ilyesmi megoldást még nem nagyon láttam elterjedve a hobby CNC-sek között, kipróbálom, hátha(másrészt meg kényszer megoldás, mert nem elég hosszú a menetes szár
//,kb 100mm kukába landolt, mert nem lehetett rá csapágyat varázsolni hogy fusson is rendesen//
és nincs kedvem 2 hétig megint a postára várni, mire megjön.(és kiderül hogy az is görbe)
Így is 2 órán keresztül egyengettem, mire jó lett.
Ami a zsírt illeti köszönöm, de van miből válogatnom(van a cégnek egy pár hordónyi külömböző olaj zsír stb)majd kipróbálok néhányat, megoldom.

Üdv zas
Ui. Örülök neki amit a leírással kapcsolatba írtál(köszi jól esik, de láttunk már szebb, jobb érdekesebb gépet, gépépítőt is, aki nem kukából dolgozik. Ámbár felfoghatjuk művészetnek is smile :)
Ha ide nem sikerül(majd pótolom, ) de a zasti.ucoz.ra pakolok fel képeket ha esetleg haladok a géppel, és készül fotó.
Bye

Hozzáadva (2011-08-05, 9:54 PM)
---------------------------------------------
Hali
Egy kérdés KisKZ.
Szerinted mekkora sikerrel válna be a fogas léc-kerék meghajtás az orsók helyett.(gyárista plazma cnc-ről szerzett darabok lennének)Í
Azon agyalok, a motorok elég erősek, felbontásom van bőven, és a sebességem is kicsit megnövekedne..
a 12/3 orsókkal 2200mm/perc ami biztos, a 16/4 es nema 34 essel 1900mm/perc(ez egy hulladék Dell laptopon produkált eredmény, asztalin stabilabb az egész, az emc2 ről már ne is beszéljek. csak a laptoppal könnyebb tesztelni) . Variálgatva a lépésosztésokon, nem sokk a külömbség, ha még össze lesz rakva, rámegy a marómotor, meg a sok kacat stb, kb 75%-kal számolok sem olyan rosz, de szerintem fához ez túl nagy felbontás, lehetne a sebesség javára dönteni egy kicsit a mérleget. A te géped milyen paraméterekkel bír??felbontás, (menet, lépés, stb.)
Üdv zas

Hozzáadva (2011-08-21, 5:09 PM)
---------------------------------------------
Sziasztok.
Reparáltam egy kuplungot mérgemben, mert tegnap elbaltáztam, és most nincs semmi az y tengelyen. sad
Így nézett ki:Kínai lemez(hajtogatott harmónikás,ragasztott mitudomÉnmilyen kuplung)


És most így néz ki :



És a folyamat, nagyvonalakban pár képpel.
A közdarab spirálrugó.

Kilágyítva, méretrevágva,


felszabályozás egy kis hajtogatás után, sarokcsiszolóval, esztergán pörgetve.



Összepréselve ragasztva

Azt várom hogy kikössön a ragasztó, és kipróbálom. Lehet hogy kissé erősre sikeredett, a rugó anyaga ugyanis 3mm es szálból van tekerve. smile
Majd elválik

És ha beválik, lecserélem a maradékot is ilyenre, (van elég törött amiből válogathatok sad


In the life everything is moving. Like Me.
"Down the slope."


Az üzenetet módosította/Modified by zasti - Vasárnap, 2011-08-21, 16:12
 
CasyJozsi Dátum/Date: Vasárnap, 2011-08-21, 17:26 | Üzenet/Post # 12
nézelődő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 4
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Szia Zasti!
Ötletes megoldás ...
Teljesen a ragasztóra van bízva a nyomatékátvitel?
Milyen ragasztó?

Üdv.
 
zasti Dátum/Date: Vasárnap, 2011-08-21, 17:38 | Üzenet/Post # 13
Fontos tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 671
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 5
Helyzet/Status: Offline
CasyJozsi,
Szia
Köszi, Valóban ötletes, de én inkább kényszer megoldásnak hívnám. A ragasztó szerintem többet bír mint amivel a lemezharmónika fel volt ragasztva(de csak szerintem)
Kétkomponensű BISTON epoxi alapú fémragasztó.(10Bar alá ragasztottam már vele Bronz csőcsonkot alutartályhoz, azt bírta.)
Quote (CasyJozsi)
Teljesen a ragasztóra van bízva a nyomatékátvitel?

-ez nem teljesen igaz, mert a két alu a két végén illesztve lett a rugóba, satuba csőfogóval pattintottam rá, és elforgatni is csőfogóval tudtam csak./mondjuk az alukról nem csináltam képet, de a rugó hely ki lett munkálva passzosra,//
Hát majd kiderül mit bír. Én inkább azon aggódom nehogy kinyírja a motorcsapágyat, mert elégé merev.
Üdv zas


In the life everything is moving. Like Me.
"Down the slope."
 
CasyJozsi Dátum/Date: Vasárnap, 2011-08-21, 19:35 | Üzenet/Post # 14
nézelődő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 4
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Quote (zasti)
Én inkább azon aggódom nehogy kinyírja a motorcsapágyat

Szerintem attól nem kell tartani ...
A lágyításra miért volt szükség? Úgy már nem igazán rúgó ... Vagy rosszul gondolom?
A max nyomaték átvitel esetleg függ a forgás iránytól is, ha mondjuk a ragasztótól eltekintünk ...
Az egyik irányban rászorulni igyekszik a rugó az alura, másik irányban meg lehet "nyílni" akar vagy valami ilyesmi ...
Legalább is sejtésem szerint ...
Csak meditálok, nem kötözködöm ... smile
 
zasti Dátum/Date: Vasárnap, 2011-08-21, 20:50 | Üzenet/Post # 15
Fontos tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 671
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 5
Helyzet/Status: Offline
CasyJozsi, Szia
Köszi amúgy hogy benéztél.
A meglátásod jó, de mint írtam ragacs nélkül se bírtam elforgatni(satuba csőfogóval egymástól)
Remélem megállja a helyét.
Gondolatban tekerj egy 3mm es sima köranyagból rugót 20mm átmérőre,szerintem az is elég izmos menet lenne.

Gondolkodtam az elején hogy esztergálok rá két vékony tárcsát,felragasztom, és közé egy harmadikat valami rugalmasabb anyagból, Szóval átalakítani Hardy-nak, de meggondoltam magam és ez lett belőle.

Túl szorosra sikerült az illesztés, elforogni nem fog, eltekeredni, meg nem hiszem. Két tenyérrel nem bírom összenyomni . De lehet hogy én tévedek, és eltörik, vagy kihajlik, esetleg elengedi a ragasztó. Minden megtörténhet. Nem is úgy raktam fel kommentelve hogy ez egy kiforrott találmány. Csak próbálkoztam,
Ha megnézel egy aluminium helikális kínai kuplungot(nem a két oldalról bevagdosottat) az is egy spirál, és az anyaga meg sem közelítí az acélét. ráadásul hajli. rakhatok fel képet abból van vagy 2-3 töröttem itthon, csak úgy összehasonlítás képpen.

Lágyítani azért lágyítottam, mert nagy menetemelkedésű a rugó kb 6mm, és hajtani kellett a végeit,(anélkül meg sem mozdult.) hogy össze lehessen dolgozni valami kapcsolatra. ha a képet megnézed látszik hogy be van hajtva a vége, és úgy lett lelapolva hogy passzoljon. (szelepszár rugót biztos láttál már, ez olyasmi ) de csak az egyik vége 1menetnyi, és nem az egész rugó. Kb annyi amenyi felfekszik az alun.)
Ha szétmegy teszek fel róla képet smile :) smile

Szerintem ha az egészet kilágyítom sem hajtaná el egy 3Nm es motor, amikor igencsak bele kellett kapaszkodni csőfogóval ahoz hogy felpattintsam az alura..
De Én csak kezdő gépépítő vagyok, az én még elbaltázhatok dolgokat. smile
Na meg még van min gyakorolnom.
Üdv zas


In the life everything is moving. Like Me.
"Down the slope."
 
CasyJozsi Dátum/Date: Hétfő, 2011-08-22, 07:24 | Üzenet/Post # 16
nézelődő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 4
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Szia!
Persze tudom, hogy kísérleti dolog, én csak leírtam a gondolataimat.
A helikális kínai nekem se "szimpatikus" ... Igaz, én még 1-et sem törtem el belőle ugyan is még nincsen gépem ... smile
Már legalább 2 két gépre való anyagot összevásároltam, úgy hogy ideje lesz már valamit alkotni.
Neked jó kísérletezést a rugós megoldással. Kíváncsi vagyok mit fog bírni a gyakorlatban.
Üdv. Casy
 
zasti Dátum/Date: Péntek, 2011-09-02, 19:12 | Üzenet/Post # 17
Fontos tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 671
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 5
Helyzet/Status: Offline
CasyJozsi,
Szia
Köszönöm , nem vagyok amúgy sértődékeny,( és ez nem is olyan hozzászólás volt részedről.)
Természetes dolog, amit felrakok ide, vagy leírok ebben a tokpikban, szabad préda, mindenkinek, akár pozitív akár negítiv gondolatai támadhat.
Szerintem néha nem is árt ha egy elfogult, kezdőt(mondjuk mint ÉN) jobb útra próbálnak terelni.
Én személyszerint örülök neki ha valaki figyelemmel kiséri a próbálkozásaimat,és elmondja a véleményét.
Én is ilyen emberke vagyok, szivesen nézegetném a te épülő géped,//hogy jól visszavághassak amikor eltörik a kínai kuplungod, és keresel rá megoldást // smile :)
Üdv zas

Hozzáadva (2011-08-22, 7:18 PM)
---------------------------------------------
Sziasztok, első gépem első tesztjet. booze yes
Nem kinevetni, a Z nem mozog, (ugyanis nincs felfogatva az anya, szóval a gravitáció adta a fogást smile
Kicsit unalmas, de ez van, a billentyű az asztal alatt, nagy a felfordulás, és párszor leállítottam adni neki egy ki sebességet, a végsebesség 1500mm a végén. ennyit engedett a mach3 ennél a g-kódnál
Ragasztószalaggal fogattam fel a markert, egy műanyag lemez darabra, ami sajna néha nem úgy viselkedett ahogyan akartem, ezért elnézést, A felvétel telefonos, egy kézzel próbáltam valahogy rezgésmentesen tartani. Ennyire sikerült. Jaaa a tegnap készített kuplungot, kipróbáltam, de ki kell egyengetni. Picit görbe, és lefogja a motort sad Tettem rá ideiglenesen Acetiléncsövet smile :) smile de csak ideiglenes :):)



Üdv zas

Hozzáadva (2011-09-02, 8:12 PM)
---------------------------------------------
ZASTI CNC 1.2 smile

Egy kicsit módosítottam a terven, bele kezdtem az álló hidas kialakítás megvalósításaába.
Valahogy így lesz az asztalom, de sajna egyik zártszelvény nem a legjobb, síkolás géppel, sajna nincs kilátásba.
Hegesztéssel rögzítettem
( még megy alá egy 200 u profil merevítésnek keresztbe, a híddal egyvonalban összekötve.)

Elkezdtem kiórázni, és a két szelvény között 0,6mm a difi.
(ez sokáig fog tartani mire 0.1mm -re kihozom de nem baj, idő mint a tenger.)
Elkezdtem a síkolás, ahol sok van ott géppel (kézi szalagcsiszoló, ahol kevesebb, ott reszelőből csinált hántolóval próbálkozom.)
Egyik szelvényt kineveztem bázisnak, ami élvonalzóval nézve egyenesnek tűnt(egy kis igazítással) arra felcsavaroztam a thk sínt, Órát rá, és mehet a másik szelvény sika-mika!, 4 órámba került mire 500 hosszon 0.15 belül hántoltam csiszoltam stb.

Holnap ha sikerül befejezni, behegesztem a 200 U profilt alá,(talán a hidat is leszabom, és felhegesztem
utána jöhet a finom hangolás.
Folyt.köv.


In the life everything is moving. Like Me.
"Down the slope."


Az üzenetet módosította/Modified by zasti - Hétfő, 2011-08-22, 18:25
 
kymco1 Dátum/Date: Péntek, 2011-09-02, 20:10 | Üzenet/Post # 18
alapvető tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 857
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 4
Helyzet/Status: Offline
hát nem kis meló van vele. sok türelmet és sikert kívánok a művelethez
 
zasti Dátum/Date: Kedd, 2011-09-13, 18:30 | Üzenet/Post # 19
Fontos tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 671
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 5
Helyzet/Status: Offline
kymco1, Köszi, meglesz,
Miután belekezdtem, kb 20 perc, és rájöttem, ezzel fogok szívni a legtöbbet, de meg kell csinálni.
Lehet hogy túl szigorúan veszem a dolgokat. smile
mondjuk nem egy rakás vasat akarok a műhelyben , hanem haszos holmit.
Minnél több vele a meló, annál jobb lesz(remélem) és annál becsesebb.
Talán ezért vagyok vele lyen lassú.
Mire a két szelvény rendben együtt fog futni,lehet meg is őszülök. (tanulókori emlékeimben, valahogy könnyebbnek tűnt a hántolás)

Hozzáadva (2011-09-03, 10:20 Am)
---------------------------------------------
Sziasztok
Ma befejeztem az egyik szelvény sika-mikát, 0.06 az óra szerint(a két vége stimmel, de egy kis hullám van benne)
Ezt próbálom orvosolni a következő módon.
Fémragasztóval bekentem a szelvény azon részét amivel eddig munkálkodtam, és mart alu élvonalzóval lehúztam a felesleget.
Szépen benne maradt a hullámokba a ragacs, és ha szerencsém van tökéletes lesz.
Utána jöhet a másik szelvény, amit ugye ehez kellesz belőnöm.

Itt már ragasztva( a furatokat óvatosan befújtam wd40-el, nehogy beleragajon a fémragasztó.
Miután lehúztam "síkra" belelöktam a szelvény belselyébe a furatokból a ragasztót, ami szépen elvált a menettől, és olajozott csavarokat raktam bele.
Várom hogy száradjon, aztán kiderül mennyire sík az a "sík" smile

Hozzáadva (2011-09-11, 8:21 PM)
---------------------------------------------
Sziasztok
Megszületett a végleges megoldás, A fenti képen látható asztalmozgás, kukában landol.
1, mert meguntam a sika-mikát. és amikor kész lettem az elsővel, rájöttem hogy a két vezető egymáshoz képest is túl sok a diferencia, Még 2 napot nem áldozok rá.
2: mert a thk 20 as kocsik a sínnel, eredetileg nem oda lett tervezve.
Gondoltam a 30 as tengely jobban megállja a helyét mint asztal mozgató.
A hétvégi munkám pár képei.
Az x tengely lineárisait felfurkáltam , meneteltem,beállítottam( a két sín egymáshoz viszonyítva 0,04mm eltérés van, ezt megnéztem mind a 2 sínen felcserélve) felraktam rá a Z tengelyt, a trapéz orsót,(ami kapott új csapágyházat, újj felfogatást, más a törzse mondjuk ez is méh telepes alu hűtőborda.) stb
Az x és a z tengely(az anyát még rá kell varázsolnom, de az már nem nagy ügy)



Az X orsó csapágyazás( hajtóoldali)

Éa a támasztó oldal, ahová még megy még egy gumilap is.

Az X tengelyem merevítése( az alu lábak mellé szükséges. Jobban tart, na és heftelhető smile )
Eredetileg a mozgóhidas gép lábamerevítése volt, de nem dobjuk, ki. recycling


Az asztal alatt be lett lemezve az olaj emuzio stb ne menjen nekem össze-vissza amerre akar.Csak is a lefolyóba, ami ugye a tartályba vezet.
És ez az egész valahogy így néz ki.(mondjuk lekentem Hammerite szürkével, ami a végén ezüst vagy mia fene lett) ILyen téren használhattam volna volna cink sprayt is. az eredmény hasonló.

Anyit, hogy csak felőről és oldalról van kenve.
Egyrészt , az aljába ugye megy még a tartály, ami csavarozva lesz, de a felfogatás hegesztve, másrészt, meg fejre kellene állítanom hozzá. Úgy hogy ha ez az oldal megszárad, hozzálekezdek a sok kacat felpakolásához.

Pár napja még így nézett ki( ez a demo)

elviekben, csak az anyákat kell összekötnöm a tengelyekkel, összeraknom az egészet, és mehet a teszt ezerrel!!!!
Most így néz ki



Üdv zas

És amíg el nem felejtem, ez is ma készült:

Hozzáadva (2011-09-12, 8:36 PM)
---------------------------------------------
Hali
Ma ennyire haladtam, Igaz a festés még nem az igazi(pár nap száradást még kibírt volna, de vigyáztam)
Megcsináltam az X trapéz anyához a felfogatást,
Beálítottam a menetes orsót( két újjal lehet tekerni, ) Kitakarítottam a lineárisokat, és felraktam őket a helyükre, a végleges csavarokkal.
Felraktam a motorokat , Z és az X re és leteszteltem egy értelmetlen szöveggel.
Egy rövid videó a tesztről.

Ha minden igaz a héten felrakom az asztalra is az összekötőt, és lecsavarozom, véglegesre, beállítás után.
Ennyi,
Majd jövök.
Üdv Zas

Hozzáadva (2011-09-13, 7:30 PM)
---------------------------------------------
Hali,
ma megint volt idő egy kis "gépezésre".
Felraktam az anyát az Y-re, és összekötöttem a két (4 ) csapágyat keresztbe is.
Jelenleg még nincs rajta az asztal, mivel hogy elsőnek fa (MDF) lap lesz rajta, és azon szeretném megmunkálni a volt hűtőbordákat asztalnak.
Ha összejön.
Itt a videón ami látható, egy bútor lap amit még lecsavarozva sincs. Egy szöghajtóművet raktam rá súlynak, nehogy lerázódjon. smile

A közeljövőben nem sok időm lesz a további munkálatokra, de egy burkolatot kap az egész gép egy jó nagy ablakkal,(a terv szerint) és a burkolat 2 oldalán lesznek elhelyezve: táp, vezérlő, pc alaplap, meg a sok kacat,elszigetelve a munkatértől,
Mára ennyi
Üdv zas


In the life everything is moving. Like Me.
"Down the slope."
 
Csaby Dátum/Date: Kedd, 2011-09-13, 19:50 | Üzenet/Post # 20
haladó tag
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 124
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 4
Helyzet/Status: Offline
Szépen haladsz, gratulálok!
 
Fórum » HOBBYCNC » HobbyCNC gépek » Zasti gépe (Zasti gépe)
Oldal 1 / 161231516»
Keresés:

Copyright HobbyCnCArt © 2016