Hobby, 3D, Relief, CNC  

[ Új üzenetek · Tagok · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
Oldal 2 / 4«1234»
A fórum moderátora: KisKZ, Amatőr, Tomi, ronihun0385 
Fórum » Computergrafika » Vektorgrafika » Vectric vektorgrafika (Vectric Vcarve pro, PhotoVcarve szoftverek)
Vectric vektorgrafika
Amatőr Dátum/Date: Csütörtök, 2012-08-16, 15:47 | Üzenet/Post # 1
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 2207
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
Vectric vektorgrafikai szoftvereivel kapcsolatos problémák, kérdések, válaszok


H1i.hu
 
Ákos Dátum/Date: Szombat, 2013-01-05, 16:57 | Üzenet/Post # 21
nézelődő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 9
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Sziasztok!

VCarve Pro-t használok és a V-Carve a Fluting és a texturing alkalmazásoknál az a problémám ,hogy a Z tengely mozgása szakaszos .
Nem találok beállítási lehetőséget, a Tool infoban is kerestem.Néhány 3D terven is látszik, Kb. 1mm lépésekkel mozog és a munkadaradon látszik, jó lenne finomítani a lépéstávon.
Remélem érthető volt és tud valaki okosat mondani.
Csatolások/Attachments: 6859038.jpg(74Kb)
 
KisKZ Dátum/Date: Szombat, 2013-01-05, 19:02 | Üzenet/Post # 22
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
(Ákos)
Remélem érthető volt és tud valaki okosat mondani.


Szia!
Tudnál egy állományt küldeni egy példával?
Ha gondolod megnézem nálam a jogtiszta szoftverrel mit is csinál. A gyógyítottaknál sok problémát meséltek.
Ez a szakaszoság a mengmunkálásnál is jelentkezik vagy csak a szimulációnál látod az eredmny képernyőn?

Milyen verzió?
Sajnos nekem csak az 5-ös van meg jogtisztán.
 
ronihun0385 Dátum/Date: Szombat, 2013-01-05, 19:12 | Üzenet/Post # 23
aktív tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 207
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Szia Ákos,

Nem értem igazán a kérdésed, ezért nem akarok hülyeséget sem irni.
De ha jol értem (mert a belinkelt képből én semmit nem veszek ki) a szakaszolással van bajod.

a Fluting az egy olyan funkció amivel egy vectorvonalat nem egyenletesen akarsz mélyre marni. ugye ez abbol áll, hogy amikor a késed az anyagban belemerül a vector elején egyenletesen sülyedve halad az anyagban. ez a funkció 3 alfunkciót tartalmaz.

Flute type:
az első egyenletesen sülyed az anyagban a cut depth ben adhatod meg a maximális mélységet. 2 altipus lineálisan merüljön (a durbele elvet követve) vagy smootolva azaz ivesen merüljön

második
ramp start:

ez nem sokkal különbözik az elsőtöl itt több alfunció: megadható a max bemerülési mélység százalékban a cuth depthez(mex mélység) képest és a merülési hossz. + lineális vagy smoot merülést szeretnénk

harmadik:

ramp start end

uganaz mint a második csak itt a vector végéböl való kijövetelt is tudjuk módósitani mint a bemerülést.

Késbeállitás:



www.cncfafaragas.hu
 
KisKZ Dátum/Date: Szombat, 2013-01-05, 19:31 | Üzenet/Post # 24
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
(ronihun0385)
ez a funkció 3 alfunkciót tartalmaz.


RESPECT!!!!

De jó! Ezeket én sem tudtam.
 
ronihun0385 Dátum/Date: Szombat, 2013-01-05, 19:36 | Üzenet/Post # 25
aktív tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 207
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
(KisKZ)
RESPECT!!!!
valaki irta chaten a tudásszomj és annak átadása részletet:) örülök hogy van amiben segíthettem:)


www.cncfafaragas.hu
 
Ákos Dátum/Date: Szombat, 2013-01-05, 19:57 | Üzenet/Post # 26
nézelődő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 9
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Sziasztok!

Itt egy állomány...látványterv és kész munkadarab...
Az a bajom ,hogy egyszerre mozog a X,Y,Z tengely és mikor a Z mélységet vesz az szakaszos és a kész darab felületkezelése nagyon kiemeli ezt a hibát .Jó lenne ha legalább felére tudnám állitani a szakaszokat...
Ha Aspirel generálok egy 3D felületet és egy egyenest marok rajta az nem szakaszos...ezért gondolom hogy beállitási gond.

Hozzáadva (2013-01-05, 19:57)
---------------------------------------------
Ez lemaradt...

Csatolások/Attachments: textra.crv(249Kb) · 4528450.jpg(88Kb)
 
ronihun0385 Dátum/Date: Szombat, 2013-01-05, 20:31 | Üzenet/Post # 27
aktív tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 207
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Ákos,

megnéztem elég érdekes. előszöris 57mm átmérővel ilyet csinálni 25mm átfedéssel elég durva. másrészt én legeneráltam mind a kettőnél ugyanaz a kép

harmadik biztonsági magasság 1mm szerintem nagyon kevés főled ilyen munkánál.

de megkérdezhetem hogy te direkt ilyen hurkákat akarsz?

Hozzáadva (2013-01-05, 20:31)
---------------------------------------------
Ákos, őőőő

most nézem nincs zárt vector sőt semilyen vector te az egészet kimaradtad vele......

ha leirnád mit szeretnéd esetleg skiccelnéd akkor tudnám mit szeretnél


www.cncfafaragas.hu
 
Ákos Dátum/Date: Szombat, 2013-01-05, 21:38 | Üzenet/Post # 28
nézelődő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 9
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
ronihun0385

3D paneleket gyártok MDF-ből ,több mintával.
Nincs vector mert a texturing alkalmazás generálta....de ugyan ez a gondom a V-Carve és a Fluting is.
Azt gondolom lehet rosszul ,hogy a Vectricnek az ASPIRE és a CUT3D az igazán 3D tervezője és a VCarve inkább 2,5D
ezért lehet hogy automatikusan generál egy bizonyos szakaszhoszt a Z tengely fogásmélységéhez.
Próbáltam több fogással...simitó fogással nem jobb.És szerintem a látványterv nem mutatná a fogésból eredő anyaghibákat...
Csatolások/Attachments: 2093151.jpg(82Kb)
 
ronihun0385 Dátum/Date: Szombat, 2013-01-05, 23:54 | Üzenet/Post # 29
aktív tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 207
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
(Ákos)
zért lehet hogy automatikusan generál egy bizonyos szakaszhoszt a Z tengely fogásmélységéhez.

remélem kibogarásztam mit is szerettél volna



ha nincs előre generált vectorod akkor az ábra szerint tudod alakitani a hoszt
ha van előre rajzolt vectorod ami lehet nyilt vector is akkor ki kell jelölnöd a vectort ha megvan texture ott kipipálod a use selected vectort és máris azt veszi alapul.

más ha aspiben behivsz egy ilyen képet megtudod csinálni. vagy azt amit elsőnek mutattál. rengeteg tutorial van youtubon .
majd csinálok pár skiccet hogy egyröl beszélünk e.

üdv roni


www.cncfafaragas.hu
 
zasti Dátum/Date: Vasárnap, 2013-01-06, 00:28 | Üzenet/Post # 30
Fontos tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 671
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 5
Helyzet/Status: Offline
Ákos,
Szia
Igaz már válaszoltam, de nem éppen arra mit kérdeztél.
Ezt a videót ha megnézed hátha segít.


Ez pedig a vectric hivatalos videója

Üdv zasti

Kezdem kapizsgálni a problémádat.
Szerintem használható a videó.






In the life everything is moving. Like Me.
"Down the slope."


Az üzenetet módosította/Modified by zasti - Vasárnap, 2013-01-06, 01:12
 
Ákos Dátum/Date: Vasárnap, 2013-01-06, 08:27 | Üzenet/Post # 31
nézelődő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 9
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Sziasztok!
Köszönöm srácok... értékelem de ezeket a köröket sajnos már lefutottam.
Szerintem nem tudtam elmagyarázni rendesen.
Biztos emlékeztek ,hogy régen gond volt ha Corel Drawban kört vagy görbét PLT-re konvertáltál akkor egyenes szakaszoká alakította
és sarkos volt a marás...na ez is ilyen csak nem X-Y tengelyen hanem Z-ben.
A VCarve nak bármelyik alkalmazását nézed ( V-Carve a Fluting és a texturing )a szakaszosság látszik.
A látványterveken nem annyira vészes de látszanak a kis bordák ami a kész munkadarabon természetes fényben sokkal észrevehetöbb.
Nem a textúrák kialakításával van a gondom csak a marás minőségével...biztos ,hogy a szerszám pálya szakaszos mert a fogásmélységet,fogás számot, előtölási sebességet már próbálgattam...nem tudom G-kódba látszik e de ha valaki vágja megköszönném...

szT1M6
G17
G0Z20.000
G0X0.000Y0.000S14000M3
G0X45.813Y65.000Z1.000
G1Z0.000F600000.0
G1X49.266Z-0.994
X52.336Z-1.705
X55.406Z-2.257
X58.860Z-2.695
X62.314Z-2.941
X65.767Z-2.995
X69.221Z-2.855
X72.675Z-2.524
X76.129Z-2.000
X79.199Z-1.370
X82.269Z-0.577
X84.187Z0.000
G0Z1.000
G0Z20.000
G0X0.000Y0.000
M30

Na ha a G-kód is szakaszos akkor a szerszámpályán kell finomítani kérdés,hogy lehet-e és hol?
Csatolások/Attachments: 6141286.jpg(32Kb)
 
ronihun0385 Dátum/Date: Vasárnap, 2013-01-06, 10:28 | Üzenet/Post # 32
aktív tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 207
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Ákos,
Megvan rájöttem végre mi a problémád!

nem szakaszos hanem csíkos! azaz a szerszámpálya generálása a gondod nem tudom milyen késsel csinálod de amit mutatok az ball nose 6mm es

az elsőnél 6mm stepover a másodiknál 1mm stepover





szóval a késbeállitásnál próbáld meg a stepover kisebbre venni ha kell egész kicsire és igy próbáld meg legenerálni.

ha nem ez a gondod akkor valóban nem értem sajnos. de remélem sikerült megoldani:)


www.cncfafaragas.hu
 
Ákos Dátum/Date: Vasárnap, 2013-01-06, 11:10 | Üzenet/Post # 33
nézelődő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 9
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Nem nem...
Nem a lépés távolság a gond...
És amit mutatsz az 3D modelre generált szerszámpálya.erre van a nagyoló és simitó fogás de ezt csak aspire és a cut3D tudja...
A VCarvban is van nagyoló funkció csak nem lehet 3D modelre helyezni de ezzel van a gond.
A képe lévő sülyesztés lehetne egy 10mm gömbmaró 2mm mély 30mm hosszú egyfogásból történő marása akkor is bordás és nem találok állítási lehetőséget sehol, tool infoba sem arra ,hogy a Z mozgását meghatározzam.
Csatolások/Attachments: 0045959.jpg(32Kb)
 
zasti Dátum/Date: Vasárnap, 2013-01-06, 11:20 | Üzenet/Post # 34
Fontos tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 671
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 5
Helyzet/Status: Offline
Ákos,
Szia
Értem végre.
A texturing nál nem fogsz tudni vele mit kezdeni szerintem.
Ha lenne kiszerkesztett minta, a finnishing toolpath al lehet jobb eredményt érhetnél el.
Milyen vezérlő program fut a gépen?
Próbának egy ilyen kódot megpróbálni gyorsabb sebességgel kimarni és ráhagyni a kompenzációt magára a gépre például: (G64, vagy G64 P0.1)
Ugyanis ilyenkor a gép állandó sebesség tartásához, lekerekíti a sarkokat xyz tengelyen (max a P értékkel ) //ha a minta mérete nem kritikus, és el lehet egy picit sumákolni belőle//
Elképzelhető itt simább átmenethez vezetne.
(De ez csak egy feltevés! sarkoknál működik)

Üdv zasti

Hozzáadva (2013-01-06, 11:20)
---------------------------------------------
ronihun0385,
Szega
Nem a fogások egymás mellettiségéről szól a történet, hanem minden x(y) koordinátához tartozó Z értékek között keletkezik egy lépcső.
Nincs körinterpoláció Z irányba. azzal szép lenne az ív, de olyat a program nem csinál 2.5d kódgenerálásnál.


In the life everything is moving. Like Me.
"Down the slope."
 
ronihun0385 Dátum/Date: Vasárnap, 2013-01-06, 11:25 | Üzenet/Post # 35
aktív tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 207
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Ákos,

nem tudom én akárhogy szerkesztettem akármit csináltam nekem nem jött ki ez az eredmény mindig sima felületet kapok.

mondjuk én csak aspit használok abban benne van a vc is.


www.cncfafaragas.hu
 
zasti Dátum/Date: Vasárnap, 2013-01-06, 11:28 | Üzenet/Post # 36
Fontos tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 671
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 5
Helyzet/Status: Offline
ronihun0385,
Nálam is aspi fut, de ha ránagyítasz tiszta lépcső az egész ennél a texturingnál.


In the life everything is moving. Like Me.
"Down the slope."
 
Ákos Dátum/Date: Vasárnap, 2013-01-06, 11:30 | Üzenet/Post # 37
nézelődő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 9
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Szia zasti!

Az a gond ,hogy a meglévő texturáknak nincs valós 3d alapja csak a vector rajzokra generált szerszámpálya adja a 3D hatást
ezért nem tudok simitó marást végezni...
Vectricből G-kódal mentek egy magyar vezérlőre TT müvek
Ha jól értem azt mondod,hogy ha G-kódba megadom az ív felének az indulási és érkezési pontját,magasságát akkor generál magának egy útvonalat...ami jó lehet
G-kódal biztos meg lehet írni de mivel nagy felületű texturákról van szó ez embertelen meló lenne...
 
ronihun0385 Dátum/Date: Vasárnap, 2013-01-06, 11:35 | Üzenet/Post # 38
aktív tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 207
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
(zasti)
Nem a fogások egymás mellettiségéről szól a történet, hanem minden x(y) koordinátához tartozó Z értékek között keletkezik egy lépcső.

igen menetközben rájöttem mi a másik lehetőség csak ezekből a képekből elég nehezen látom ki a dolgot de van itt ez ahol leirja szerintem elég érthetően mi lehet a gond


www.cncfafaragas.hu
 
Ákos Dátum/Date: Vasárnap, 2013-01-06, 11:47 | Üzenet/Post # 39
nézelődő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 9
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Akkor ha jól értem a 2,5D ennyit tud...
Oké!
Tudtok valakit aki esetleg vállal G-kódolást?
lenne pár mintám finomításra.
 
zasti Dátum/Date: Vasárnap, 2013-01-06, 11:58 | Üzenet/Post # 40
Fontos tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 671
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 5
Helyzet/Status: Offline
Ákos,

(Ákos)
Az a gond ,hogy a meglévő texturáknak nincs valós 3d alapja csak a vector rajzokra generált szerszámpálya adja a 3D hatást

Azt kapod sajnos amit a program tud.
Muszáj ezzel a programmal megoldani?
Igaz még soha nem kellett ilyet készítenem, de szerintem létezik rá más program is.

Esetleg a vectric-nek fel lehetne tenni a kérdést, hátha lenne rá valami ép ésszerű magyarázat.

(Ákos)
Ha jól értem azt mondod,hogy ha G-kódba megadom az ív felének az indulási és érkezési pontját,magasságát akkor generál magának egy útvonalat...ami jó lehet

Nem, mert akkor az egészet kézzel is írhatnád.
Működhetne de nem itt és nem ebben a progiban.
Feltételeztem hogy hasonló vezérlő fut a gépen mint amit én is használok. és egyszerűen nem piszkálina programot, hanem hagyni a gépnek kimarni úgy hogy a g64 aktív(G61, és G61.1 ne szerepeljen a programba.
De mint említettem egy feltevés ami működhet.

Ezt a ttm winmaró-t nem ismerem.
A vectric texturing többre szerintem nem képes.
Üdv zasti

(Ákos)
G-kódal biztos meg lehet írni de mivel nagy felületű texturákról van szó ez embertelen meló lenne...

Létezik subrutin ami megkönnyíti a dolgod ilyen esetekben,
de a vezérlődnek ezt tudnia kellene.


In the life everything is moving. Like Me.
"Down the slope."
 
Fórum » Computergrafika » Vektorgrafika » Vectric vektorgrafika (Vectric Vcarve pro, PhotoVcarve szoftverek)
Oldal 2 / 4«1234»
Keresés:

Copyright HobbyCnCArt © 2016