Hobby, 3D, Relief, CNC  

[ Új üzenetek · Tagok · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
Oldal 8 / 20«126789101920»
A fórum moderátora: KisKZ, Amatőr, Tomi, csewe 
Fórum » HOBBYCNC » HOBBY CNC Munkák bemutatása » Műanyag munkák (Munkák műanyagokból)
Műanyag munkák
KisKZ Dátum/Date: Szerda, 2011-02-02, 21:59 | Üzenet/Post # 1
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Műanyagok megmunkálásával készített munkák


Kapcsolódó topicok:
Lithonapes (Angol)
Gravírtűk
 
Viktor Dátum/Date: Szerda, 2012-12-26, 11:22 | Üzenet/Post # 141
Fontos tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 658
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
Vasspisti, Gratulálok,csodásak.
 
ronihun0385 Dátum/Date: Szerda, 2012-12-26, 11:50 | Üzenet/Post # 142
aktív tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 207
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Vasspisti,
nagyon szép. ahogy látom mindenkinek meg van a maga kis iránya:) gratula igazán csodásak.


www.cncfafaragas.hu
 
Vasspisti Dátum/Date: Szerda, 2012-12-26, 22:05 | Üzenet/Post # 143
barátkozó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 81
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Köszönöm mindenkinek a dicsérő szavakat, a gépem nevében is.

(Béni)
Mindig is szerettem a monokromatikus képeket, főleg a szépia szerű színnel.

A négy fotón négy különböző megvilágítás látható, még keresem a lehetőségeket.

(ronihun0385)
nagyon szép. ahogy látom mindenkinek meg van a maga kis iránya:)

Volt néhány famunkám, de a gépem Z tengelye nem szereti a nagyobb igénybevételeket. Ezért a polisztirol lemez megmunkálásával töltöm az időt mostanság, de még sok mindent ki szeretnék próbálni.


Az üzenetet módosította/Modified by Vasspisti - Szerda, 2012-12-26, 22:27
 
ronihun0385 Dátum/Date: Csütörtök, 2012-12-27, 14:50 | Üzenet/Post # 144
aktív tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 207
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Na kipróbáltam énis:

az első lith amit készítettem


Méretek: 130*110*2.5 idő: 1óra tools: gravtű 20fok 0.2step

Hozzáadva (2012-12-27, 14:50)
---------------------------------------------
Vasspisti,

(Vasspisti)
Volt néhány famunkám


remélem sikerül kiküszöbölnöd a z hibát és mutatsz nekünk fa munkákat is. csodás dolgokat lehet csinálni a fával is:)


www.cncfafaragas.hu
 
KisKZ Dátum/Date: Csütörtök, 2012-12-27, 17:06 | Üzenet/Post # 145
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
(ronihun0385)
az első lith amit készítettem


De nem gyenge ám!!!

Remélem előbb utóbb én is hozzájutok. De csak sorban!
Addig csak csodálom amiket készítetek!

Gratulálok mindannyiótoknak!
 
Pabló Dátum/Date: Csütörtök, 2012-12-27, 18:43 | Üzenet/Post # 146
Fontos tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 675
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 2
Helyzet/Status: Offline
ronihun0385,

Gratula!
Épphogy csak nem szólal meg!
Elsőnek túl jó! biggrin
El se merem már gondolni, hogy milyen lesz a tizedik! biggrin


Pablo83.weebly.com
 
Vasspisti Dátum/Date: Csütörtök, 2012-12-27, 21:18 | Üzenet/Post # 147
barátkozó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 81
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
(ronihun0385)
az első lith amit készítettem


Jó lett, gratulálok.
3mm-es lemezbe martad és 2,5 a szerszámpálya készítésénél megadott maximális mélység?

(ronihun0385)
remélem sikerül kiküszöbölnöd a z hibát és mutatsz nekünk fa munkákat is. csodás dolgokat lehet csinálni a fával is:)


Én is nagyon szeretem a fát, a Fa marás #1452-ben bemutattam néhány faragást. A Z tengelyemet komplett cserélni kellene, de ahhoz most nincs "kedvem", így maradnak a kisebb igénybevétellel járó szórakozások.
 
TesztElek Dátum/Date: Csütörtök, 2012-12-27, 23:20 | Üzenet/Post # 148
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 186
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 1
Helyzet/Status: Offline
Vasspisti@, ronihun0385@

Nagyon tetszenek!

Ezt nem lehet valahogy lézerrel megcsinálni?
KisKZ szerint nem, de én megpróbálnám.
Ha valaki csinálta, vagy próbálta lézerrel, az jelezhetné a tapasztalatokat.
 
KisKZ Dátum/Date: Csütörtök, 2012-12-27, 23:22 | Üzenet/Post # 149
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
(TesztElek)
KisKZ szerint nem, de én megpróbálnám.


KisKZ még nem látott olyat! Attól még lehet, hogy mégis lehetséges! smile
 
TesztElek Dátum/Date: Csütörtök, 2012-12-27, 23:28 | Üzenet/Post # 150
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 186
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 1
Helyzet/Status: Offline
KisKZ még nem látott olyat! Attól még lehet, hogy mégis lehetséges!

biggrin biggrin

Még nem láttam ilyen anyagot, de talán a lézererő variálással talán nem égetné el az anyagot.
 
KisKZ Dátum/Date: Csütörtök, 2012-12-27, 23:33 | Üzenet/Post # 151
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
(TesztElek)
Még nem láttam ilyen anyagot, de talán a lézererő variálással talán nem égetné el az anyagot.


Én tényleg nem értek ehhez már. Csak ha hallok valamit akkor tudok esetleg róla beszélni. smile

Szerintem jó lenne ha kipróbálnád. Lehet Te jössz rá az igazi mikéntjére!
Sőt! Lehet Te leszel aki megmutatja, hogy talán nem is olyan nehéz.!
 
KisKZ Dátum/Date: Csütörtök, 2012-12-27, 23:36 | Üzenet/Post # 152
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Egyet hagy kérdezzek!

Neked milyen teljesítményszabályzó elektronikád van? A Sneci féle?
Van nálam is egy, de magamban soha nem fogom tudni beállítani.
Persze... egyelőre kis teljesítményeknél nem igazán lenne értelme.
 
TesztElek Dátum/Date: Csütörtök, 2012-12-27, 23:50 | Üzenet/Post # 153
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 186
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 1
Helyzet/Status: Offline
Neked milyen teljesítményszabályzó elektronikád van? A Sneci féle?


Hát nem tudom sajnos, de ha megmondod hol kell megnézni, akkor megmondom.
 
KisKZ Dátum/Date: Péntek, 2012-12-28, 00:57 | Üzenet/Post # 154
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
(TesztElek)
Hát nem tudom sajnos, de ha megmondod hol kell megnézni, akkor megmondom.


Itt láthatod:
A bal felső panel az. De erről majd már ott a lézergravírozás topicban..
lézergravírozás, teljesítmény szabályzó
 
Vasspisti Dátum/Date: Péntek, 2012-12-28, 09:09 | Üzenet/Post # 155
barátkozó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 81
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
(TesztElek)
Ezt nem lehet valahogy lézerrel megcsinálni?


1. módszer:
Az anyagot el kell tudni távolítani (szublimáció) a kellő mértékű pontossággal függőleges irányban. Nem értek a lézerhez, de ehhez szerintem jól fókuszált, nagy energiasűrűségű lézersugár kell.
Egy lézersugár használata esetén meg kell oldani a tized vagy század mm pontosságú Z irányú megmunkálás problémáját. Ehhez ki kell kísérletezni, hogy folyamatos üzemben mennyi ideig tart az aktuális mélységek elérése és ezeket az időket kell hozzárendelni a generált szerszámpálya Z értékeihez. Vagy impulzus üzemben kell használni a lézert és addig kell be és kikapcsolni a lézert, amíg el nem érjük a szükséges mélységet. Ebben az esetben a be- kikapcsolások számát kellene a Z értékeihez hozzárendelni minden egyes pixel esetében. Esetleg mérni lehetne az aktuális mélységet és ezt az értéket, mint egy enkóder vagy útjeladó jelét lehetne felhasználni, az adott pont megmunkálása addig tartana, amíg nincs meg a megfelelő mélység, majd továbblépne a gép a következő pixelre. Fentiek megvalósítása erősen súrolja a hobbi kategória határát.
Több lézersugár használata esetén a Z pozicionálás könnyen megoldható és nincs szükség az anyagvastagság mérésére sem. A lézersugarak találkozási pontját kell hozzárendelni a Z tengelyhez, gyakorlatilag a találkozási pont lenne a gravírtű hegye, így a hagyományosan generált szerszámpálya módosítás nélkül felhasználható. Ez szerintem járható út, de nem tudom milyen mértékű pontosság valósítható meg vele.
Ahogy nézem a lézergravírozásokhoz szükséges időket, a lithopane készítése nagyon időigényes lenne, mert nagy mennyiségű anyagot kell eltávolítani, vagy nagy teljesítményű lézer kellene hozzá.

2. módszer:
az anyag eltávolítása helyett, a 3D-s nyomtatók elvét követve kellene felépíteni a lithopanet. Ez is megoldható lézerrel, ha tartható a szükséges mértékű pontosság.

Ha a fenti agyalgásaimban sok hülyeséget találtok, akkor az a bejgli-mérgezésem következménye...


Az üzenetet módosította/Modified by Vasspisti - Péntek, 2012-12-28, 09:24
 
tweakie Dátum/Date: Péntek, 2012-12-28, 10:17 | Üzenet/Post # 156
alapvető tag
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 972
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 5
Helyzet/Status: Offline
Hi Vasspisti,

I don’t know if this is of any help to the discussion but…

One material which will sublimate well (change from a solid to a gas without going through the liquid stage) is acrylic - it is available in Opal (translucent) sheet form 3mm thickness and may be ideal for the purpose of experiments.

The apparent laser power (depth of cut) is closely related to exposure time (feed-rate) so as long as the tool-path has ‘true constant velocity’ the depth of cut can be a constant. Any blending of the feed-rate, such as with an added Z axis movement, will cause an uneven depth of cut and the result will be difficult to predict.

Combining the output from two diode lasers is not without it’s problems (due to frequency and polarity) and is more often achieved by using a crystal (such as YAG) in order to synchronize the wave fronts and produce the necessary coherent beam.

Initial tests that I carried out on acrylic, to produce Lithophanes (using a PWM modulated 40 Watt CO2 laser) were disappointing – this does not mean that it cannot be done, just that I have not yet succeeded in producing any truly acceptable results.

Tweakie.


Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm.
 
KisKZ Dátum/Date: Péntek, 2012-12-28, 10:36 | Üzenet/Post # 157
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
(tweakie)
I don’t know if this is of any help to the discussion but…


I think TesztElek will be happy. He have a high power laser machine, and he asked us about possibility to make litho with laser.

You are the best! I already told it, maybe not enought more. smile
 
kymco1 Dátum/Date: Péntek, 2012-12-28, 10:56 | Üzenet/Post # 158
alapvető tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 857
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 4
Helyzet/Status: Offline
TesztElek, itt megoldják a fába való 3d megmunkálást sík felületből lézerrel.
laser mill
 
tweakie Dátum/Date: Péntek, 2012-12-28, 14:00 | Üzenet/Post # 159
alapvető tag
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 972
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 5
Helyzet/Status: Offline
Hi guys,

Please excuse me posting in English within a Hungarian thread but despite being here for some 12 months or so I have learnt very little of your beautiful language.

As mentioned previously, my results with laser cutting lithophanes are extremely poor (compared with spindle machining) but I will try to improve on the method used.

The attached image is typical of my results which, unfortunately, contain ‘background noise’ perhaps produced as a result of the laser PWM modulation. Definitely more experimentation is going to be necessary.

With laser wood carving the results are much better as the background thickness does not have to transmit light so it is not such an important factor as it is with lithophanes.

Tweakie.

Csatolások/Attachments: 6216670.jpg(21Kb) · 9481294.jpg(11Kb)


Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm.
 
Vasspisti Dátum/Date: Péntek, 2012-12-28, 16:34 | Üzenet/Post # 160
barátkozó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 81
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Hello Tweakie,

thank you very much for your helping. Your experiences are very usefull for us.
So, it is possible to make lithopane with Laser.
It seems, the constant velocity without any Z axis movement combined with changing of power of Laser Beam is the good solution.

(tweakie)
my results with laser cutting lithophanes are extremely poor

My opinion is different, this lithopane is wonderful. Congratulation!

Could you buy Polystyrene?

Vasspisti
 
Fórum » HOBBYCNC » HOBBY CNC Munkák bemutatása » Műanyag munkák (Munkák műanyagokból)
Oldal 8 / 20«126789101920»
Keresés:

Copyright HobbyCnCArt © 2016