Hobby, 3D, Relief, CNC  

[ Új üzenetek · Tagok · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
Oldal 35 / 99«1233343536379899»
A fórum moderátora: KisKZ, Amatőr, Tomi, csewe 
Fórum » HOBBYCNC » HOBBY CNC Munkák bemutatása » Fa marás (Fából faragott munkák)
Fa marás
KisKZ Dátum/Date: Csütörtök, 2010-12-02, 20:12 | Üzenet/Post # 1
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Minden ami fából készült.


Kapcsolódó topicok:

Fa alapanyagok (hagyományos fa megmunkálás)
Kézi fa megmunkálás (hagyományos fa megmunkálás)
Fafaragások utólagos felületkezelése(hagyomásnyos fa megmunkálás)
Gravírtűk (Szerszámok)
 
KisKZ Dátum/Date: Hétfő, 2011-09-26, 19:58 | Üzenet/Post # 681
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Quote (Íjász)
Próbáltam igen, de sajna egyenlőre nem tudom letölteni.... sad


?????
A méret?
Remélem lassan rendeződik végre a NET-ed.
Egyébként egész kis méretű a szoftver.
De remélem hamarosan nem lesz már ilyen gondod.
Akkor még beszélünk a továbbiakról is.
 
Jozs Dátum/Date: Péntek, 2011-09-30, 22:13 | Üzenet/Post # 682
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 206
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 1
Helyzet/Status: Offline
Sziasztok !

Elsősorban Pétertől kérdezném, de talán másnak is érdekes, ezért nem magánban érdeklődöm.

Mi a bevált módszer a kétoldalas megmunkálásra ? Konkrétan ennél a hangszedő doboznál. Az egyik ( felső ) oldal elkészülte után a túloldaláról kell ugye az üreget belemarni. Viszont megfordításkor elmegy a nullapont, szemre lehetetlenség bepozícionálni az üreg helyét. Én is azt csináltam amit Te, hogy egy darab fába martam egy sablont - ami ugye az elkészítés után pozícióban volt -, amibe "belecuppant" a megfordított doboz, ami ezáltal szintén pozícióba került, és úgy martam az üreget. De ez elég nehézkes, és Te nagyaráztál is valami más módszert, csak sajnos nem értettem. smile

Meg más is említette, hogy nem fontos nekem 24 mm -es maró, mert úgy is lehet, hogy a marás felénél átfordítom a munkadarabot, és úgy elég a
fele hossz. De hogy a fütyibe fordítsam úgy át, hogy pontosanpozícióban legyen ? Köszi előre is a segítséget !

Jozs
 
KisKZ Dátum/Date: Péntek, 2011-09-30, 22:23 | Üzenet/Post # 683
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Quote (Jozs)
ogy egy darab fába martam egy sablont - ami ugye az elkészítés után pozícióban volt -, amibe "belecuppant" a megfordított doboz, ami ezáltal szintén pozícióba került, és úgy martam az üreget.


Gyakorlatilag én ezt tudom csak, amivel nálam lehetett biztosítani azt, hogy pozícióban legyen az átfordított doboz.
Ezt próbáltam többféle módon magyarázni amíg le nem fárasztottalak. smile

Quote (Jozs)
nem fontos nekem 24 mm -es maró, mert úgy is lehet, hogy a marás felénél átfordítom a munkadarabot, és úgy elég a
fele hossz. De hogy a fütyibe fordítsam úgy át, hogy pontosan pozícióban legyen ?


No látod pont ez volt az a kérdés amire nem találtam jobb választ, mint amit használtam és ajánlottam neked is.
Amint elmozdítod a darabot már nem lehet tökéletesen ráállni.
Addig amíg egy oldalról meg tudod marni a dobozokat kontúrba körben, addig miért akarsz más utat keresni ami valószínűleg (biztos) rosszabb eredményt ad? smile
Egyébként én 20mm élhosszúságú maróval martam le 26 mm mélységig. Itt fánál, és ilyen pontossági kritériumok mellett nyugodtan megtehettem. Ha emellé a maró szára egy kicsit alá van köszörülve a vágó átmérőnek akkor meg pláne. Szóval tényleg nem fontos neked a 24mm vágóélhosszú maró! Ez volt amit mondtam neked, nem pedig egy másik lehetőség. smile
 
Jozs Dátum/Date: Péntek, 2011-09-30, 23:04 | Üzenet/Post # 684
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 206
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 1
Helyzet/Status: Offline
Quote (KisKZ)
Gyakorlatilag én ezt tudom csak, amivel nálam lehetett biztosítani azt, hogy pozícióban legyen az átfordított doboz.
Ezt próbáltam többféle módon magyarázni amíg le nem fárasztottalak


Jójó, de azt is mondtad, hogy ez azért van, mert a Te géped picit pontatlanabb, viszont az enyémnél van valami egyszerűbb módszer is.

Quote (KisKZ)
Egyébként én 20mm élhosszúságú maróval martam le 26 mm mélységig. Itt fánál, és ilyen pontossági kritériumok mellett nyugodtan megtehettem. Ha emellé a maró szára egy kicsit alá van köszörülve a vágó átmérőnek akkor meg pláne. Szóval tényleg nem fontos neked a 24mm vágóélhosszú maró! Ez volt amit mondtam neked, nem pedig egy másik lehetőség.


Ezt konkrétan a Tamás mondta ill. írta: "Szerintem nem kell 24mm vágóélű maró,mert úgyis át kell fordítani egyszer.". Ebből mintha az következne, hogy van valami módszer, amivel félig elkészítjük az egyik oldalt, aztán megfordítva a másik oldalt, és így rövidebb szerszám is legendő.
 
KisKZ Dátum/Date: Péntek, 2011-09-30, 23:08 | Üzenet/Post # 685
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Quote (Jozs)
"Szerintem nem kell 24mm vágóélű maró,mert úgyis át kell fordítani egyszer."

...és hányat is készített így, és olyan minőségben??
Akkor ugye ezt megbeszéltük.

Quote (Jozs)
viszont az enyémnél van valami egyszerűbb módszer is.


Nem nem!
Én nem mondtam módszert, csak azt, hogy pontos gépnél lehet hogy ki lehet módolni a pontos újrafelfogást.
Jelenleg én még egy pontos gépen sem csinálnám másképpen.
Esetleg egy fészket kellene vele marni csak, ha azt újra és újra pontosan pozícióban tudod felfogni. Ennyi.
 
Jozs Dátum/Date: Szombat, 2011-10-01, 07:28 | Üzenet/Post # 686
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 206
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 1
Helyzet/Status: Offline
Quote (KisKZ)
...és hányat is készített így, és olyan minőségben??
Akkor ugye ezt megbeszéltük.


Megkérdezem smile

Éjszaka megálmodtam egy módszert, nemtom mennyire kivitelezhető, ill. mennyire pontos.

Az alappprobléma tulajdonképpen az, hogy amikor az egyik oldal megmunkálása után levesszük a munkadarabot, ami a mi esetünkben még nincs is magában ugye, mert még a túlőldalról fogjuk végleges vastagságúra marni és akkor fog "kipottyanni", naszóval miután levettük, nem tudjuk újra pozícióba visszarakni. Viszont ha az alaplapon is lenne egy fix pont meg a munkadarab-deszkán is, akkor már könnyebb lenne.
Ezért lehet hogy úgy kellene, hogy a deszka felfogató furatait pozícióba tenni. Tehát ha pl. a deszka felfogató pozíciói a 0-0, 0-100, 100-100 és 100-0 pozícióban van, meg az alaplapon is megvannak ezek a pontok, akkor megfordítás után is "visszatalálna" a munkadarab a helyére. Illetve kellene persze egy kicsit számolgatni hogy a felfogató pozícióhoz képest hol van magának a tárgynak a munkapontja, de az kiszámolható.
Úgy is lehetne, ha ezekbe a fix pozíciókban valójában nem a felfogatás menne, csak valami stiftek. Mondjuk 6 -os furatok lennének ezek a pozícionáló furatok, és megfordítás után 6 -os stifteket dugnánk bele. Ha húzósan mennek bele akkor talán elég pontos a módszer.
Nemtom értelmesen magyaráztam-e smile
Tudod, az a baj, hogy én nem nagyon vagyok benne ezekben a dolgokban, amikor személyesen magyaráztál akkor is az volt a baj, hogy rövid idő alatt annyi szakszót mondtál el, amiknek nekem egyenként is sok idő kell amíg értelmezni tudom. Ezért fáradtam le olyan gyorsan smile
 
sanyi84 Dátum/Date: Szombat, 2011-10-01, 18:37 | Üzenet/Post # 687
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 217
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
Jozs, Két nullponttal és két 90 fokos ütköztetési ponttal nem lenne egyszerűbb? Vagyis szerintem ez lenne a járható út ennél a problémánál. Nem biztos hogy abszolult pontos lesz, ha nem nagyon számít a pontos külső méret első blikkre is menni fog a dolog. 2 napig (valójában 2-3 óra keresgéléssel együtt) csináltam egy felfogató asztalkát egy feladathoz, jó lett pontos lett. Mindenképp kell egy X és egy Y irányú egyenes ahova felfogatod a "második oldalát", épp ilyen gépen dolgoztam, nem okozott problémát a szimmetria tartása.
Készülék javaslat neked, ha végigolvasod majd akkor érted meg az első pontot:

1 asztalra (nem tudm milyen anyag) fogass fel egy fa lemezt-forgácslap stb. Készüléknek és ütköztetésnek marj furatokat én 6 mm es körmös anyát használok. mindezt tükörbe, a körmös anyának zsákfurat is kell.

2 a fa lapot megfordítva és nagyságtól függően fixre rögzítve síkba marod, az egyes pontban kialakított egymással átlósan elrendezett majdnem 90 fokos fákat oldalt megmarod x majd Y irányba, így kapsz 90 fokot.

3 Választasz 1-2 felfogást, szorítókat helyükre rakod és a programot legenerálod de egyszer a bal alsó sarkába a nulla második felfogás generálásánál a jobb felső sarkába a nullpont.

4 ha simán g54 et tett volna be 2. oldali programnak akkor írd át 55 re és vedd fel a 2. oldal nulláját is g55 nek.

5 mindenképp hagy minimális csiszolómunkát az oldalán... tab ot. törési pontot tegyél bele mert akkor szerszámtörés lesz.

Miért nem jó kivágni 24 mm es maróval? Mert nagy a kilógása, mert jobban kopik nagy kilógásnál, kisebb az éltartam, nagyobb a marómotor csapágy terhelésed.

Szerk: Nagyon jó meglátás a csapos felfogatás de fánál nem is tudom, vasnál semmi gond vele de én még nem értek a fához, szerintem pontosan mindig azt a méretet fába lehet nehezebb tartani.


Az üzenetet módosította/Modified by sanyi84 - Szombat, 2011-10-01, 18:38
 
Amatőr Dátum/Date: Vasárnap, 2011-10-02, 06:56 | Üzenet/Post # 688
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 2207
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
Legújabb munka:



Köszönet az ingyenes fájlért!
Csatolások/Attachments: 1625216.jpg(382Kb)


H1i.hu
 
Jozs Dátum/Date: Vasárnap, 2011-10-02, 22:28 | Üzenet/Post # 689
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 206
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 1
Helyzet/Status: Offline
sanyi84, köszi a leírást, próbálom értelmezni smile
 
KisKZ Dátum/Date: Vasárnap, 2011-10-02, 22:32 | Üzenet/Post # 690
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Quote (sanyi84)
mindenképp hagy minimális csiszolómunkát az oldalán


No ez nem kell az én megoldásomnál. smile
Biztos hogy komplikálni akarod? smile :) smile

Viszont akkor is nagyon érdemes megérteni azt amit Sanyi ír!
 
KisKZ Dátum/Date: Vasárnap, 2011-10-02, 22:33 | Üzenet/Post # 691
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Quote (Amatőr)
Köszönet az ingyenes fájlért!


Ne hülyéskedj már!
Mi vagyunk azok akik köszönhetünk Neked bármit is!

Ezért a faragásért pedig gratula! Nagyon szép lett!
 
Jozs Dátum/Date: Vasárnap, 2011-10-02, 22:33 | Üzenet/Post # 692
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 206
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 1
Helyzet/Status: Offline
Amatőr, jó lett, gratula ! Mondjuk nekem ez a csillogós felület annyira nem kedvencem, jobban szeretem a fa természetes színét, és mindenféleképpen mattan, ahogy Íjász mester szokja. De végülis kinek így, kinek úgy.
 
Íjász Dátum/Date: Vasárnap, 2011-10-02, 23:30 | Üzenet/Post # 693
haladó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 116
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 2
Helyzet/Status: Offline
Én nem misztifikálnám túl ezt a forgatósdit...
Egy ütköző x-re, egy y-ra és x-y-byn anyagközépen a nulla
így oszlik a hiba
ezzel, simán tizeden belül jó vagy (persze ha derékszögű az anyag)
Ezt ís így csináltam



 
KisKZ Dátum/Date: Vasárnap, 2011-10-02, 23:35 | Üzenet/Post # 694
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Quote (Íjász)
Ezt ís így csináltam


Szia Mester!
Már megint szemetelsz? smile (Jujj komolyan ne vedd!!!) smile
Enne meg a fene! Ronts már el egyszer valamit!!!!! smile

Nagyon szép lett!!!
Gratula!
 
Tekercselő Dátum/Date: Hétfő, 2011-10-03, 19:00 | Üzenet/Post # 695
ismerkedő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 58
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Íjász, ez nagyon szép!
Csatlakozom Péterhez.
Gratulálok!
 
Tekercselő Dátum/Date: Hétfő, 2011-10-03, 19:03 | Üzenet/Post # 696
ismerkedő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 58
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Én se tétlenkedtem:
Csatolások/Attachments: 5253578.jpg(33Kb)


Az üzenetet módosította/Modified by Tekercselő - Hétfő, 2011-10-03, 19:04
 
Íjász Dátum/Date: Szerda, 2011-10-05, 07:09 | Üzenet/Post # 697
haladó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 116
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 2
Helyzet/Status: Offline
Tekercselő

Láttam ám miben sündörögsz.... smile
Jópofa.
Milyen fába égetted?
 
Jozs Dátum/Date: Szombat, 2011-10-08, 22:33 | Üzenet/Post # 698
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 206
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 1
Helyzet/Status: Offline
Átvettem Pétertől a gitár hangszedő-doboz prejektet. Íme az első darabok:


Csatolások/Attachments: 4664846.jpg(59Kb) · 8370630.jpg(61Kb)
 
KisKZ Dátum/Date: Szombat, 2011-10-08, 22:34 | Üzenet/Post # 699
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Quote (Jozs)
Íme az első darabok:


Perfecto Maestro!!!! smile
 
sanyi84 Dátum/Date: Csütörtök, 2011-10-13, 17:28 | Üzenet/Post # 700
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 217
Kitüntetések/Medals: 2
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
Egy kész mécsestartó készült egy rossz Z jű még 100% nem kész géppel.
Az apostoli keresztet direkt képről csináltam ilyenre, a kép egy régi rajz lehetett, ezért hagytam így. 2 napig azaz nálam 2 óráig készült tervezéssel, kivitelezéssel. Passzosak a lapok, akár meg is állna de egy hibás oldallap kontúrvágás miatt ragasztottam. Nem melegszik csak minimálisan, teteje nem lesz. Az oldal tartókat is gépen csináltam, megtámasztottam egy darab 20 as furnél lappal, csodaleszorító, 45 vagy picit nagyobb fokba rl van vágva a lap és az alján támasztja az éle, a lap felülről is meg van támasztva nem csak oldalról. Kézzel igen nehéz kiszedni, gép néha képes rá.











Az üzenetet módosította/Modified by sanyi84 - Csütörtök, 2011-10-13, 17:32
 
Fórum » HOBBYCNC » HOBBY CNC Munkák bemutatása » Fa marás (Fából faragott munkák)
Oldal 35 / 99«1233343536379899»
Keresés:

Copyright HobbyCnCArt © 2016