Hobby, 3D, Relief, CNC  

[ Új üzenetek · Tagok · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
Oldal 17 / 17«12151617
A fórum moderátora: KisKZ, Béni, Amatőr 
Fórum » Computergrafika » ArtCAM » Relief próbálkozások (Relief készítések lépései, képek, tapasztalatok, ötletek)
Relief próbálkozások
KisKZ Dátum/Date: Csütörtök, 2010-12-02, 15:53 | Üzenet/Post # 1
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Itt azt lehet bemutatni, hogy ki, milyen módon indul neki egy-egy relief elkészítésének, egy-egy feladatnak.
 
sutyko Dátum/Date: Vasárnap, 2014-03-09, 20:58 | Üzenet/Post # 321
barátkozó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 80
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Sziasztok! Köszönöm biztatásotokat! 0 fokos előrelépést használtam, (ha jól mondom) Ill a tű hegyének a felével 0,1-el. Csak látom  másnál  azért jobban láthatók a szemek. Vagy a 6-os átmérőjű tű miatt van? De a hegye ennek is van olyan hegyes mint a 3,175-nek.Lejjebb mehetne.Előtolás kezdetben....ja ezt már írtam-közben változtattam. Meg lekapcsoltam a gépet és másnap folytattam.Szerencse ott folytatta,ahol kell-mire erre is rájöttem:)
Köszönöm még egyszer.
 
Amatőr Dátum/Date: Hétfő, 2014-03-10, 06:50 | Üzenet/Post # 322
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 2207
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
sutyko, a munkadarabod 470mm széles, ennyi lesz egy sor, 220mm magas, tehát a 0,1mm oldallépéssel ezt 2200-szor járja be a tű. Ezt összeszorozva több mint egy kilométert ment a tű. A legmagasabb sebességeddel számolva (gondolom a 2600mm/sec elírás, tehát 2600mm/perc = 43mm/sec) kb. 400 perc munkaidő adódna csak egy sima felületre. Ebben nincsenek benne a gyorsítások, lassítások és az hogy a tű sebessége nem vízszintesen ennyi, hanem emelkedőn vagy lejtőn mozog, ez jócskán beszorzódik egy ilyen sok formát tartalmazó darabnál. Az hogy hány mm a szárátmérő nem számít, csak a tűvel végzett mozgás. A 0 fokos előrelépést nem értem.
A kész darab részletgazdagságán nagyon sokat tud dobni a pácolás, a mélyebb részek sötétebbek, lehet emiatt látod mások munkáját részletesebbnek, pedig ugyanolyan mint a Tiéd. Nosza, pácold le, vannak nagyon jó videók az oldalon hogyan csináld.


H1i.hu
 
sutyko Dátum/Date: Hétfő, 2014-03-10, 13:46 | Üzenet/Post # 323
barátkozó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 80
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Köszi Amatőr! A 0  eltolásnál  az értem hogy vizszintesen megy nem pl. 45 fokban ,ahol x és y tengely együtt mozog.(raszterszög ,vagy ,hogy hívják) Lehet segít majd a pácolás.
 
Jozs Dátum/Date: Szerda, 2014-03-12, 21:40 | Üzenet/Post # 324
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 206
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 1
Helyzet/Status: Offline
Idézet sutyko ()
Sziasztok.Végre sikerült valamit csinálnom a cnc-vel. Valahogy nem a legjobb, 6-os 30 fokos 0,2 tűvel csináltam, -mert 1 hosszított 3,175-ös tűm volt,de sikerült az elején eltörnöm-.de valahogy nem olyan részletes ,

Nem lehet, hogy Neked is a Tolerance helytelen beállítása okozta a problémát ? ( Lásd ebben a topic -ban a #200 -as hozzászólást és előzményeit. )
 
sutyko Dátum/Date: Csütörtök, 2014-03-13, 10:52 | Üzenet/Post # 325
barátkozó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 80
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
0,01 volt beállítva.Valószínű a tengely gyorsítást kell majd a Mach- ban beállítani.De ha szerintem 1 kicsit gömbölyübb a gravírtű hegye attól szerintem simább lenne.
 
joi002 Dátum/Date: Csütörtök, 2014-05-22, 08:49 | Üzenet/Post # 326
nézelődő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 1
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Sziasztok, Csak be szeretnék köszönni.

Főleg állatok, vadászati motívumok ábrázolásával próbálkozom Artcam-en belül. 
Csatolások/Attachments: 0151602.jpg(21Kb)
 
Zolibá Dátum/Date: Csütörtök, 2014-05-22, 17:46 | Üzenet/Post # 327
alapkő
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 1267
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
Sziasztok.
Ezen képet próbáltam kimarni, 90*128*10mm-es ,az anyag barackfa, még nincs megcsiszolva .


D 3mm-es gömbmaróval készítettem, és lenne egy pár kérdésem.
Ilyen méretű kis és vékony reliefet hogyan lehet részletgazdagabbá tenni.
Túl vastag neki a D=3mm-es gömbmaró?
AC-val 5 x újrageneráltam a g kódot mert a  3mm mély marásnál nem voltak részletek.
Az 5mm-es sem volt sokkal jobb, végül a 8mm nél meg kelett állnom mert csak 10mm vastag volt az anyag.

Itt be kelett volna jelölnöm a részlet megörzése négyzetet?
Vagy vékonyabb gömbmarót használjak?
Nagyobb méretűt nem tudok a gépemmel csinálni mert ez a max mozgásterem.
Várom segítő javaslataitokat
Csatolások/Attachments: 4377134.jpg(432Kb) · 9853303.jpg(448Kb) · 4918168.jpg(45Kb)


Az üzenetet módosította/Modified by Zolibá - Csütörtök, 2014-05-22, 17:55
 
rc Dátum/Date: Csütörtök, 2014-05-22, 18:11 | Üzenet/Post # 328
nézelődő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 11
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Gravirtűvel a legjobb, esetleg 2mm-es gömbvégű is sokat javít.
 
Béni Dátum/Date: Csütörtök, 2014-05-22, 18:42 | Üzenet/Post # 329
Fontos tag
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 658
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
Zolibá,  Kicsi és részletgazdag domborműnél gravírtűvel lehet jó eredményt elérni.
A felület szép lett, szép a fa is.

Sajnos a fának a vetemedése miatt alig van lehetőség több szerszámos megmunkálásra.


http://dotg.weebly.com/
http://benishare.weebly.com/
 
Béni Dátum/Date: Csütörtök, 2014-05-22, 18:46 | Üzenet/Post # 330
Fontos tag
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 658
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
joi002, üdv a fórumon!
Mióta gyakorolsz? Egész ígéretesnek néz ki.  smile


http://dotg.weebly.com/
http://benishare.weebly.com/
 
Zolibá Dátum/Date: Csütörtök, 2014-05-22, 18:56 | Üzenet/Post # 331
alapkő
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 1267
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
Idézet rc ()
Gravirtűvel a legjobb, esetleg 2mm-es gömbvégű is sokat javít.
Köszi a gyors válaszod
Idézet Béni ()
Sajnos a fának a vetemedése miatt alig van lehetőség több szerszámos megmunkálásra.
Itt a kéken hallottam a gömbmaroról,gondoltam kipróbálom.
8*mentem végig ezen az alakzaton úgy hogy közben nullpontot is váltottam meg csökkentettem a rasztertávot is
mert az első próbálkozásoknál a meredek lefutásoknál csíkos volt a marás. A 45fokot is megcseréltem közben mert
sorjázott a maró. Nem vettem észre a vetemedést. Volt hogy 0.3mm-es fogással is végigcsináltam.
Megpróbálom a gravírtűvel, csak azzal 3,4 szeres idők jönnek ki.
Béni amit betettem ArtCam ábrát arról tudsz valamit mondani?
Köszi a tanácsokat.


Az üzenetet módosította/Modified by Zolibá - Csütörtök, 2014-05-22, 19:02
 
Béni Dátum/Date: Csütörtök, 2014-05-22, 19:50 | Üzenet/Post # 332
Fontos tag
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 658
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline

Idézet Zolibá[size=11] ()
amit betettem ArtCam ábrát arról tudsz valamit mondani?

Én az eredeti nyelven (angol) nézegettem kicsit az AC-t. Odáig nem jutottam, hogy az alsó funkciókat értelmezzem vagy kipróbáljam, így nem tudok róla nyilatkozni.
Általában inkább a  magasság csökkentése szokott előfordulni, ott nem tudom milyen hatása lehet.


Kipróbáltam. Olyasmi hatása van (két próba alapján), mint a fotóknál a kontrasztnak. Kiemeli vagy csökkenti az eltéréseket (részleteket) a két megadott érték arányától és nagyságától függően. Érdekes hatásokat lehet vele elérni.

Ha nincs vetemedés, akkor lehet a simább felületeket nagyobb gömbmaróval marni és ahová az nem fér be, ott mehet a gravírtű. Gyorsabb, de nagyobb odafigyelést igényel. A második (harmadik) szerszám hosszát nagyon gondosan kell bemérni és a szerszám geometriák meghatározásának is meg kell felelni a valóságnak. (Gravírtű szöge, alsó átmérője pl.)


http://dotg.weebly.com/
http://benishare.weebly.com/
 
miki-bá Dátum/Date: Csütörtök, 2014-05-22, 19:51 | Üzenet/Post # 333
alapvető tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 817
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 2
Helyzet/Status: Offline
Zolibá
Szia ! Én a reliefet 30fokos ,0.2mm hegyű gravírtűvel és 0.15 átfedéssel
szoktam csinálni. A felületet pedíg fúróba fogott (Új)  WC kefével tisztítom.
Egyébként szép amit csináltál.
 
Üdv
 
Miki bá


" Ember ,küzdj és bízva bízzál"

http://famakett.hu/
 
Zolibá Dátum/Date: Csütörtök, 2014-05-22, 20:09 | Üzenet/Post # 334
alapkő
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 1267
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
Idézet miki-bá ()
Szia ! Én a reliefet 30fokos ,0.2mm hegyű gravírtűvel és 0.15 átfedéssel
Feles vagy negyedes tűt használsz?
 
miki-bá Dátum/Date: Csütörtök, 2014-05-22, 20:14 | Üzenet/Post # 335
alapvető tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 817
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 2
Helyzet/Status: Offline
Zolibá, 3.17mm== 1/8' -os , küldjek? ( ugye jól írtam? nem vagyok profi benne ..)

" Ember ,küzdj és bízva bízzál"

http://famakett.hu/
 
Zolibá Dátum/Date: Csütörtök, 2014-05-22, 20:27 | Üzenet/Post # 336
alapkő
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 1267
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
Idézet miki-bá ()
3.17mm== 1/8' -os , küldjek?
Köszi Mikibá,van nekem is jó pár darab, magam köszörülöm őket törött keményfém fúróból.
A nyomatott áramköreimhez szoktam használni.
Én a feles vagy negyedesnél az él profilra gondoltam.
Nagyon megtetszett a fa marása, azért próbálkoztam egy kicsit.
 
Béni Dátum/Date: Csütörtök, 2014-05-22, 20:29 | Üzenet/Post # 337
Fontos tag
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 658
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
Zolibá, kérdésedre rövid válasz fentebb, sárgával ...

http://dotg.weebly.com/
http://benishare.weebly.com/
 
Zolibá Dátum/Date: Szombat, 2014-05-24, 09:37 | Üzenet/Post # 338
alapkő
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 1267
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
Idézet Béni ()
kérdésedre rövid válasz fentebb, sárgával ...
Köszönöm, észrevettem és holnap ki is próbálom.

Hozzáadva (2014-05-24, 09:37)
---------------------------------------------

Idézet miki-bá ()
(Új) WC kefével tisztítom.
Szia miki-bá. Köszönöm az ötletet, igaz mosogató kefét alakítottam át polírozóvá, de az eredmény csodálatos.
Mint a márvány olyan síma, és fényes mintha lakkozva lenne,  köszi az ötletet.
 
Zolibá Dátum/Date: Csütörtök, 2014-06-05, 19:51 | Üzenet/Post # 339
alapkő
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 1267
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
Idézet miki-bá ()
Szia ! Én a reliefet 30fokos ,0.2mm hegyű gravírtűvel és 0.15 átfedésselszoktam csinálni. A felületet pedíg fúróba fogott (Új) WC kefével tisztítom.
Megfogadtam intelmeid, megpróbáltam gravírtűvel is ugyan azt a témát

Ez D1.8-as rádiuszmaróval       , Ez 20 fokos 0.2 es gravírmaróval készült.
A gravírmaróval készült mintha "élesebb" lenne a rádiuszossal készültnél.
De a gravíros ideje 3*annyi mint a rádiuszosé. A mélység csak 5mm-es(csak vékony fám volt)
A bal oldali az barack,  a jobb oldali az Hanyi körisre készült.
Most megpróbálok reszelni egy D1mm-es rádiuszmarót, csak nagyító alatt csinálni eléggé macerás.
Csatolások/Attachments: 5493437.jpg(425Kb)


Az üzenetet módosította/Modified by Zolibá - Csütörtök, 2014-06-05, 20:08
 
miki-bá Dátum/Date: Csütörtök, 2014-06-05, 20:43 | Üzenet/Post # 340
alapvető tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 817
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 2
Helyzet/Status: Offline
Zolibá, Szia Zoltán !
 
Tulajdon képpen mindkét relif nagyon szép.
Lehet a rádiusz maró nem tépi fel annyira a fát ,viszont egy kicsit tompább a kontúrja.
Az is lehetséges ,hogy bizonyos fa fajtára a rádiuszos a jobb. Én még nem próbáltam,
mert nekem csak gravírmaróim vannak és az élezést sem próbáltam meg.
Marótű tekintetében bízok "motoros Misi " szakértelmében.
Sok sikert és alkoss szép dolgokat.
 
üdv
 
Miki bá


" Ember ,küzdj és bízva bízzál"

http://famakett.hu/
 
Fórum » Computergrafika » ArtCAM » Relief próbálkozások (Relief készítések lépései, képek, tapasztalatok, ötletek)
Oldal 17 / 17«12151617
Keresés:

Copyright HobbyCnCArt © 2016