Hobby, 3D, Relief, CNC  

[ Új üzenetek · Tagok · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
Oldal 16 / 17«1214151617»
A fórum moderátora: KisKZ, Béni, Amatőr 
Fórum » Computergrafika » ArtCAM » Relief próbálkozások (Relief készítések lépései, képek, tapasztalatok, ötletek)
Relief próbálkozások
KisKZ Dátum/Date: Csütörtök, 2010-12-02, 15:53 | Üzenet/Post # 1
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 3072
Kitüntetések/Medals: 4
Hírnév/Fame: 9
Helyzet/Status: Offline
Itt azt lehet bemutatni, hogy ki, milyen módon indul neki egy-egy relief elkészítésének, egy-egy feladatnak.
 
Jozs Dátum/Date: Hétfő, 2013-07-22, 22:32 | Üzenet/Post # 301
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 206
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 1
Helyzet/Status: Offline
Sziasztok !

Készítettem egy halat. Átmérő 150 mm, max mélység 9,8 mm.

Az utómunkára szívesen várnék ötleteket.



 
Ata1 Dátum/Date: Vasárnap, 2013-09-08, 14:16 | Üzenet/Post # 302
haladó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 100
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 1
Helyzet/Status: Offline
Sziasztok
KisKZ megosztott egy képet a facebookon megtetszett  és megpróbáltam reliefként elkészíteni.


eredeti kép:


Talán felismerhető.
 
poros Dátum/Date: Vasárnap, 2013-09-29, 10:26 | Üzenet/Post # 303
haladó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 147
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Sziasztok! Egy talán más számára nyílvánvaló problémával küszködök napok óta. Fatornyos kisfalunk címerét szeretném kifaragni elfogadható minőségben. A behívott képről egy viszonylag elfogadható reliefet martam de néhány részlet komoly módosításra szorulna. Az art filében elmentett képet újra behívva az  már erősen szürke árnyalatos és hiába próbálok módosítani a problémás részleteken ekkor már nem sikerül. Előlről kell kezdenem mindent . Hogyan lehet utólag módosítani mert így nagyon időrabló munka még egy egyszerű reliefet is elkészítenem.

Hozzáadva (2013-09-29, 10:26)
---------------------------------------------
Megtaláltam! Nem jó helyről hívtam be a filét.

 
Jozs Dátum/Date: Kedd, 2013-10-29, 23:35 | Üzenet/Post # 304
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 206
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 1
Helyzet/Status: Offline
Idézet Jozs ()
Készítettem egy halat. Átmérő 150 mm, max mélység 9,8 mm.


Ilyen lett végülis. Pácolva, kicsit csiszolva és vékonyan színtelen lakkal lefújva:

 
csewe Dátum/Date: Szerda, 2013-10-30, 06:55 | Üzenet/Post # 305
Fontos tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 596
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 1
Helyzet/Status: Offline
Jozs, Nagyon szép munka.
 
tweakie Dátum/Date: Szerda, 2013-10-30, 07:48 | Üzenet/Post # 306
alapvető tag
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 972
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 5
Helyzet/Status: Offline
Kiváló munka Jozs. ok

Tweakie.


Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm.
 
Amatőr Dátum/Date: Szerda, 2013-10-30, 10:19 | Üzenet/Post # 307
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 2207
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
Jozs, így mindjárt más! Nagyon jó lett!

H1i.hu
 
Jozs Dátum/Date: Szerda, 2013-10-30, 22:06 | Üzenet/Post # 308
aktív tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 206
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 1
Helyzet/Status: Offline
Köszi !
 
Tibs Dátum/Date: Szerda, 2013-11-27, 20:22 | Üzenet/Post # 309
kezdő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 37
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Sziasztok !

Ezt készítettem


ezzel


 
Nem lett sima. Jelenleg olyan meghajtóm van ami max féllépést tud de még az is lehet hogy egészlépés van bekapcsolva viszont még nem vesztett lépést eddig.
Az lenne a kérdésem hogyha feltuningolom 16mikrolépésesre akkor megmarad a megbízhatósága a nagy lépésszám ellenére?
 
tweakie Dátum/Date: Csütörtök, 2013-11-28, 09:34 | Üzenet/Post # 310
alapvető tag
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 972
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 5
Helyzet/Status: Offline
Nagyon szép munka Tibs. Gratulálok. ok

Tweakie.


Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm.
 
Amatőr Dátum/Date: Csütörtök, 2013-11-28, 16:21 | Üzenet/Post # 311
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 2207
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
Tibs, nagyon szép munka!
Idézet Tibs ()
Az lenne a kérdésem hogyha feltuningolom 16mikrolépésesre akkor megmarad a megbízhatósága a nagy lépésszám ellenére?

Nem látom az összefüggést, ha jó a rendszer akkor mikrolépéssel is jó.


H1i.hu
 
Tibs Dátum/Date: Csütörtök, 2013-11-28, 22:46 | Üzenet/Post # 312
kezdő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 37
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Köszönöm!
 
A munka szép csak a felület nem. 0.02mm-es stepover-el azt vártam hogy csak polirozni kell de ezt fel se tudom normálisan csiszolni olyan lépcsős.
Lecserélném a motormeghajtókat mikrólépésesre ha ettől javulna a felület minősége csak hallottam olyasmit
hogy ezek hajlamosabbak a tévesztésre.
Az a tengel 0.01 felbontású és még lehet fokozni 0.0025ig.
Csinálok még egyet 90fokos raszterrel had játszon forgató. Majd megmutatom milyen lett.
 
Amatőr Dátum/Date: Péntek, 2013-11-29, 18:10 | Üzenet/Post # 313
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 2207
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
Tibs, lehet olcsóbban megúsznád ha a forgató egy nagyságrenddel nagyobb áttételt kapna, így nem kellene az elektronikát piszkálni.
0,02mm stepover nagyon kicsi, nem szabadna hogy lépcsős legyen, én a reliefeket általában 0,14mm so-el készítem, pedig az hétszer akkora, mégsem lépcsős. Ez az érték Nálad a megmunkált átmérőre számolva jött ki?
Várjuk az eredményt!


H1i.hu
 
Tibs Dátum/Date: Szombat, 2013-11-30, 23:00 | Üzenet/Post # 314
kezdő tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 37
Kitüntetések/Medals: 0
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Helló!
 
5.625-ös az áttátel a forgatón így jön ki 1/32-es mikrolépéssel 0.01fokra  a felbontás. Nagyobb szijjtárcsa el se férne.
De a horgony alsó része lett lépcsős. Ott X-be Z-be dolgozott hosszában és az A csak léptetett.
Famunkákhoz jó így is de fémhez műanyaghoz kevés lesz ez a felbontás.
 
csewe Dátum/Date: Vasárnap, 2013-12-01, 09:27 | Üzenet/Post # 315
Fontos tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 596
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 1
Helyzet/Status: Offline
Tibs, ennél nagyobb felbontás szükségtelen.
Ezzel egy kör 36000 részre van osztva,ami még egy 500mm átmérőjű alapanyagon is megfelelő felbontást ad.
Inkább a modelled nem eléggé részletgazdag.
 
sutyko Dátum/Date: Vasárnap, 2014-03-09, 19:01 | Üzenet/Post # 316
barátkozó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 80
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Sziasztok.Végre sikerült valamit csinálnom a cnc-vel. Valahogy nem a legjobb, 6-os 30 fokos 0,2 tűvel csináltam, -mert 1 hosszított 3,175-ös tűm volt,de sikerült az elején eltörnöm-.de valahogy nem olyan részletes , a végén amikor meggyorsítottam a keret felső sarkaiban a kis "izék" nem lettek valami jók,mintha az 1. oldalát megnyújtotta volna (itt 2400-2600 mm/sec-re tettem) Az alsónál olyan 1000 -1600 as volt. De két napig csinálta így is.(igen lassú) Ti írtátok hogy kb 4-5 óra alatt kész.Ezt ,hogy csináljátok? Az enyém kb. 47cmx22 cm és 11-13 mm mély.Egy menetben lett marva. Z-nek ugyanolyan sebességet adtam meg mint az x-nek.Lejebb kellett volna vennem?"Alapkövünk" KisKZ bemutató videóján a Youtubon 4 mm-es gömbvégűvel szerkesztette a páyát.Azzal milyen lett volna?(korábban kaptam rá választ, hogy nem részletes, de több mint 10 órát így valahogy nem ér meg)Tudnátok esetleg valamilyen tanácsot adni?
Köszönettel

Hozzáadva (2014-03-09, 19:01)
---------------------------------------------
$IMAGE1$$IMAGE2$

 
sutyko Dátum/Date: Vasárnap, 2014-03-09, 19:12 | Üzenet/Post # 317
barátkozó tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 80
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 0
Helyzet/Status: Offline
Lehet többször sikerült elküldenem. Bocs.Ja nem túl nagy volt.

Hozzáadva (2014-03-09, 19:12)
---------------------------------------------
$IMAGE1$

Csatolások/Attachments: 9635657.jpg(478Kb)
 
Viktor Dátum/Date: Vasárnap, 2014-03-09, 19:13 | Üzenet/Post # 318
Fontos tag
Csoport/Group: Felhasználók
Üzenetek/Posts: 658
Kitüntetések/Medals: 1
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
sutyko, Szia.Ügyes vagy nagyon,Csak így tovább. wink
 
miki-bá Dátum/Date: Vasárnap, 2014-03-09, 20:20 | Üzenet/Post # 319
alapvető tag
Csoport/Group: Moderátorok
Üzenetek/Posts: 817
Kitüntetések/Medals: 3
Hírnév/Fame: 2
Helyzet/Status: Offline
sutyko, Szép a munkád !
Csak gratukálni tudok . Egyébként amit csináltál az egy jó nagy méretű darab. Esetleg a nagyolással
tudod gyorsítani ,de akkor is végig kell menni még egyszer simítani.
Gyorsítani esetleg a sortávok távolságával lehetne ,de az a minőség rovására megy.
Ez úgy jó ahogy megcsiáltad . Ne feledd ,hogy egy 470X220mm -es darabról van szó.
Szépen csináld meg a pácolást vagy egyebet és egy csodálatos darab lesz.
 
Üdv
 
Miki bá


" Ember ,küzdj és bízva bízzál"

http://famakett.hu/
 
Amatőr Dátum/Date: Vasárnap, 2014-03-09, 20:38 | Üzenet/Post # 320
alapkő
Csoport/Group: Adminisztrátorok
Üzenetek/Posts: 2207
Kitüntetések/Medals: 6
Hírnév/Fame: 3
Helyzet/Status: Offline
sutyko, szép lett így elsőre! A nagyon hosszú időn ne csodálkozz, hatalmas a méret amin dolgoztál.
Mekkora oldallépést állítottál be?
A gömbvégű ide nem jó, elvesznek a részletek. Ha a 0,2 élű gravírtűt rádiuszosra reszeled, az már megfelel egy nagyon kicsi gömbvégűnek és szebb felületet lehet marni vele mint amúgy, de nem lesz gyorsabb.
A várható munkaidőt durván kiszámolhatod ha tudod a méreteket, az oldallépést és az előtolást. Ezeken változtathatsz. A 4-5 órás munka biztosan jóval kisebb munkaterület mint a Tiéd.


H1i.hu
 
Fórum » Computergrafika » ArtCAM » Relief próbálkozások (Relief készítések lépései, képek, tapasztalatok, ötletek)
Oldal 16 / 17«1214151617»
Keresés:

Copyright HobbyCnCArt © 2016